SuperPapi

HONDA SUPRA X 125 HELMIN, Super Test: Συνεχίζοντας μια μεγάλη κληρονομιά

20/10/2017 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

 Ένα Σούπρα… πολύ Σούπερ

To θρυλικό όνομα των Supra επιστρέφει δυναμικά στην ελληνική αγορά με ένα καινούργιο παπί που διαθέτει ένα καινοτόμο, μοναδικό χαρακτηριστικό εκτός των άλλων, αφού μπορεί να φιλοξενήσει κάτω από τη σέλα ένα φουλφέις κράνος. 

Honda Supra-X 125

Αρχικά παραξενευτήκαμε με το επώνυμο Helmin δίπλα στο όνομα του Supra X, μέχρι να καταλάβουμε ότι είναι συντόμευση του “Helmet In”, “κράνος μέσα” στο παπί, σε ελεύθερη μετάφραση.

Δεν πρόκειται για μια απλή διευκόλυνση για τον αναβάτη. Το να μπορεί να αποθηκεύσει κάποιος το κράνος μέσα στο δίτροχό του (όπως πχ στα σκούτερ) αλλά και σε παπί, χωρίς να το κουβαλάει στο χέρι όταν κατεβαίνει από αυτό, είναι μια μεγάλη υπόθεση.

Είναι ένα από τα πρώτα παπιά στην ιστορία που καταφέρνει κάτι τέτοιο και μάλιστα για κράνος τύπου φουλφέις.

Honda Supra-X 125

Δεκαεννέα και μισό λίτρα όγκος είναι αυτός. Είναι κάτι που δεν πιστεύει κανείς όταν βλέπει τη σέλα του Honda Supra X 125 Helmin κλειστή, κι όταν η σέλα ανοίγει, ανοίγει συνάμα και το στόμα του άπιστου.

Με λίγη καλή θέληση – με τη βάση της σέλας να έχει κάποια ελαστικότητα – μπορείς να σφηνώσεις και ένα πιο μεγάλου εξωτερικού κελύφους κράνος μέσα σε αυτή τη θέση.

Βολικό είναι επίσης ότι η σέλα ξεκλειδώνει από τον κεντρικό διακόπτη με απλή πίεση-περιστροφή του κλειδιού και όχι από ξεχωριστή κλειδαριά, σε ένα πλαϊνό καπάκι παραδείγματος χάρη.

Honda Supra-X 125

Το νέο Honda Supra-X 125 Helmin κατασκευάζεται από την P.T. Astra Honda Motor θυγατρική της Honda στην Ινδονησία, σε ένα υπερσύγχρονης παραγωγής εργοστάσιο – όπως είναι λογικό για μια εταιρία, την Honda, που ιδρύθηκε πριν από 30 χρόνια, έχει σε πολύ υψηλή θέση την υπόθεση της “συνολικής ποιότητας”.

Το εργοστάσιο αυτό έχει παράξει εκατομμύρια δίτροχα για όλο τον κόσμο και έχει προμηθεύσει ούκ ολίγες φορές την Ελλάδα με παπιά της, με πιο γνωστό το Honda C100 Astrea .

Honda Supra-X 125

Πέρα από το μεγάλο πλεονέκτημα του μεγάλου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, το Honda Supra X 125 Helmin διαθέτει και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, χωρητικότητας 5,6 λίτρων, που προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και – επιτέλους – δισκόφρενο στον πίσω τροχό, δαγκάνες φρένων της Nissin και λάστιχα Michelin.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Λόγω του ότι το Helmin έχει φαρδύνει γενικότερα (ανοίγοντας το υποπλαίσιο πίσω από τη μονή κεντρική ραχοκοκκαλιά) για να χωρέσει κράνος κάτω από τη σέλα, όλο το παπί έχει πλατύνει, άρα και η ποδιά προστατεύει περισσότερο σε σύγκριση με τις λεπτές ποδιές της τελευταίας γενιάς παπιών.

Αισθητικά, κοιτώντας το από μια γωνία, θα έλεγε κάποιος ότι μοιάζει με σκούτερ ή με παπί παρελθόντων ετών – ειδικά στο μπροστινό του τμήμα.

