MotorBike.gr

HONDA: Επέτειος 60 ετών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας

02/07/2019

Εξήντα χρόνια αγωνιστικά τραγούδια

Έξι δεκαετίες έχουν περάσει από τη μέρα που η Honda συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, σαν ένας άγνωστος κατασκευαστής από τη μακρινή Ιαπωνία. Ούτε η πιο ζωηρή φαντασία δεν θα μπορούσε να φανταστεί αυτό που θα επακολουθούσε.

Κάποιος που δεν ήξερε τον λόγο, πολύ πιθανόν να απόρησε με το γεγονός ότι οι μοτοσυκλέτες του Τeam Asia στην κατηγορία Moto3 – που διατηρεί πολύ στενούς δεσμούς με την Honda και το HRC ήταν βαμμένες κόκκινες-ασημένιες.

Ασημένιο φέρινγκ με τους σπόνσορες διακριτικά τοποθετημένους, ένα μεγάλο κίτρινο τρίγωνο στο πλάι με το παλιό σήμα της Honda, στρογγυλοί αριθμοί συμμετοχής και νούμερα “παλαιάς κοπής”, μεγάλα και λεπτά. Κόκκινο ντεπόζιτο και ουρά της μοτοσυκλέτας, κι οι αναβάτες ντυμένοι με κατάμαυρες δερμάτινες φόρμες. Σας θυμίζει τίποτε;

Είναι η εμφάνιση που χρησιμοποιούσαν οι πρώτες Honda που εμφανίστηκαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, στον θρυλικό αγώνα του Isle of Man, του νησιού που βρίσκεται στην Ιρλανδική θάλασσα, ανάμεσα σε Μ. Βρετανία και Ιρλανδία. Οι μελετηροί, οι λάτρεις των αγώνων συγκινήθηκαν, η Honda γιόρταζε την 60ή επέτειο της συμμετοχής της στα Grand Prix του Παγκοσμίου.

Honda Team Asia στα χρώματα της δεκαετίας του ’60

Η Honda από τα πρώτα της βήματα είχε σαν στόχο να μπει στους αγώνες και να φτάσει στην κορυφή. Αυτό το γνώριζαν όλοι στην εταιρία, αφού ήταν το όραμα του κύριου Soichiro Honda από την μέρα που την ίδρυσε, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου,

Το 1954, πιστός στη δέσμευση  να πραγματοποιήσει το όνειρό του και να κάνει την Honda την καλύτερη εταιρεία του κόσμου, ο κύριος Soichiro ανακοίνωσε την είσοδο της Honda στο Isle of Man TT, που ήταν αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, ο κορυφαίος θεσμός αγώνων σε δύο τροχούς.

Δεν είναι μυστικό ότι πλήθος Ευρωπαίων κατασκευαστών, και ειδικά οι Εγγλέζοι, δεν μπορούσαν να σταματήσουν να γελούν με την υπερβολική και εξαιρετικά φιλόδοξη, όπως πίστευαν, ανακοίνωση ενός άγνωστου κατασκευαστή από την Ασία με αστείο όνομα.

Naomi Taniguchi (RC142) το 1959 στο Isle of Man TT

Οι άνθρωποι της Honda για τα επόμενα πέντε χρόνια κατασκεύαζαν, έψαχναν, σχεδίαζαν, εξέλισσαν και δοκίμαζαν. Η Honda εμφανίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στις 3 Ιουνίου του 1959 και έγινε ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής μοτοσυκλετών που συμμετείχε ποτέ στο Isle of Man TT.

Οι αναβάτες της ήταν φυσικά όλοι Ιάπωνες: Junzo Suzuki, Naomi Taniguchi, Giichi Suzuki και Teisuke Tanaka, που οδήγησαν στην κατηγορία των 125 cc, πάνω στις “αργές” σε σχέση με τον ανταγωνισμό αγωνιστικές Honda RC142.

Honda RC142, 1959

H μοτοσυκλέτα είχε αερόψυκτο, δικύλινδρο κινητήρα, με τους κυλίνδρους να έχουν ελαφρά κλίση προς τα μπροστά (κοντά στις 6 μοίρες), δύο εκκεντροφόρους που κινούνταν από άξονα (bevel) που βρισκόταν στα αριστερά του κινητήρα και δύο βαλβίδες.

Η ιπποδύναμη της RC142 έφτανε τους 18.5 hp στις 13.000 rpm και όταν μετά από τα δοκιμαστικά οι μηχανικοί είδαν ότι υστερούν σε δύναμη, έφεραν ταχύτατα (το πώς έγινε εκείνη την εποχή, είναι άλλη υπόθεση) από την Ιαπωνία τετραβάλβιδες κεφαλές!

Η Honda RC142 είχε μεταξόνιο “σημερινού παπιού” στα 1.265 mm και βάρος επίσης… στα 87 κιλά!

Ronnie Bucknum (RA271) το 1964 στο Γερμανικό Grand Prix

Παρότι εδώ στο Motorbike.gr δεν συνηθίζουμε να γράφουμε για αυτοκίνητα, είναι ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η Honda που είχε τις ίδιες φιλοδοξίες για την κορυφή των αγώνων και στους τέσσερις τροχούς, αγωνίστηκε το 1964 με τον Ronnie Bucknum και το Honda RA271 στη Φόρμουλα 1 και στο γερμανικό Grand Prix.

Την Παρασκευή που μας πέρασε, η Honda διοργάνωσε μια εκδήλωση στο Assen, όπου γινόταν ο 8ος αγώνας του Παγκ. Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019, για να τιμήσει την 60ή επέτειο από την είσοδό της στα GP και στο Isle of Man TT.

Mick Doohan , Kunimitsu Takahashi

Ξεχωριστοί καλεσμένοι ήταν ο Kunimitsu Takahashi (νικητής GP το 1961, o πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που πέτυχε κάτι τέτοιο), ο Αμερικανός Freddie Spencer (ήταν ο νεαρότερος πρωταθλητής που κέρδισε την κατηγορία GP500 το 1983, και νικητής των κατηγοριών GP250 και GP500, το 1985).

Kunimitsu Takahashi, Ηonda RC142

Επίσης μαζί τους ήταν ο Αυστραλός Mick Doohan (νικητής πέντε συνεχόμενων πρωταθλημάτων της κατηγορίας GP500, από το 1994 έως το 1998), ο πολυπρωταθλητής Ισπανός Marc Marquez (της ομάδας Repsol Honda) και ο Tetsuhiro Kuwata (διευθυντής του HRC – Honda Racing Corporation).

Mick Doohan , Kunimitsu Takahashi

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση των 60 ετών στο Assen


Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Honda φόρεσαν το σήμα της 60ής επετείου, όπως οι εργοστασιακές RC213V της κατηγορίας MotoGP, καθώς και οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Superbike, αυτές του αγώνα αντοχής 8 ωρών της Suzuka, και οι Μ
otocross του Παγκοσμίου.

Τον μεγαλύτερο όμως φόρο τιμής απέτισαν οι μοτοσυκλέτες του Honda Team Asia, που φόρεσαν τα ίδια χρώματα με την Honda RC143, εκείνη που χάρισε την πρώτη νίκη σε GP στη Honda το 1961.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!