Θετικός ο Νοέμβριος και το 11μηνο στο -9,5%
Τα δυνατά της φαίνεται να έβαλε η αγορά δίτροχων (σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών) τον 11ο μήνα της χρονιάς που διανύουμε στην ελληνική αγορά, ώστε να μειώσει τη ζημιά που προκάλεσε συνολικά ο κορονοϊός και το πρώτο lockdown. Αυτό βοήθησε να μειωθεί το αρνητικό ποσοστό στο -9,54%, ένα νούμερο που μόνο σαν καλό μπορεί να χαρακτηριστεί, τη στιγμή που αντίστοιχα η αγορά αυτοκινήτου έχει πέσει κατά -30%!
Αύξηση πωλήσεων σημείωσε ο Νοέμβριος του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, αφού ταξινομήθηκαν συνολικά 2.342 δίτροχα και τρίτροχα σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά, φτάνοντας το +7.0%.
Αν δούμε την πορεία της ελληνικής αγοράς τους τελευταίους μήνες, ξεκινήσαμε στο 5μηνο με μείον 24,6%, στο 6μήνο πήγαμε στο -18%, στο οκτάμηνο στο -14%, στο 9μηνο είδαμε το αρνητικό ποσοστό να φτάνει στο μείον 11% και τώρα έχουμε φτάσει στο -9,5%.
Η ανάκαμψη της αγοράς, που διορθώνει την τρύπα του πρώτου lockdown, έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο και οι Οκτώβριος, Νοέμβριος συνέχισαν την καλή δουλειά.
Δυστυχώς, όσο καλά κι αν πάει ο Δεκέμβριος – που έτσι κι αλλιώς είναι “αδύναμος αγοραστικά” μήνας, λόγω φόρων, ΕΝΦΙΑ, τελών κυκλοφορίας κ.λπ – δεν θα μπορέσει να μηδενίσει τη διαφορά σε σύγκριση με τις πωλήσεις του 2019.
Συνολικά στο 11μηνο της χρονιάς που διανύουμε πουλήθηκαν 32.883 σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 513 ΑΤV). Πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 35.819 μονάδες (και 1.099 ATV), κι έτσι έχουμε μια διαφορά της τάξης του -9,5%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου η κατηγορία διτρόχων που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν σταθερά αυτή των σκούτερ με 19.753 μονάδες, κατακτώντας το 60% του συνόλου της αγοράς. Από την άλλη όμως, τα σκούτερ σημείωσαν και τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων απ’ ό,τι τα παπιά και οι μοτοσυκλέτες, με -10,5%.
Η κατηγορία των παπιών έφτασε τις 8.049 μονάδες, κατακτώντας το 24,0% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς (μείωση -4,0% από το ’19).
Αντίστοιχα και οι μοτοσυκλέτες με 4.934 μονάδες ταξινομημένες, είχαν πτώση -4,4%, παίρνοντας μερίδιο αγοράς κοντά στο 15,0%.
Πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών του 11μήνου ήταν – όπως έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια – η SYM με 8.606 πωλήσεις (+2,6%) και μια από τις ελάχιστες εταιρίες που σημείωσαν αύξηση πωλήσεων. Η ταϊβανέζικη εταιρία κατέκτησε έτσι το 25,7% της ελληνικής αγοράς.
Δεύτερη ήταν η Piaggio με 5.114 μονάδες (-8,9%) και το 15,3% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Honda με 4.808 μονάδες (-20,0%) και το 14,4% της αγοράς.
Την τέταρτη θέση πήρε η Daytona με 4.019 μονάδες (-7,0%) και ποσοστό 12,0%, που άφησε πίσω της τη Yamaha με 3.999 μονάδες (-10,5%) και ποσοστό αγοράς 11,9%. Πίσω της, στην έκτη θέση, ήταν η Kymco με 1.967 μονάδες (-13,7%) και μερίδιο 5,9%.
Στην κατηγορία των μοτοσυκλετών τώρα και στο 11μηνο πρώτη εταιρία σε πωλήσεις παρέμεινε η Yamaha με 983 μονάδες και αύξηση 42%, δεύτερη ήταν η Honda με 824 μονάδες και μείωση 11,4%. Ακολούθησαν οι: BMW (-9,5%), Daytona (-28%), Suzuki (-28%), ΚΤΜ (7,9%), Benelli (-3%).
Πωλήσεις μοτοσυκλετών ανά εταιρία, 11μηνο 2020 (μερίδιο αγοράς %)
1 Yamaha… 983 μονάδες (19,9%)
2 Honda… 824 μον. (16,7%)
3 BMW… 483 (9,7%)
4 Daytona… 426 (8,6%)
5 Suzuki… 358 (7,2%)
6 ΚΤΜ… 325 (6,6%)
7 Benelli… 289 (5,8%)
8 Kawasaki… 225 (4,5%)
9 SYM… 215 (4,3%)
10 Ducati… 131 (2,6%)
11 Triumph… 127 (2,5%)
12 Βrixton… 73 (1,4%)
13 Harley Davidson… 68 (1,3%)
14 Beta… 53 (1%)
15 Voge… 50 (1%)
H μοτοσυκλέτα που κράτησε για άλλη μια φορά την πρώτη θέση στην αγορά, για το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Νοέμβριο του 2020, ήταν το Honda CB500X με 285 μονάδες, με το Daytona T310 στη δεύτερη θέση να πετυχαίνει 244 ταξινομήσεις.
