MotorBike.gr

DUCATI Panigale και BMW S-RR: Οι ομορφότερες Supersport του 2019

04/12/2018

Iταλίδα και Γερμανίδα με γάντια, μέσα στο ρινγκ

Μάχη στα καλλιστεία, μάχες και στα δυναμόμετρα και τις ζυγαριές. Κι οι δυο τετρακύλινδρες, κι οι δυο 1000άρες η μια από την Ιταλία κι η άλλη από τη Γερμανία. Τόσο κοντά, μα τόσο μακριά η μια από την άλλη.

Η BMW S1000 RR και η Ducati Panigale V4 R που παρουσιάστηκαν φέτος στην έκθεση του Μιλάνου είναι οι ομορφότερες supersport μοτοσυκλέτες για το 2019, αλλά και από τις ταχύτερες στον κόσμο.

Αναλύουμε πως οι Γερμανοί και οι Ιταλοί σχεδιαστές και μηχανικοί , ο καθένας από τη δική του όχθη κατάφεραν να δημιουργήσουν τη δική τους άποψη και τελικά να συναντηθούν στη μέση καταφέρνοντας τη δική τους τελειότητα”. Κι όλα αυτά για μια θέση στον ήλιο της αγοράς και έναν ακόμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike.

Ducati Panigale V4 R: Το άγριο διαμάντι της Ducati

Καταιγισμό κόσμου δεχόταν επί ημέρες το περίπτερο της Ducati στο μεγαλύτερο σαλόνι μοτοσυκλέτας του κόσμου, στο Μιλάνο. Ατέλειωτες σειρές ανθρώπων συνέρρεαν στο στάντ της μοτοσυκλέτας που θεωρήθηκε δίκαια από τις ομορφότερες της φετινής έκθεσης: Ducati Panigale V4R, η υψηλότερη δυνατή σπορτίβικη έκφραση της ιταλικής φίρμας, σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Μιλάμε για την Ducati που κοντράρει στα ίσια τους γιαπωνέζους γίγαντες ακόμα και στα MotoGP. Και μερικές φορές τους κερδίζει κιόλας.

Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: 224 ίπποι στη “βασική” έκδοση, οι οποίοι με το αγωνιστικό κιτ φτάνουν ακόμη και τους 234 ανεβάζοντας στροφές μέχρι τις 16.000 rpm, μια εξωφρενική τιμή για ένα τετρακύλινδρο 1000άρι.

Oι εισαγωγές-προβολείς του ρύγχους δεν περνούν απαρατήρητες, όπως και τα πτερύγια από ανθρακονήματα, προϊόντα μιας πολύ προσεκτικής αεροδυναμικής μελέτης. Η Ducati είναι από τις πρωτοπόρους της συγκεκριμένης τεχνολογικής εξέλιξης, ακόμα και στα MotoGP. Η Ducati Panigale V4R έχει το βάρος ενός τυπικού παραδοσιακού, πολιτικού και μάλιστα ελαφρού 500αριού… στα μόλις 172 κενά κιλά!

Η νέα ιταλική superbike θα αποτελέσει το εργαλείο για την εργοστασιακή ομάδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike του 2019. Για αυτό και ο κυβισμός έχει παραμείνει στα 998 κυβικά εκατοστά. Σου λέει η Ducati “μας λέγατε τόσα χρόνια ότι εσείς με τα γιαπωνέζικα 1000άρια τετρακύλινδρα είχατε μειονέκτημα απέναντι στα μεγαλύτερου κυβισμού δικά μας δικύλινδρα στα Superbike; Κατεβαίνουμε και εμείς λοιπόν στα 1000 κυβικά με 4 κυλίνδρους και μετριόμαστε στα ίσια”.

Να λοιπόν η πιο ισχυρή Superbike μοτοσυκλέτα παραγωγής από το Borgo Panigale. Τα ηλεκτρονικά προκαλούν ζαλάδα: Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO και riding modes, αλλά και επιλογή μηχανικής – ημι-ενεργητικής ανάρτησης όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις της V4.

Μεγαλύτερο είναι το φέρινγκ για καλύτερη κάλυψη και αλουμινένιο, άβαφο ρεζερβουάρ δίνει την πινελιά που κάνει τη διαφορά. Η δήλωση της υπεροχής Ducati, ωστόσο, έχει το τίμημά της, και είναι ιδιαίτερα αλμυρό… για την R υπολογίστε το όσο ένα διαμέρισμα στην Αθήνα, της τάξης των 40.000 ευρώ, ποσό που καθιστά το συγκεκριμένο μοντέλο για λίγους.

BMW S1000 RR: Συμμετρία και… επίθεση!

Έκπληξη όμως και από τη Γερμανία. Συγκεκριμένα τη νότια Γερμανία, τη Βαυαρία. Κοφτερό αγωνιστικό σπαθί η BMW S1000 RR. Η ανανεωμένη έκδοση του κορυφαίου supersport 1000 κυβικών της εταιρίας και μιας από τις κορυφαίες στον κόσμο.

Η νέα BMW S1000 RR του 2019 άρεσε στον κόσμο, ίσως γιατί είναι καθαρόαιμα σπορ ο σχεδιασμός της και επιτέλους συμμετρικός, με ίδιου σχήματος και επιφάνειας μπροστινούς προβολείς, σε αντίθεση με το παρελθόν. Έφυγαν τα “βράγχια” της δεξιάς πλευράς του πλαϊνού φέρινγκ, η μοτοσυκλέτα έπαψε να παίζει με την αισθητική, τώρα τα πράγματα είναι καθαρά και racing.

Kάποιοι είπαν ότι η νέα BMW “Panigal-ίζει” παπαγαλίζει την ιταλίδα αντίπαλό της. Ίσως λίγο σε κάποια σημεία, αλλά αμυδρά. Mε αυτή τη λογική και η Ducati «BMW-δίζει» αφού τώρα φοράει στα πλάγια του φέρινγκ της «βράγχια» που μέχρι πέρσι φόραγε η S 1000RR!

Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της BMW S1000 RR των 999 cc αποδίδει 207 ίππους, ενώ το βάρος φτάνει στα 197 κιλά – προσέξτε όμως – με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών! Έντεκα ολόκληρα από το προηγούμενο μοντέλο. Η τελική ταχύτητα της RR φτάνει “κομμένη” στα 299 km/h, με τον εξοπλισμό να διαθέτει Race ABS, ABS Pro, 4 χαρτογραφήσεις στον κινητήρα (Rain, Road, Dynamic, Race), DTC, Hill Start Control και Shift Assist Pro.

Ο κινητήρας είναι νέος και ελαφρύτερος από τον προηγούμενο κατά 4 κιλά και διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής.

Μιας και μιλάμε για ηλεκτρονικά τα όργανα τώρα είναι μια έγχρωμη οθόνη TFT που δείχνει εξτρά πληροφορίες όπως κλίση στις στροφές σε μοίρες, χρόνους γύρο, δύναμη φρεναρίσματος, κ.α.

Ολοκαίνουργιο είναι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, με την πίσω να φοράει μοχλικό σύστημα, ένα υπέροχο, “μυώδες” ψαλίδι και κορυφαία πιρούνι, αμορτισέρ και φρένα. Η BMW ετοιμάζεται πυρετωδώς για επιστροφή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, στην πίστα, εκεί που λύνονται όλες οι διαφορές πλέον, κι αυτό φαίνεται…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!