MotorBike.gr

ΙΑΠΩΝΙΑ, 2017: Πέφτουν οι πωλήσεις μοτοσυκλετών!

27/02/2018

Μοτο-χαρακίρι…

Oι πωλήσεις μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία σημειώνουν ανησυχητική πτώση. Μειώθηκαν δραματικά και το 2017, που ταξινομήθηκαν περί τις 340 χιλιάδες μονάδες. Ένα όχι ευκαταφρόνητο νούμερο αλλά ακούστε κι αυτό: τριάντα πριν, οι πωλήσεις μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία ξεπερνούσαν τα 3.0 εκατομμύρια!

Δέκα φορές κάτω έχουν πάει οι πωλήσεις μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία μέσα σε τρεις δεκαετίες, με το κοινό να δείχνει ότι μετατοπίζεται σε άλλα μέσα μετακίνησης. Τη μεγαλύτερη μείωση έχουν σημειώσει τα μοτοποδήλατα.

Πόσο ειρωνικό είναι στη γενέτειρα των μεγαλύτερων εταιριών μοτοσυκλετών του κόσμου το ενδιαφέρον των ντόπιων να μειώνεται. Η πτώση – σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς – οφείλεται κυρίως στην αυξανόμενη δημοτικότητα των οικονομικών minicars, των μικρών τυπικών γιαπωνέζικων τετράτροχων, αλλά και λόγω των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Οι πωλήσεις μοτοποδηλάτων έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ οι κατασκευαστές επικεντρώνονται στις μοτοσυκλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού.


Η αγορά των μοτοποδηλάτων έχει να αντιμετωπίσει τον λυσσώδη ανταγωνισμό των ηλεκτρικών ποδηλάτων που κοστίζουν κάτω από το μισό του κόστους.

Σημειώστε ότι η Yamaha μόνο έχει στη γκάμα της 10 διαφορετικά ηλεκτρικά ποδήλατα. Μόνο το 2017, πωλήθηκαν 590.000 ηλεκτρικά ποδήλατα, σε σύγκριση με τις 338.000 μοτοσυκλέτες άνω των 125 κυβικών που απορροφήθηκαν από την ιαπωνική αγορά το ίδιο έτος.

Τα νούμερα είναι αμείλικτα και απογοητευτικά, αφού το 1982 των 3.285 εκατομμυρίων μοτοσυκλετών που πωλήθηκαν μοιάζει πολύ-πολύ μακρινό και άπιαστο πλέον.

Ενόψει αυτών των εξελίξεων είχε ανακοινωθεί και η συνεργασία (άκουσον-άκουσον) της Honda με τη Yamaha που θα ένωναν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός μοτοποδηλάτου χαμηλού κόστους, έτσι ώστε παράλληλα θα διαθέσουν περισσότερους πόρους σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού που προορίζονται για εξαγωγές. “Άλλο μέσα, κι άλλο έξω”… που λένε κι οι Γιαπωνέζοι.


Οι αναλυτές της ιαπωνικής βιομηχανίας εξέφρασαν τον φόβο ότι αν τα εργοστάσια δώσουν έμφαση σε μεγαλύτερους κυβισμούς, αυτό θα απομακρύνει τους νεότερους αγοραστές, αφού οι μεγάλες μοτοσυκλέτες μπορεί να κοστίζουν έως και έξι φορές περισσότερα από ένα μοτοποδήλατο.

Παράλληλα αυξάνεται και ο μέσος όρος των μοτοσυκλετιστών στην Ιαπωνία, αφού οι στατιστικές αναφέρουν ότι η μέση ηλικία των αναβατών είναι πλέον άνω των 53 ετών.


«Αν μπορούμε να προσφέρουμε στη νεότερη γενιά διασκεδαστικές μοτοσυκλέτες που ενθουσιάζουν τους αναβάτες τότε το κοινό θα επιστρέψει», δηλώνει υψηλόβαθμος της Honda.

Δεν έχουμε παρά να συμφωνήσουμε…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!