Honda Supra-X 125

Η εμφάνιση του Honda Supra X 125 Helmin είναι ελαφρώς διαφορετική των υπολοίπων παπιών και στην πραγματικότητα είναι ομορφότερο, απ’ ότι φαίνεται στις φωτογραφίες.

Μπορεί να έχει διπλό προβολέα στο τιμόνι, όμως οι γραμμές του δεν χαρακτηρίζονται “καθαρόαιμες σπορ”, περισσότερο “συντηρητικές σπορ” θα λέγαμε, αφού το συνολικό design είναι διακριτικό, συγκρατημένο όπως πολλά μοντέλα της Honda εξ άλλου.

Honda Supra-X 125 Helmin

Η ποιότητα κατασκευής και της βαφής είναι πολύ καλή, όπως ήταν αναμενόμενο από μια τέτοια εταιρία. Εντυπωσιακό είναι ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται κάτω από τις μισές στροφές της μέγιστης ιπποδύναμης, ενδεικτικό ενός “ροπάτου” κινητήρα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας του Honda Supra-X 125 HelmIn είναι ίδιος με αυτόν του Innova, με βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία, όπως για παράδειγμα το βελονοειδές ρουλεμάν που χρησιμοποιείται στον άξονα των κοκκορακίων που κινούν τις βαλβίδες, έτσι ώστε να μειωθούν οι τριβές.

Είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος με δύο βαλβίδες, έναν εκκεντροφόρο, διαστάσεις 52,4 x 57,9 (διάμετρος x διαδρομή) υποτετράγωνες, που ευνοούν τη ροπή με κυβισμό 124,8cc με ψεκασμό PGM-FI (Σύστημα Προγραμματισμένου Ψεκασμού Καυσίμου).

Η εκκίνηση γίνεται με μίζα, αλλά και με μανιβέλα, για περιπτώσεις που έχει αδειάσει η μπαταρία. Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι 4 σχέσεων (περιστροφικού τύπου – “μύλος”).

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 9,25 hp, στις 7.500 rpm και η ροπή στα 1,0 kgm, στις 3.000 rpm. Εντυπωσιακό είναι ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται κάτω από τις μισές στροφές της μέγιστης ιπποδύναμης, ενδεικτικό ενός “ροπάτου” κινητήρα.

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ

Το μεταξόνιο του Honda Supra X 125 Helmin είναι μικρό (1.240mm) κι έτσι οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται γρήγορα, χωρίς να χάνει όμως εύκολα τη σταθερότητά του, ενώ στην μποτιλιαρισμένη πόλη κινείται εύκολα και χωρίς κόπο σε συνεργασία με τη μικρή ακτίνα στροφής του τιμονιού και του βάρος του που φτάνει τα 105 (άδεια) κιλά.

Honda Supra-X 125 Helmin

Τα φρένα του Honda Supra X 125 Helmin είναι δισκόφρενα σε μπροστινό και πίσω τροχό, με διάμετρο δίσκων 220 mm και 190 mm αντίστοιχα, με τις δαγκάνες ενός εμβόλου να προέρχονται από την Νissin.

Oι αναρτήσεις είναι: τηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι στην έδρασή του με τον τροχό μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, που όμως δεν ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.

Το Honda Supra-X 125 Helmin είναι εφοδιασμένο από την ελληνική αντιπροσωπεία με ποιοτικά ελαστικά, τα Michelin City Pro, μια λύση που και ασφάλεια προσφέρει και εξοικονομεί χρήματα από τον ιδιοκτήτη που θα ήθελε κάτι καλύτερο στον τομέα της πρόσφυσης.

Honda Supra-X 125 Helmin

ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η σέλα του Honda Supra X 125 Helmin είναι φαρδιά και χαμηλή στα 758mm, φαρδύτερη του ανταγωνισμού, με λίγο αφρώδες υλικό και αρκετά σκληρή. Τα πόδια πατούν εύκολα στο έδαφος και τα χέρια κατεβαίνουν χαμηλά για να συναντήσουν το τιμόνι.

Είναι τόσο μακριά η σέλα που μπορείς να διαλέξεις δυο θέσεις οδήγησης: είτε μπροστά με τα γόνατα λυγισμένα και τον κορμό όρθιο, ή να τραβηχτείς πιο πίσω, να καθίσεις στο ανηφορικό κομμάτι της σέλας και να πέσει βάρος στους καρπούς των χεριών σε μια πιο σπορ θέση.

