MotorBike.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Οι πωλήσεις των παπιών το 1999

06/06/2016

Η εποχή του δίσκου

Η χρονιά του 1999 για την κατηγορία των παπιών είναι τόσο σημαντική που κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί κομβική. Τότε κυκλοφορούσαν τετράχρονα και δίχρονα παπιά. Το φθηνότερο – Daelim Citi 100 – έκανε 477.000 δραχμές και το ακριβότερο – Yamaha 125 Z – 795.000 δραχμές. Κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν.

Λίγο πριν την αλλαγή του αιώνα η Honda ήταν η κυρίαρχος της αγοράς των δικύκλων και των παπιών. Στην κατηγορία των παπιών κατείχε το 45% των πωλήσεων!

H Yamaha διαφήμιζε το 125 Ζ σαν την "παπία που δαγκώνει"

H Yamaha διαφήμιζε το 125 Ζ σαν την “παπία που δαγκώνει”

Το ’99 είχε φέρει μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις των παπιών σε σχέση με το 1998, κατά το οποίο οι πωλήσεις έφτασαν τις 28 χιλιάδες περίπου μονάδες. Αντίστοιχα το ’99 είχαν πουληθεί σχεδόν 38.000 χιλιάδες παπιά, κάτι που σήμαινε 30% αύξηση!

Πως είχε γίνει αυτό όμως; Παρότι ο κόσμος της αγοράς και οι δημοσιογράφοι των δύο τροχών ήλπιζαν ότι σιγά-σιγά η αγορά του παπιού θα συρρικνωνόταν – κάτι που θα σήμαινει και την “ενηλικίωση” του Έλληνα δικυκλιστή – για χάρη μοτοσυκλετών, άντε και των μικρότερων μοτοσυκλετών.

Δείτε τι κυκλοφορούσε το 1999 στην αγορά του παπιού, κι αν θέλετε να δείτε τις τιμές των παπιών σε ευρώ, διαιρέστε το ποσό διά 340:

DAELIM

CITI 100 ……………………………….. 477.000

CITI PLUS 100 ……………………… 534.000

DAYANG

DY 100 ……………………………….. 440.000

HONDA

C 50 T ………………………………… 534.508

C 50 ST ………………………………. 597.788

C 90 T ………………………………… 589.900

C 90 MT ……………………………… 622.700

NF 100 SUPRA ……………………. 577.020

HYOSUNG

MIDAS 110 PLUS ………………… 540.000

KAWASAKI

KAZE R 115 NEW ………………… 595.000

MODENAS

KRISS 115 ……………………………. 580.000

KRISS 115 CLASS ………………… 597.000

KRISS 115 DISK …………………… 610.000

KRISS 115 DISK-S ………………… 618.000

SUZUKI

FD 110 NEW …………………………. 570.000

FX 125 NEW …………………………. 785.000

ΥΑΜΑΗΑ

F1 Z R …………………………………… 565.000

CRYPTON …………………………….. 544.000

CRYPTON R ………………………….. 550.000

125 Z ……………………………………… 795.000

Η αύξηση-έκρηξη είχε προέλθει από την παράδοση που συνέδεε αυτόματα το “καθημερινή μετακίνηση” με το “παπί”. Επίσης οι τιμές των παπιών παρέμεναν χαμηλές, αλλά είχαν έρθει και καινούργια μοντέλα από ιαπωνικές και άλλες ασιατικές εταιρίες, όπως η μαλαισιανή Modenas.

Η είσοδος της Modenas στην ελληνική σκηνή ήταν εκρηκτική

Η είσοδος της Modenas στην ελληνική σκηνή ήταν εκρηκτική

Ο ερχομός του Kawasaki Kaze 115 R είχε ταράξει τα νερά – της λίμνης των παπιών – όπως και η ανανέωση του αειθαλούς παπιού της Honda. Ο ερχομός του Honda Supra NF 100 δυνάμωνε το οπλοστάσιο της εταιρίας απέναντι στον ανταγωνισμό και μερικούς μήνες αργότερα ευθυγραμμίστηκε με την εποχή και εμφανίστηκε και με δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό. Τότε οι πωλήσεις του Supra εκτινάχθηκαν το ’99, σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 100% σε σχέση με το ’98.

Το 1998 Yamaha Crypton 105 είχε αποσπάσει το 22% του συνόλου των πωλήσεων των παπιών όλης της ελληνικής αγοράς και με τον ερχομό νέων μοντέλων και τον ανταγωνισμό να δυναμώνει υποχώρησε στο 14% της πίτας των πωλήσεων.

