Η δεύτερη γενιά θα είναι απλούστερη, ελαφρύτερη και φθηνότερη
Με την τελευταία τάση στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών να είναι τα αυτόματα κιβώτια, το E-Clutch της Honda παραμένει μόνο σε μια ενδιάμεση κατηγορία, όπου έχεις μεν χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, εξαλείφοντας όμως την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη, ακόμα και σταματημένος με πρώτη.
Ήδη βέβαια η Honda έχει πάνω από μια δεκαετία το σύστηαμ DCT (Dual Clutch Tranmission) και οι υπόλοιποι κατασσκευαστές μπήκαν και αυτοί στον χωρό τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας τις δικές τους προτάσεις.
Τώρα λοιπόν είναι και πάλι η σειρά της Honda να “απαντήσει” και το έκανε αυτό με μια πατέντα που εμφανίστηκε τώρα, η οποία θέλει να κάνει την ιδέα του E-Clutch ακόμα πιο απλή και οικονομική.
Στο νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας λοιπόν, εξαλείφονται κάποια από τα εξαρτήματα που υπήρχαν στην πρώτη γενιά E-Clutch και επιτρέπει στον μοχλό ενεργοποίησης του συμπλέκτη να τοποθετηθεί οπουδήποτε στη μοτοσυκλέτα και όχι απαραίτητα πάνω στο καπάκι του συμπλέκτη.
Η κίνηση από εκεί και πέρα γίνεται πλέον με ένα δεύτερο συρματόσχοινο το οποίο είναι συνδεδεμένο με τον συμπλέκτη.
Το τωρινό σύστημα απαιτεί μερικούς σένσορες μαζί με τον μοχλό ενεργοποίησης και την μονάδα ελέγχου, ενώ συνεργάζεται και με τους αισθητήρες για το άνοιγμα του γκαζιού, την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και την ταχύτητα ώστε να πάρει όλες τις πληροφορίες.
Μπορεί η απλοποίηση αυτή του συστήματος να ακούγεται κάτι μικρό και ασήμαντο, όμως έχει πολλές πτυχές που μπορεί να βελτιώσει.
Πρώτον, η επιλογή να βάλεις το σύστημα του E-Clutch σε άλλα μέρη της μοτοσυκλέτας και όχι απαραίτητα στο καπάκι του συμπλέκτη, επιτρέπει την καλύτερη κατανομή βάρους (το βάρος της πρώτης γενιάς E-Clutch ήταν 2 κιλά).
Δεύτερον, με λιγότερα εξαρτήματα πλέον αυτό το βάρος θα μειωθεί ακόμα παραπάνω, πλησιάζοντας έτσι στα χαμηλά νούμερα που έχει πετύχει ο ανταγωνισμός στα αυτόματα κιβώτιά του.
Και τρίτον – και ίσως το πιο σημαντικό για ανθρώπους σαν εμάς – είναι ότι η μείωση των εξαρτημάτων και η απλοποίηση της κατασκευής θα κατεβάσει και το κόστος, άρα και την τελική τιμή του προϊόντος.
Αυτή τη στιγμή η διαφορά τιμής ανάμεσα στα μοντέλα με και χωρίς E-Clutch κινείται στα 500 ευρώ, οπότε όταν αυτή η νέα γενιά υιοθετηθεί περιμένουμε και τις τιμές αντίστοιχα να έρθουν πιο κοντά.