MotorBike.gr

HONDA Super Cub 125: Κινητήρας Euro 5 και αλλαγές

20/07/2021

Το απόλυτο Νο1 στον κόσμο… συνεχίζει δυνατά την πορεία του

Το πιο εμπορικό όχημα όλων των εποχών, συνεχίζει την πορεία του στον χρόνο προσαρμοζόμενο στις τρέχουσες απαιτήσεις και ανανεώνεται στα σημεία. Αν και το Honda Super Cub έχει όλα τα στοιχεία για να αποτελέσει ένα πρακτικό καθημερινό δίτροχο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λογίζεται μόνο ως κάτι τέτοιο. Είναι κάτι πολύ παραπάνω.

Το 2017, το Super Cub έφτασε τις 100 εκατομμύρια πωλήσεις, ανάγοντας το μοντέλο ως το απόλυτο best seller όχημα (με κινητήρα) όλων των εποχών, ανεξαρτήτως αριθμού τροχών. Ναι, το Super Cub ξεπερνά κατά πολύ τον σκαραβαίο της VW και όλες τις διάσημες σειρές ιαπωνικών αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα τα Corolla της Toyota.

 

To αρχετυπικό «παπί» έχει κυλήσει τους τροχούς του σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, όπου υπάρχουν δρόμοι ή… περίπου δρόμοι, ενώ έχει εδώ και καιρό υπερβεί τα στεγανά των χαρακτηρισμών που του αποδίδουμε στον δίτροχο μικρόκοσμο μας.

Μπορεί να αποτελεί ένα από τους ακρογωνιαίους λίθους στο κολοσσιαίο οικοδόμημα της Honda, αλλά πολύ περισσότερο, βελτίωσε το βιοτικό επίπεδο ανθρώπων και κοινωνιών ολόκληρων σε αναπτυσσόμενα κράτη, στηρίζοντας τοπικές και μεγαλύτερης κλίμακας οικονομίες.

Ακόμα δεν έχει αποτιμηθεί πλήρως η συμβολή του μοντέλου σε ότι αφορά σε αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι και θεωρούμε υποχρέωση μας να το τονίζουμε και να το αναδεικνύουμε σε κάθε ευκαιρία!

 


Στην εποχή μας, τα πράγματα έχουν αλλάξει και όταν η
Honda αποφάσισε να συμπεριλάβει και πάλι το Super Cub στην γκάμα που προοριζόταν για τις δυτικές και ανεπτυγμένες αγορές, το έκανε με ένα πολύ διαφορετικό τρόπο.

Το 2017 το Super Cub επέστρεψε λοιπόν, με έναν χαρακτήρα εκλεπτυσμένο, boutique και νεορετρό, όπως άξιζε σε ένα ιστορικό μοντέλο σαν και αυτό.

Τώρα λοιπόν έχουμε την ανανέωση υπαγορευμένη από τις προδιαγραφές Euro 5, με την Honda να εκμεταλλεύεται την ευκαιρία και να προχωρά και σε κάποιες άλλες αλλαγές.

Η σχεδίαση παρέμεινε πάντως απαράλλαχτη και πολύ καλά έκανε θα πούμε εμείς, αφού η Honda είχε καταφέρει από το 2017 να πετύχει ένα εκπληκτικό συγκερασμό μεταξύ του ρετρό και του σύγχρονου, επαναφέροντας στο σήμερα την χαρακτηριστική ταυτότητα του Super Cub.

Ένας νέος – υπέροχος – συνδυασμός με γκρι ματ χρώμα στον κορμό και τα φτερά του παπιού και κόκκινες σέλες τιμά με τον καλύτερο μοντέρνο τρόπο τη βαριά κληρονομιά του θρυλικού δίτροχου.

Ο κινητήρας δεν είναι απλά προσαρμοσμένος στις Euro 5, είναι σε μεγάλο βαθμό επανασχεδιασμένος, όπως μαρτυρά η πιο εμφατική υποτετράγωνη γεωμετρία του πιστονιού, με διάμετρο επί διαδρομή, στα 50x63,1 mm, όταν στην προηγούμενη έκδοση, οι τιμές αυτές ήταν 52,4×57,9 mm.

