MotorBike.gr

ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι διαφημίσεις της Honda USA στα ΄60s

18/03/2016

“Συναντάς τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε ένα παπί”

Ιστορική η σημερινή μας αναδρομή. Υψηλής αξίας μάλιστα, αφού αναλύει μέσω διαφημιστικών εικόνων το πως χτίστηκε μια παγκόσμια αυτοκρατορία στους δύο τροχούς. Η Honda από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 είχε εμπιστευτεί μια διαφημιστική εταιρία για να προωθήσει τα προϊόντα της. Και αυτή η εταιρία την εκτίναξε στα ύψη μέσω από μια καμπάνια που βασιζόταν κυρίως στο παπί της εταιρίας και στο σλόγκαν ”You meet the nicest people on a Honda”

Το 1959, η American Honda Motor άνοιξε τις πόρτες της, και το Super Cub (παπί) έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε μια ξένη αγορά,. Αυτό συνέβη μόλις δέκα μήνες μετά την κυκλοφορία του μοντέλου στην Ιαπωνία. Η απόφαση αυτή είχε παρθεί από τον ιδρυτή της εταιρίας Soichiro Honda και τον συν-ιδρυτή Takeo Fujisawa, που είχε πεποίθηση ότι για να πετύχει πραγματικά η Honda θα έπρεπε να πετύχει στην πιο δύσκολη αγορά του κόσμου”, την αμερικάνικη φυσικά.

Ένας φίλος για όλους και για την σικ κυρία που πηγαίνει για ψώνια

Ένας φίλος για όλους και για την σικ κυρία που πηγαίνει για ψώνια

Όμως οι πωλήσεις του Cub στην Αμερική ήταν χαμηλές στην αρχή. Η αγορά των ΗΠΑ ήταν εστιασμένη στο να αγοράζει μοτοσυκλέτες με κινητήρες τουλάχιστον 500cc, με τη μοτοσυκλέτα να χαρακτηρίζεται από την μεγάλη πλειοψηφία των Αμερικανών σαν επικίνδυνη, κατάλληλη μόνο για “σκληρούς τύπους”.

Παρά το γεγονός αυτό, η Honda παρουσίασε ένα μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αμερικάνικη αγορά: ένα ιδιαίτερης εμφάνισης, ταπεινό παπί με κινητήρα 90 cc, γυμνό χωρίς ποδιά για οδήγηση στο χώμα! Ονομαζόταν Honda Hunter Cub και η διαφημιστική στρατηγική που ακολουθήθηκε ήταν δι’ αλληλογραφίας, έτσι ώστε να επεκταθεί το δίκτυο πωλήσεών στο χώρο του κυνηγετικού εξοπλισμού, στα είδη ψαρέματος, διαφόρων χόμπι, κ.λπ. έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια πιο φιλική εικόνα γύρω από τα δίτροχα. Τα μικρά δίτροχα αρχικά.

Aνακαλύψτε έναν κόσμο ευχαρίστησης, τον κόσμο της Honda (διαφήμιση του 1962)

Aνακαλύψτε έναν κόσμο ευχαρίστησης, τον κόσμο της Honda (διαφήμιση του 1962)

Η προσπάθεια αυτή ενισχύθηκε από μια διαφημιστική καμπάνια που ξεκίνησε ένα πολύ δημοφιλές περιοδικό ποικίλης ύλης, το LIFE.

Οι διαφημίσεις είχαν ένα κυρίως μήνυμα, “Συναντάς τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε μια Honda”, προωθώντας την ιδέα ότι οι άνθρωποι που οδηγούν τα παπιά και τα δίτροχα της Honda είναι κανονικοί, καθημερινοί άνθρωποι, ανατρέποντας πλήρως το στερεότυπο ότι όλοι οι μοτοσικλετιστές ήταν βαρύμαγκες και φορούσαν μαύρα δερμάτινα μπουφάν.

Το αυτοκίνητο; Στο γκαράζ!

Το αυτοκίνητο; Στο γκαράζ!

Όπως θα δείτε παρακάτω στις διαφημίσεις που μαζέψαμε από τη δεκαετία του ’60 όλες δείχνουν απλούς Αμερικανούς, αλλά και κοπέλες, κορίτσια, ακόμα και παιδιά. Όλοι ντυμένοι με casual ρούχα, πολλά κόκκινου χρώματος… ε, και κανένας δεν φοράει κράνος. Άλλες εποχές “αγνές”…

Σύντομα άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών ενδιαφέρθηκαν για την American Honda Motor και τα προϊόντα της. Το 1963, 5η χρονιά της εταιρείας στην αγορά των ΗΠΑ, η American Honda πούλησε 84.000 μονάδες.

Το πρώτο βήμα για την κατάκτηση της πιο δύσκολης και απαιτητικής αγοράς στον κόσμο είχε γίνει.

Honda - 21

Όλα τα προηγούμενα διαφημιστικά σλόγκαν πέρασαν στην αφάνεια όταν εμφανίστηκε το ”You meet the nicest people on a Honda”!

Honda - 17

Honda - 15

Honda - 13

Honda - 10

Honda - 8

Honda - 5

Honda - 4

Honda - 3

Honda - 2

Honda - 1

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!