MotorBike.gr

MOTOGP GURU, No8: Ο Μάρκος “λειτουργεί” στον Καθεδρικό του Assen

10/07/2018

Ρουά – Μαρκέθ, την τελευταία στιγμή

Αν η πίστα του Άσσεν στην Ολλανδία είναι ο “Kαθεδρικός” της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, τότε πως να ονομάζεται αυτό που έκανε ο Μάρκ Μαρκέθ στον αγώνα των MotoGP; Άφησε τον ανταγωνισμό να κοιτάζει άναυδος καθώς έπαιρνε μια πειστική νίκη. Κείμενο: MotoGP Guru, “ο άνθρωπος που τα ξέρει όλα”… γύρω από τα MotoGP, για να μην παρεξηγηθούμε κιόλας, Φωτογραφίες: Michelin, Honda, Yamaha, Suzuki, Ducati

* Ξέρετε γιατί λέγεται “Kαθεδρικός της μοτοσυκλέτας” η πίστα του Assen στην Ολλανδία; Γιατί αυτός ο αγώνας γίνεται κάθε χρόνο από την πρώτη κιόλας χρονιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας το 1949 – πρώτη φορά έγινε το 1925, σε δημόσιους δρόμους της περιοχής – και γιατί συγκεντρώνει πολλές δεκάδες χιλιάδες πιστών κάθε χρόνο, έχοντας χωρητικότητα 160.000 θεατών.

Τους κοψοχόλιασε αρχικά ο Lorenzo-Ducati στο Assen αφού όλοι νόμισαν ότι πάει για τρίτη σερί νίκη

* Τι επιφύλασσε ο “καθεδρικός” φέτος; Τον πιο εντυπωσιακό αγώνα MotoGP που σημειώθηκε φέτος, κι έναν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών. Έξι διαφορετικοί αναβάτες, με τέσσερις διαφορετικές εταιρίες πέρασαν για λίγο ή για περισσότερο χρονικό διάστημα στην πρώτη θέση. Πρωταγωνιστές οι: Marquez (Honda), Lorenzo (Ducati), Dovizioso (Ducati), Viñales (Yamaha), Rins (Suzuki) και Rossi (Yamaha).

* Την “ευλογία” του στον αγώνα την έδωσε και πάλι με το καλημέρα ο Jorge Lorenzo, που από τη 10η θέση της σειράς εκκίνησης – έκοψε ένα μηδενικό από την κατάταξή του και – βρέθηκε με συνοπτικές διαδικασίες (“τι έκανες μεγάλε;”) στην πρώτη θέση! Ρουκετοφόρο το Ducati του… και τεχνική “τα δίνω όλα, από την αρχή”.

Νικητής με κίνηση ρουά και ματ ήταν βεβαίως ο Marc Marquez – Honda

* Οι δεκάδες προσπεράσεις που ακολούθησαν για την πρωτοπορία του αγώνα και για τις πίσω θέσεις, βασικά έγιναν επειδή ο Lorenzo που ήταν πρώτος πήγαινε σχετικά αργά, σε σχέση με τους χρόνους που μπορούσαν να πετύχουν οι υπόλοιποι συναγωνιστές του.

* Τα λάστιχα του Lorenzo, που δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή, “τέλειωσαν” κάποια στιγμή και Marquez, Dovizioso, Rossi, Rins και Vinales τον πέρασαν. Ο Marquez αποφασίζει να “ανοίξει το γκάζι” που λένε δυο γύρους πριν το τέλος και καθαρίζει την πρώτη θέση. Dovizioso και Rossi έχουν στο μεταξύ “σκοτωθεί”, επιτρέποντας σε Rins και Vinales να αρπάξουν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.

Ήταν η δεύτερη μόλις φορά που ανέβηκε φέτος στο βάθρο ο Vinales -Yamaha

* Ο Alex Rins στη 2η θέση. Μήπως εγώ, ο MotoGP Guru, είχα δίκιο όταν στο προηγούμενο άρθρο μου τον είχα βαφτίσει “ο κύριος 2-3”; Μέχρι φέτος ο νεαρός Καταλανός έχει πετύχει μια δεύτερη και μια τρίτη θέση! Λέτε να μπορεί να πάει και για πρωτιά και να μου χαλάσει τη μαντεψιά; Πρόκειται για έναν ικανό αναβάτη, που χρησιμοποιεί ένα περίεργο στυλ πάνω στη μοτοσυκλέτα. Δεν είναι ιδιαίτερα ψηλός, στο 1.76, αλλά κάθεται πάνω στη μοτοσυκλέτα παράξενα στητός και με τεντωμένο τον μακρύ λαιμό του. Παρατηρήστε τον την επόμενη φορά που θα τον δείξει η τηλεόραση, αν μη τι άλλο έχει διαφορετικό στυλ από τους υπόλοιπους.