Ενώ το 1998 το ινδονησιακής κατασκευής Honda Supra 100 κατακτούσε το μόλις 18,2% της αγοράς, με την προσθήκη του δισκόφρενου το 1999 κατέκτησε ένα γενναίο 30%, έγινε best seller.

Εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η πορεία του Kawasaki Kaze R 115, το οποίο κατάφερε να έχει αύξηση +153% (!) και να πουλήσει πάνω από 5.500 κομμάτια παραπάνω (3.200 το ’98, 9.000 το ’99!). Το Kaze άρεσε στον κόσμο και είχε αποσπάσει θετικά σχόλια από τον ειδικό Τύπο, κι έτσι ανέβηκε για πρώτη φορά ψηλότερα στις πωλήσεις απ’ οποιοδήποτε άλλο παπί της Kawasaki.

Οι πωλήσεις του Crypton 105 της Yamaha υπέστησαν μεγάλη μείωση (-14%), ενώ την ίδια στιγμή η αντιπροσωπεία είχε εισάγει το πολύ δυνατό Yamaha 125 Ζ, που εκτός από ταχύτερο ήταν και το ακριβότερο παπί της ελληνικής αγοράς.

Βασικά, από το 1999 και μετά μπορούμε να μιλάμε για δύο κατηγορίες παπιών. Τα “μικρά”, βασικής μετακίνησης των 100-110 κυβικών και τα “μεγάλα” με χωρητικότητες κινητήρων άνω των 120 κυβικών και θεωρητικά με σπορ προορισμό.

Το Suzuki FX 125 ήταν από τα ακριβότερα παπιά του 1999

Το Suzuki FX 125 ήταν από τα ακριβότερα παπιά του 1999

Το Suzuki FX 125 είχε εισαχθεί νωρίτερα από το Yamaha 125 Ζ και είχε καταφέρει να πετύχει σε σύντομο διάστημα πολύ καλές πωλήσεις με 1.140 κομμάτια, τη στιγμή που το Ζ έπιανε τα 487 κομμάτια, αφήνοντας τρίτο στην άτυπη κατάταξη των “μεγάλων” παπιών το ανεξάρτητης εισαγωγής Suzuki RGV 120 με 142 κομμάτια.

Στη μικρή κατηγορία, πίσω από τα Ηonda Supra, Kawasaki Kaze R και Yamaha Crypton το 1999 κατέφθασε “η μαλαισιανή έκπληξη”, που άκουγε στο όνομα Modenas Kriss, φορούσε τον ίδιο κινητήρα με το Kaze και σύντομα πέρασε από το ταμπούρο μπροστά στο δισκόφρενο με το όνομα Kriss II. Έτσι απέσπασε ένα καλό μερίδιο της αγοράς, τη στιγμή που η αύξηση πωλήσεων της Modenas για το ’99 έφτανε το 31,5%.

Την 5η θέση κατέλαβε το Suzuki Shogun 110, το οποίο παρ’ ότι ήρθε στην αγορά στο μέσον της χρονιάς πούλησε περίπου 700 μονάδες.

Σημειώνουμε εδώ πως η Suzuki ήταν η τελευταία εταιρία από τις ιαπωνικές που έφερε παπί με δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό.

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΠΑΠΙΩΝ 1999

1.  HONDA 44 % (16.100 μονάδες) – Astrea Supra 100, Astrea Grand 100, C 90, Dream 100

2.  KAWASAKI 23,2 % (8.797 μονάδες) – Kaze R, Max 100

3.  ΥΑΜΑΗΑ  19 % (7.313 μονάδες) – Crypton 105, F1-Z

4.  MODENAS 7,6 % (3.164 μονάδες) – Kriss 115, Kriss II

5.  SUZUKI 1,9 % (702 μονάδες) – Shogun 110, AG 100

6.  DAELIM 1,4% (528 μονάδες) – City Plus, City 100

7.  DAYANG 1,0 % (433 μονάδες) – DY 100

8.  HYOSUNG 0,5 % (206 μονάδες) – Midas

9.  JIANSHE 0,4 % (178 μονάδες) – CY 80

10.JINCHENG 0,2 % (96 μονάδες) – SJ 110

11.ΛΟΙΠΟΙ 0,8 %

Πηγή: ΣΕΑΑ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!