Με δύο ηλεκτροκινητήρες και κινητήρα εσωτερικής καύσης
Μόλις δύο μήνες μετά την παρουσίαση του XMax SPHEV concept, η Yamaha συνεχίζει δυναμικά στον δρόμο της υβριδικής τεχνολογίας.
Ήδη το προαναφερθέν κόνσεπτ είχε δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την ιαπωνική εταιρία να δηλώνει ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Tώρα έγινε το επόμενο βήμα, με την παρουσίαση του νέου MT-09 PHEV, το οποίο παίρνει αυτό το κόνσεπτ από τα σκούτερ και το πάει στις μοτοσυκλέτες.
Έχουμε και πάλι έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες, με προηγμένα ηλεκτρονικά που επιτρέπουν στις τρεις αυτές μονάδες να δουλεύουν ταυτόχρονα, έχοντας σαν στόχο την αυξημένη απόδοση και την κατανάλωση, ανάλογα με το στυλ οδήγησης που επιλέγει ο αναβάτης.
Η επιλογή γίνεται από ένα κουμπί που υπάρχει στους διακόπτες και ο διαχωρισμός επιτρέπει την λειτουργία είτε του κινητήρα εσωτερικής καύσης μόνο, του ενός ηλεκτροκινητήρα ή και των δύο ταυτόχρονα.
Σε γενικές γραμμές (αν ο αναβάτης δεν επέμβει) το σύστημα λειτουργεί όπως στα υβριδικά αυτοκίνητα.
Όταν ξεκινάς ή κινείσαι με μικρές ταχύτητες εμπλέκονται οι ηλεκτροκινητήρες, δίνοντας έτσι μηδενική κατανάλωση καυσίμου σε αυτές τις καταστάσεις.
Όταν όμως η ταχύτητα ανεβαίνει (ή τελειώνει η μπαταρία) μπαίνει στο παιχνίδι και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να αυξήσει την απόδοση.
Η νέα μοτοσυκλέτα θα είναι επίσης εφοδιασμένη με το αυτόματο κιβώτιο της Yamaha, το Y-AMT, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο MT-09 πριν από μερικούς μήνες και έχει ήδη αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια από όσους το έχουν δοκιμάσει.
Δυστυχώς ακόμα δεν είναι γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο υβριδικό κόνσεπτ της Yamaha, οπότε δεν γνωρίζουμε πότε πρόκειται να το δούμε από κοντά.
Επίσης δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι το βάρος της μοτοσυκλέτας (βασικός παράγοντας σε τέτοιες προσπάθειες) ούτε όμως και ποια θα είναι η χωρητικότητα και η αυτονομία της μπαταρίας.
Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι υπάρχουν κάποιες μονάδες ψύξης (λογικά για την μπαταρία) που μάλλον λόγω τοποθέτησης θα μειώσουν ελαφρώς το μέγεθος του ντεπόζιτου.
Σε κάθε περίπτωση οι Ιάπωνες κατασκευαστές πειραματίζονται με την “υβριδική οδό”, με την Kawasaki να έχει κάνει ήδη από πέρσι το βήμα.
Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς μπορεί να εξελιχθεί αυτή η τεχνολογία και αν τελικά θα φτάσει σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να μιλάμε για μαζική παραγωγή και πώληση τέτοιων εγχειρημάτων ή αν θα μείνουν στην σφαίρα της εξέλιξης και των “κόνσεπτ”.