Μπορεί να ξεκίνησε ο Marquez πρώτος στην εκκίνηση, αλλά ο Lorenzo πέρασε μπροστά αμέσως μετά

* Δηλαδή να ξαναρωτήσω για να το καταλάβω; Η Ducati πρότεινε συμβόλαιο δύο ετών στον Danilo Petrucci και αυτός το απέρριψε και ζήτησε μονοετές συμβόλαιο ; Ξέρει κάτι παραπάνω για την ιταλική ομάδα ή την “έχει δει” κάπως; Πιστεύει δηλαδή ότι υπάρχει θέση σε άλλες εργοστασιακές ομάδες και σου λέει: “να κάτσω ένα χρόνο στην εργοστασιακή Ducati και βλέπουμε μετά”; Όχι βέβαια, για περισσότερα λεφτά πηγαίνει. Κι άμα βρε Δανιήλ δεν τα πας καλά, θα πάρεις λιγότερα τον δεύτερο χρόνο;

* Σε δεινή κατάσταση βρίσκεται η εργοστασιακή ομάδα της Aprilia που όχι μόνο δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, αλλά έχει αρχίσει η γκρίνια κι από τους αναβάτες της. Σίγουρα θέσεις μέσα στη 15άδα δεν εκπροσωπούν το εργοστάσιο (ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, το Piaggio Group) που βρίσκεται από πίσω της. Υπενθυμίζω ότι στην ομάδα της Aprilia θα ενταχθεί του χρόνου ο Andrea Iannone… ο οποίος δηλώνει ενθουσιασμένος με την προοπτική!

Alex Rins. Δεύτερο βάθρο για φέτος μετά από ωραία μάχη

* Πάει ο εγγλεζάκος, “ωραίος αλητάκος” Scott Redding της Aprilia από τα MotoGP του 2019, αφού δεν θα υπάρχει θέση για αυτόν σε ομάδα. Οι πιθανότητες που λένε ότι μπορεί να τον δούμε στα Moto2 ή στο Παγκόσμιο Superbike είναι πολλές. Ο 25χρονος “ψηλός”, μιας κι έχει ύψος 1.85, που όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότερο γεμίζει με τατουάζ, συμμετέχει στα MotoGP από το 2014 (δυο χρονιές με Honda και δυο με Ducati) και έχει πετύχει μέχρι σήμερα μόλις 2 βάθρα.

* Το πόσο συναρπαστικός ήταν ο αγώνας MotoGP του Assen φάνηκε – πέρα από τον έντονο ανταγωνισμό που κράτησε σε αγωνία 105.000 παρόντες στην πίστα θεατές και κάμποσα εκατομμύρια μπροστά στις οθόνες τους – και από τους χρόνους των 15 πρώτων αναβατών: τον πρώτο από τον 15ο χώριζαν μόλις 16 δευτερόλεπτα! Το προηγούμενο ρεκόρ φέτος είχε σημειωθεί στον αγώνα του Qatar με τη διαφορά να βρίσκεται στα 23 δευτερόλεπτα.

Dovizioso και Lorenzo μονομάχησαν για κάμποση ώρα προσπερνώντας ο ένας τον άλλον

Marc Marquez (93). Με μυαλό και στρατηγική κέρδισε σε μια πίστα που δεν ταιριάζει στις Honda

* Δεν τον βλέπω καλά τον Pedrosa. Κάτι μου λέει ότι θα ανακοινώσει την αποχώρησή του από τα Grand Prix στον αγώνα της Γερμανίας. Κρίμα από τη μία, αλλά τι να κάνεις από την άλλη; Να τρέχεις σαν δευτεροκλασάτος σε μια ομάδα “τύπου Β’” όταν έχεις συνηθίσει στα καλύτερα; Ζόρικη απόφαση.

* Η βαθμολογία των MotoGP έχει διαμορφωθεί ως εξής, μετά και τον όγδοο αγώνα του Πρωταθλήματος: Marc Marquez (Honda) 140 βαθμοί, Valentino Rossi (Yamaha) 99, Maveric Viñales (Yamaha) 93, Johann Zarco (Yamaha) 81, Andrea Dovizioso (Ducati) 79, Cal Crutchlow (Honda) 79, Jorge Lorenzo (Ducati) 75.

Eκτός βάθρου ο Rossi που έχασε χρόνο μετά από μονομαχία με τον Dovizioso

* Την ερχόμενη Κυριακή (15 Ιουλίου), το καραβάνι των MotoGP πηγαίνει στην πίστα του Sachsenring στην ανατολική Γερμανία, όπου θα φιλοξενηθεί ο ένατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.

Πρόγραμμα Cosmote TV

Ένατος αγώνας της χρονιάς (Γερμανία – Πίστα Sachenring), στο κανάλι Cosmote Sport 5 HD

Παρασκευή 13 Ιουλίου

09:55 – Μoto3, Ελεύθερες Δοκιμές 1

10:50 – MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 1

11:50 – Μoto2, Ελεύθερες Δοκιμές 1

14:05 – Μoto3, Ελεύθερες Δοκιμές 2

15:00 – MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 2

16:00 – Μoto2, Ελεύθερες Δοκιμές 2

Σάββατο 14 Ιουλίου

09:55 – Μoto3, Ελεύθερες Δοκιμές 3

10:50 – MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 3

11:50 – Μoto2, Ελεύθερες Δοκιμές 3

13:30 – Μoto3, Κατατακτήριες

14:25 – MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 4

15:05 – MotoGP, Κατατακτήριες 1+2

16:00 – Μoto2, Κατατακτήριες

Κυριακή 15 Ιουλίου

09:35 – Μoto3, Ζέσταμα

10:05 – Μoto2, Ζέσταμα

10:35 – MotoGP, Ζέσταμα

11:45 – Μoto3, Αγώνας

13:05 – Μoto2, Αγώνας

14:30 – MotoGP, Αγώνας

ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018

5 Αυγούστου – Τσεχία – Brno, Automotodrom

12 Αυγούστου – Aυστρία – Spielberg, Red Bull Ring

26 Αυγούστου – Μεγάλη Βρετανία – Silverstone Circuit

9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano, World Circuit Marco Simoncelli

23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – Aragón, MotorLand

7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang, International Circuit

21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Motegi, Twin Ring

28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island

4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang, International Circuit

18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valenciana, Comunitat Ricardo Tormo

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!