Ο θόρυβος του κινητήρα που ξεφεύγει από το όμορφο τελικό της εξάτμισης είναι χαμηλός, μπάσος, χαρακτηριστικός Innova.

Honda Supra-X 125 Helmin

Αυτό που βλέπει ο αναβάτης όταν ανέβει στη σέλα του Honda Supra X 125 Helmin είναι ένα καλοσχεδιασμένο αλλά λιτό όργανο, με υπερ-διακοσμημένη περιμέτρο. Είναι πλήρως αναλογικό, διαθέτει μόνο κοντέρ και ολικό χιλιομετρητή, όπως και ένα αναλογικό βενζινόμετρο στα αριστερά, δεν έχει ψηφιακές ενδείξεις, με το ρολόι να κάνει αισθητή την απουσία του.

Βασικές είναι και οι ενδεικτικές λυχνίες (φλας, μεγάλη σκάλα φώτων, νεκρά και ψεκασμό), ενώ δεν υπάρχει μερικός χιλιομετρητής, κάτι που είναι πολύ ενοχλητικό σε καθημερινή βάση.

Honda Supra-X 125 Helmin

Υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις για τη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων, με τέτοια αρίθμηση που μέχρι να συνηθίσεις σε μπερδεύουν με τον τρόπο που “γυρίζουν” (αριστερόστροφα).

Το ημιαυτόματο 4άρι κιβώτιο διαθέτει σύστημα μύλου, έτσι ώστε πατώντας από 4η το λεβιέ προς τα κάτω να βρίσκει και πάλι νεκρά (αφού όμως πρώτα ακινητοποιηθεί το παπί, σταματήσει να γυρίζει ο πίσω τροχός).

Το διπλό λεβιέ των ταχυτήτων έχει σχετικά χαμηλό πίσω άκρο και απαιτεί μεγαλύτερη κίνηση του ποδιού για να ανεβάσεις ταχύτητα. Το κιβώτιο του Honda Supra X 125 Helmin είναι σχετικά σκληρό σε κάποιες αλλαγές, ειδικά όταν προσπαθούσες να αλλάξεις από 1η, σε νεκρά.

Honda Supra-X 125 Helmin

Η τελική μετάδοση είναι μακριά για λόγους υψηλής τελικής ταχύτητας και οικονομίας (αφού ο κινητήρας δουλεύει “κρεμασμένος”, διαρκώς σε χαμηλότερες στροφές) η κλιμάκωση των σχέσεων είναι άνισα: 1η κοντή, 2α μακριά, 3η κοντή, 4η πολύ μακριά, και οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται είναι 40-70-90-118 km/h αντίστοιχα (ενδείξεις κοντέρ).

Όταν το Honda Supra X 125 Helmin αλλάζει από 3η σε 4η,  ο κινητήρας -κλασικά- “κρεμάει”, χάνει στροφές και για να πετύχεις μεγάλη τελική πρέπει να επιμείνεις.

Από την άλλη, οι στροφές μπορούν να ανέβουν “στο θεό”, η υπερστροφία του 2βάλβιδου κινητήρα είναι τέτοια που ο αναβάτης μπορεί να επιμένει στο γκάζι και να ανεβάζει πολλές στροφές.

Honda Supra-X 125 Helmin

Οι επιταχύνσεις του νέου παπιού της Honda είναι ήπιες λόγω κλιμάκωσης και αυτό που σώζει τις επιδόσεις είναι η ροπή του κινητήρα, που – σαν καλό παπί που είναι – φροντίζει να έχει άφθονη. Η συνολική λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ καλή, με λίγους συνοδευτικούς (γαργάλημα στη σέλα) κραδασμούς που εμφανίζονται σε συγκεκριμένες στροφές.

Η μέση κατανάλωση με κανονική οδήγηση σε μικτές συνθήκες (αργά-γρήγορα, πόλη-εκτός πόλης) έφτασε στα 2,5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής.

Οι αναρτήσεις έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις, το πιρούνι είναι σφιχτό και μερικές φορές χτυπάει τα χέρια του αναβάτη ενώ τα δυο αμορτισέρ πίσω είναι πιο μαλακά. Σε γενικές γραμμές προσφέρουν αρκετή άνεση στους επιβαίνοντες και σε κακοτράχαλους δρόμους.

