MotorBike.gr

HONDA MONKEY 125 ABS: Έφτασε! Ανακοίνωση τιμής

07/02/2019

 Ο απόγονος του “Μπόμπου”

Μπόμπος” ή “Ζετάκι”. Έτσι λεγόταν κι έτσι θα λέγεται το εμβληματικό μοντέλο της Honda. Το minibike που έχει γράψει την μεγαλύτερη ιστορία στον κόσμο απ’ οποιοδήποτε αντίστοιχο. Τώρα επιστρέφει πλήρως ανανεωμένο, με χαρακτηριστικά σύγχρονα. Το Honda Monkey 125 ABS καταφθάνει δυναμικά να συνεχίσει την λαμπρή ιστορία των προγόνων του. Φτάνει και στην Ελλάδα, με τιμή 4.100 ευρώ.

Βασισμένο στο ρετρό στυλ του πρώτου μοντέλου, το Honda Monkey 125 ABS πλαισιώνεται από μοντέρνες, εξελιγμένες πινελιές όπως ανεστραμμένο πιρούνι USD, δύο πίσω αμορτισέρ, όργανα LCD, ABS βασισμένο σε IMU (Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας) και full φώτα LED. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 125cc αποδίδει ισχύ 6,9kW, με κατανάλωση 67km/lt, το βάρος (γεμάτο) στα μόλις 107kg.

To Monkey είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά μέσω του Δικτύου των Επισήμων Εμπόρων Honda Moto της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας της Honda Moto, στην τιμή των 4,100€.

Το Honda Monkey – περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961, σχεδόν σαν αστείο ή σαν ένα πείραμα. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963!

Το πρώτο Monkey ήταν μια μοτοσυκλέτα τσέπης: είχε μικρό, χαρακτηριστικό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η δημοτικότητά του οφείλεται σε μία χαριτωμένη, αξιαγάπητη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις, και στο χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό στην πόλη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey – είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο.

Aπό εκεί και μετά το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Λόγω του απολαυστικού και ευκολοδήγητου χαρακτήρα του, κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και βολική σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όσο και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

Oι λεπτομέρειες του Honda Monkey 125 ABS, 2019

  • Κομψά, βαμμένα και χρωμιωμένα εξαρτήματα παραπέμπουν στο πρώτο μοντέλο
  • Αερόψυκτος κινητήρας 125cc, απόδοσης 9,2 ίππων (6,9kW), ροπή 11Nm και κατανάλωση 67km/l
  • Ατσάλινο πλαίσιο, μοντέρνο ανεστραμμένο πιρούνι USD, δύο πίσω αμορτισέρ και ελαστικά διαμέτρου 12-ιντσών
  • Βάρος γεμάτο 107kg, με μεταξόνιο 1155mm και ύψος σέλας 775mm
  • Premium φώτα All-LED

Μετά την επιτυχία του MSX125, που ικανοποιεί την ανάγκη για ένα μοντέρνο, μικρό δίτροχο πόλης, ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Monkey που έμελλε να ξαναγεννηθεί και να ετοιμαστεί για την πόλη του 21ου αιώνα.

Όπως είναι φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey έπρεπε να αποτελέσει έμπνευση για το νέο μοντέλο. Μία τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση του. Απλές καμπύλες επιφάνειες είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους.

Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ καυσίμου 5.6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, προσελκύει το βλέμμα ενώ φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D λογότυπο Old Wing Honda. Χρωμιωμένα ατσάλινα εμπρός και πίσω, ψηλά φτερά, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο κάλυμμα της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέπτες και το ψηλό τιμόνι – όλα αποτίουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στη νέα εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας: ψηφιακό LCD όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που χαιρετά με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού και δείκτης στάθμης καυσίμου, φώτα LED, κλειδί κυματοειδούς κοπής (που επίσης φέρει το έμβλημα της Honda) περιλαμβάνει σύστημα ‘απόκρισης’ με τα φώτα να αναβοσβήνουν μέσω ενός μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο ABS λειτουργεί μέσω IMU για να μειώσει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα.

Αναφορικά με τον κινητήρα, πιστός στις ρίζες του, ο οριζόντιος μονοκύλινδρος SOHC 125cc του Monkey είναι απλός, ανθεκτικός και ρυθμισμένος για ωφέλιμες επιδόσεις στην πόλη. Αερόψυκτος, με διάμετρο και διαδρομή 52.4 x 57.9mm και λόγο συμπίεσης 9.3:1, τροφοδοσία PGMFI, αποδίδει 6,9kW στις 7,000rpm και 11Nm στις 5.250rpm. Το κιβώτιο είναι 4-τάχυτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 67km/l (WMTC mode).

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε ποικίλες συνθήκες που θα συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο κυκλικό σχεδιαστικό θέμα που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσυκλέτα.

Το μεταξόνιο είναι 1155mm, με κάστερ/ίχνος στα 25°/82mm και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος μαζί με τα υγρά (Wet weight) είναι μόλις 107kg, με ύψος σέλας 775mm. Η πολυτελής σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας αφρώδες για μέγιστη άνεση.

Το ανάποδο USD πιρούνι φέρει premium φινίρισμα Alumite και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ με διαδρομή άξονα 104mm. Η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 160mm. Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS βασισμένο σε IMU. Φαρδιά block pattern ελαστικά 12 ιντσών προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το 2018 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς:

  • Κίτρινο-Λευκό (Banana Yellow/Ross White)
  • Κόκκινο – Λευκό (Pearl Nebula Red/Ross White)
  • Μαύρο – Λευκό (Pearl Shining Black/Ross White)

TEXNIKA XAPAKTHPIΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
Κυβισμός 125cc
Διάμετρος x Διαδρομή 52.4 x 57.9mm
Λόγος Συμπίεσης 9.3:1
Μέγιστη Ισχύς 6.9kW @ 7,000rpm
Μέγιστη Ροπή 11Nm @ 5,250rpm
Χωρητικότητα Λαδιού 1,1 L0,9 L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 5.6 L
Κατανάλωση καυσίμου 67km/litre (WMTC mode)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Μπαταρία YTZ5S
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Συμπλέκτη Υγρός πολύδισκος
Τύπος Κιβωτίου 4 τάχυτο
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 1.710 x 755 x 1.029mm
Μεταξόνιο 1.155mm
Γωνία Κάστερ 25°
Ίχνος 82mm
Ύψος Σέλας 776mm
Απόσταση από το Έδαφος 160mm
Ακτίνα Στροφής 1,9m
Βάρος γεμάτο 107kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανάποδο πιρούνι USD, διαδρομής 100mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 104mm
ΤΡΟΧΟΙ
Μπροστά 10 ιντσών
Πίσω 10 ιντσών
Ελαστικά Εμπρός 120/80-12 65J
Ελαστικά Πίσω 130/80-12 69J
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Δίσκος 220 mm με ABS βασισμένο σε IMU
Πίσω Δίσκος 190mm
ΦΩΤΑ
Προβολέας LED
Πίσω Φως LED

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!