Νέα είναι επίσης η σχεδίαση του στροφαλοθάλαμου, ενώ αυξημένη εμφανίζεται και η συμπίεση, σε λόγο 10.0:1, από 9.3:1.

Στην κεφαλή συνεχίζει να υπάρχει ένας εκκεντροφόρος ο οποίος οδηγεί δύο βαλβίδες, με την χωρητικότητα να είναι ελάχιστα μικρότερη, στα 124cc, από τα 125cc του Euro 4 μοντέλου.

Παρ΄όλα αυτά το νέο Super Cub αποδίδει –έστω και ελάχιστα- μεγαλύτερη ισχύ, με 9,8 ίππους στις 7.500 rpm (Euro 4: 9,6 / 7.500 rpm), ενώ η ροπή παραμένει στα ίδια επίπεδα, δηλαδή 1,0 kgm, ωστόσο κορυφώνεται σε υψηλότερες στροφές και συγκεκριμένα στις 6.250 rpm, έναντι των 5.000 rpm.

Η Honda προχώρησε επίσης σε επαναπρογραμματισμό της ECU, σχεδίασε ένα νέο φιλτροκούτι και παρά το γεγονός ότι το τελικό της εξάτμισης δεν έχει αλλάξει σχεδιαστικά, έχει πλέον στο εσωτερικό του έναν καταλύτη, αντί για δύο.

Η επίσημη κατανάλωση βάση του WMTC πρότυπου είναι 1,5 Lt/100km, ελάχιστα αυξημένη σε σχέση με τα 1,4 lt/100km του παρελθόντος.

Το ρεζερβουάρ έμεινε απαράλλαχτο, με χωρητικότητα 3,7 λίτρα, όπως απαράλλαχτα έμειναν επίσης τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Μικρή αλλαγή είχαμε στο βάρος, με το Euro 5 Super Cub να ζυγίζει μόλις ένα κιλό περισσότερο από τον προκάτοχο του, σταματώντας τη ζυγαριά, στα 110 κιλά.

Στα περιφερειακά, έχουν τοποθετηθεί νέα ελατήρια τόσο στο συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 26 mm, όσο και στα δύο μονά αμορτισέρ πίσω, με την Honda να κάνει λόγο για καλύτερη διαχείριση των κακοτεχνιών και των ανωμαλιών του δρόμου.

Τα φρένα έμειναν ως είχαν, με δισκόφρενο 220 mm μπροστά, ελεγχόμενο από μονοκάναλο ABS και ταμπούρο 110 mm πίσω. Αυτό για να είμαστε ειλικρινείς, θα μπορούσε να αλλάξει, καθότι καλοδεχούμενη η ρετρό αύρα, αλλά όχι σε αυτό το σημείο.

Ένα δισκόφρενο και στον πίσω τροχό θα ήταν ευπρόσδεκτο.  

Οι χυτοί αλουμινένιοι τροχοί έχουν διάμετρο 17 ιντσών, διατηρώντας την πεντάμπρατση σχήματος V σχεδίαση τους και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 70/90-17 και 80/90-17.

Σημαντικό στοιχείο, αποτελεί το γεγονός ότι το νέο μοντέλο προσφέρεται πλέον ως δίσελο, με ένα ξεχωριστό τμήμα σέλας και μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη. Το πίσω τμήμα της σέλας μπορεί ωστόσο να αφαιρεθεί, αποκαλύπτοντας μια πρακτική σχάρα.

Tέλος, το νέο Honda C125 Super Cub συνεχίζει να συμπεριλαμβάνει στον εξοπλισμό του Full LED φώτα καθώς και keyless σύστημα ελέγχου του κεντρικού διακόπτη.

To νέο παπί της Honda θα έρθει στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο (2021) μόνο στον χρωματικό συνδυασμό που βλέπετε στις φωτογραφίες (γκρι με κόκκινες σέλες) και η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αναμένεται να είναι κοντά στις 4.000 ευρώ όπως και το προηγούμενο μοντέλο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!