Τα ελαστικά της Michelin, που τοποθετούνται από την αντιπροσωπεία πριν τα Helmin βγουν στο δρόμο, φτιαγμένα στην Ταϊλάνδη, δίνουν θετικούς πόντους στο Honda Supra-X 125 Helmin, προσφέροντας καλό κράτημα και φρενάρισμα αλλά και προβλέψιμες αντιδράσεις.

Honda Supra-X 125 Helmin

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

“Επιτέλους ανανέωση”, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αυτής της δοκιμής αφού ο αντικαταστάτης του αειθαλούς Innova έφτασε και στη χώρα μας, αφού προηγουμένως έχουν περάσει 12 χρόνια από τότε που πρωτο-παρουσιάστηκε.

Οι πωλήσεις του όμως ήταν τόσο καλές (παραπάνω από 40 χιλιάδες μονάδες έχουν πουληθεί) κι έτσι βάσει του: “όταν έχεις κάτι καλό δεν το αλλάζεις” , παρέμεινε τόσα χρόνια στην ελληνική αγορά.

Το Honda Supra X 125 Helmin δεν έρχεται στην αγορά για να αμφισβητήσει την κυριαρχία του σπορ Yamaha Crypton X 135, αφού υπολείπεται 3,5 ίππων ιπποδύναμης.

Honda Supra-X 125 Helmin

Προτιμά να κινηθεί σε έναν ευρύτερο χώρο: της άνεσης, της πολιτισμένης μετακίνησης και της ευκολίας στην καθημερινή μετακίνηση.

Η τιμή του Supra-X στα 2.390 ευρώ είναι σχετικά υψηλή, παραμένει όμως χαμηλότερη της αντίστοιχης ναυαρχίδας των παπιών της Yamaha του Crypton 135 X (με ακτίνες), και του Crypton 135 X Special (χρυσές ζάντες).

Το Honda Supra-X 125 Helmin προσφέρει ποιότητα κατασκευής, χώρο για φουλφέις κράνος, φαρδύτερη σέλα, μεγάλο ρεζερβουάρ, δισκόφρενο και στον πίσω τροχό, καλή μεταπώληση και το ισχυρό ονοματεπώνυμό Honda Supra, ενισχυμένο κατά ένα γράμμα, το “Χ”

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  • Οι διακόπτες των φλας-κόρνας είναι ανάποδα: πας να πατήσεις κόρνα και ακυρώνεις τα φλας (επικίνδυνο). Αψυχολόγητη η διάταξη από πλευράς Honda
  • Οι “γρήγοροι παπόβιοι” δεν θα ενθουσιαστούν από τις επιδόσεις του Helmin, αλλά γνωρίζουν ότι έχουν μια καλή βάση για πλήθος βελτιώσεων στο κυνήγι των επιδόσεων
  • Το πλάγιο σταντ είναι δύσκολο στο άνοιγμα
  • Oι καθρέφτες έχουν μικρό μπράτσο και προσφέρουν μέτριο οπτικό πεδίο (μισό είδωλο)* Η κόρνα είναι χαμηλής έντασης και αστείας χροιάς* Η ποδιά προσφέρει μεγάλη προστασία για παπί και μικρή σε σχέση με ένα σκούτερ
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη διαθέτουν αρκετό λάστιχο, εδράζονται πάνω σε μια καλοφτιαγμένη βάση, τοποθετούν όμως λίγο ψηλά τα πόδια
  • Ο διπλός προβολέας έχει δυνατή ένταση και στις δυο σκάλες, αλλά περιορισμένης έκτασης δέσμη
  • Η συρταρωτή φραγή ασφαλείας της κεντρικής κλειδαριάς φράζει τη σχισμή αμέσως μόλις κλειδώσει το τιμόνι και βγει το κλειδί. Αν είναι σκοτάδι δυσκολεύεσαι στο ξεκλείδωμά της

ΥΠΕΡ

  • Λειτουργία κινητήρα
  • Χώρος κάτω από τη σέλα
  • Οπίσθια ανάρτηση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Φρένα-ελαστικά

ΚΑΤΑ

  • Λιτά όργανα
  • Σκληρή σέλα
  • Συντηρητική εμφάνιση
  • Κλιμάκωση κιβωτίου

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!