MotorBike.gr

Yamaha: Έτσι ακούγεται ο νέος V4 κινητήρας των MotoGP

13/06/2025

Δοκιμάστηκε σε ιδιωτικό τεστ στη Βαρκελώνη 

Τα MotoGP παραμένουν το πιο αναγνωρίσιμο Πρωτάθλημα Ταχύτητας στον κόσμο και οι πέντε κατασκευαστές που συμμετέχουν εκεί (Ducati, Aprilia, KTM, Honda, Yamaha) ψάχνουν τρόπους να ξεχωρίσουν ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια, που μπορεί να τους δώσει έστω μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο.  

Και ενώ οι λεπτομέρειες αυτές μπορεί να αφορούν τα πιο μικρά και “ξεχασμένα” εξαρτήματα πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, μερικές φορές οι αλλαγές έρχονται σε πολύ πιο δομικά σημεία, όπως κάνει αυτή τη στιγμή η Yamaha με τον κινητήρα της.  

 

Η εταιρία από την Iwata είναι η μόνη (μετά την αποχώρηση της Suzuki) που χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με όλους τους άλλους κατασκευαστές να έχουν μοτοσυκλέτες με V4. 

Η Υamaha μάλιστα ήταν ο τελευταίος κατασκευαστής που πήρε Πρωτάθλημα με εν σειρά κινητήρα, το 2021 με αναβάτη τον Fabio Quartararo, όμως από τότε οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές – και κυρίως η Ducati – τους έχει ξεπεράσει αρκετά. 

Οι Ιάπωνες έμειναν πίσω στην εξέλιξη και ένα από τα θέματα ήταν και η απόδοση του κινητήρα.  

Εδώ και έναν χρόνο έχει ανακοινωθεί ότι ο εν σειρά κινητήρας θα αντικατασταθεί από έναν V, μάλιστα ήδη από το 2026, με την Υamaha να μην περιμένει την αλλαγή κανονισμών του 2027 για να κάνει το βήμα. 

 

Ήδη μέσα στη σεζόν του 2025 η ιαπωνική εταιρία έχει ανανεώσει τον κινητήρα της (βάσει των παραχωρήσεων στους κανονισμούς η εξέλιξη κινητήρων έχει παγώσει φέτος και του χρόνου για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, με την Honda και τη Yamaha όμως να μπορούν να κάνουν ακόμα αλλαγές) μετά το τεστ της Jerez, ενώ αλλαγές είδαμε και στο τεστ της Αραγονίας, στις αρχές αυτής της εβδομάδας. 

 

Μέχρι τώρα η πορεία είναι ανοδική, με τον Fabio Quartararo να εμφανίζεται πολύ βελτιωμένος και να βρίσκεται στην κορυφή του αγώνα στο Silverstone, μέχρι τη στιγμή που η συσκευή ρύθμισης ύψους της μοτοσυκλέτας έπαθε βλάβη και τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. 

Τώρα, ο νέος V4 κινητήρας για την Μ1 δοκιμάστηκε από τους Augusto Fernandez και Andrea Dovizioso και μπορεί να μην υπάρχει καμία φωτογραφία (πέραν μιας που δείχνει την εξάτμιση), όμως η Yamaha κυκλοφόρησε στους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσής της, ένα ηχητικό κλιπ στο οποίο μπορούμε να ακούσουμε την μοτοσυκλέτα να περνάει – και ταυτόχρονα να “γνωρίσουμε” ηχητικά τον νέο κινητήρα.  

 

 

 

Προς το παρόν μόνο οι δοκιμαστές αναβάτες της Yamaha έχουν οδηγήσει την M1 με τον V4 κινητήρα, με τους Quartararo και Rins να περιμένουν να τον δοκιμάσουν αργότερα μέσα στο έτος.  

Η έλευση του V4 κινητήρα θα συμπέσει και με την έλευση του 2 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Superbikes, Toprak Razgatlioglu, με τον Τούρκο αναβάτη να υπογράφει πριν λίγες μέρες συμβόλαιο με την δορυφορική ομάδα της Yamaha, Prima Pramac.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!