Τρίτο ήταν το Yamaha Tracer 900 GT με 182 μονάδες, με το απλό Yamaha Tracer 900 να φτάνει τις 163 μονάδες, κατακτώντας την πέμπτη θέση, αφού την τέταρτη θέση κατέκτησε το Suzuki V-Strom 650 (169 μον.).
Στην έκτη θέση βρέθηκε το Benelli ΤRK 502 (απλό και Χ) με 142 μονάδες. Πίσω του ήταν το Yamaha Τenere 700 (μαζί με την έκδοση Rally). Το SYM NH-T 200 που κινήθηκε δυναμικά τους τελευταίους μήνες κατέκτησε την 8η θέση της ελληνικής αγοράς, με τα BMW R 1250 GS Adventure και Yamaha Tracer 700 να το ακολουθούν.
Αξιόλογες επιδόσεις του 11μηνου:
- Ένα μεγάλο άλμα σημείωσε τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο το Kawasaki Versys 650 πουλώντας περισσότερα κομμάτια σε δυο μήνες απ’ ό,τι είχε πουλήσει όλη την προηγούμενη χρονιά! Τριάντα τρία είχε πουλήσει στο 9μηνο και μόνο τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο ταξινόμησε άλλα 47! Ένας από τους λόγους ήταν η μείωση της τιμής του κατά 400 ευρώ.
- Πρώτο naked σε πωλήσεις στην Ελλάδα είναι το μικρότερο της οικογένειας των Yamaha ΜΤ, το ΜΤ03, με 130 κομμάτια και την 8η θέση της κατάταξης. Το ΜΤ είναι το δεύτερο “τρακοσαράκι” του Top 10.
- Αλλά και τα 200άρια έχουν πλέον εκπρόσωπο στη δεκάδα, με το SYM ΝΗ-200 που ξεπέρασε το “φοβερό και τρομερό” BMW R 1250 GS Adventure. Ένα “μικρο-adventure” εναντίον ενός “μεγαλο-adventure”.
- Καθόλου άσχημο δεν ήταν το “σπριντ” που έκανε η Honda Africa Twin 1100, περνώντας στην 15η θέση, με 90 ταξινομήσεις.
- Πρώτη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ συνεχίζει να είναι η 390 Αdventure με 85 κομμάτια.
- Καλές πωλήσεις πέτυχε και το street sport adventure BMW S 1000 XR στην 19η θέση, ενώ καλούτσικα πηγαίνει και το μεγάλο Adventure της Suzuki το DL 1050 με 32 ταξινομήσεις στην 28η θέση.
- Για πρώτη φορά μέσα στο Top 40 της ελληνικής αγοράς εμφανίστηκε μοτοσυκλέτα της κινεζικής Voge. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο της κατηγορίας Adventure στους μεσαίους κυβισμούς, το 500 DS, το οποίο έχει δυναμικό να επιδείξει στο μέλλον, λόγω επιδόσεων, εξοπλισμού και συμφέρουσας τιμής.
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών: 11μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | HONDA CB 500X |
285 |
2 | DAYTONA T310 |
244 |
3 | YAMAHA TRACER 900 GT |
182 |
5 |
SUZUKI DL 650 |
169 |
5 |
YAMAHA TRACER 900 |
163 |
6 |
BENELLI TRK 502, X |
142 |
7 |
YAMAHA TENERE 700 |
131 |
8 |
YAMAHA MT-03 |
130 |
9 |
SYM NH-T 200 |
127 |
10 |
BMW R 1250 GS ADV |
120 |
11 |
YAMAHA TRACER 700 |
109 |
12 |
YAMAHA MT-07 |
109 |
13 |
HONDA X-ADV 750 |
95 |
14 |
KTM 390 ADVENTURE |
94 |
15 |
HONDA AFRICA TWΙΝ 1100 |
90 |
16 |
KAWASAKI VERSYS 650 |
80 |
17 |
HONDA NC 750XD |
78 |
18 |
BMW R 1250 GS |
69 |
19 |
BMW S 1000 XR |
56 |
20 |
SYM NH-Χ 125 |
51 |
21 |
KTM 390 DUKE |
50 |
22 |
BMW G 310 GS |
49 |
23 |
HONDA CB 650R |
46 |
24 |
KAWASAKI VERSYS 300 |
45 |
BMW F 750 GS |
45 |
|
SUZUKI DL 250 |
45 |
|
25 |
BMW F 900 XR |
43 |
BRIXTON GLANV. 250 |
43 |
|
26 |
SUZUKI GSX 250R |
34 |
27 |
SUZUKI SV 650 |
33 |
BENELLI TRK 251 |
33 |
|
28 |
SUZUKI DL 1050 |
32 |
29 |
HARLEY-DAVIDSON 883 |
31 |
30 |
DAYTONA MONSTER 125 |
28 |
32 |
DAYTONA HOBBY 125 |
27 |
SYM NH-T 125 |
27 |
|
KTM 250 EXC TPI |
27 |
|
33 |
YAMAHA YS 125 |
26 |
34 |
DAYTONA MUST 125 |
25 |
DAYTONA G155 |
25 |
|
VOGE 500 DS |
25 |
|
35 |
HONDA CB500F |
24 |
36 |
YAMAHA MT-09 |
23 |
YAMAHA MT-09SP |
23 |
|
37 |
BENELLI IMPERIALE 400 |
22 |
38 |
DUCATI MULTISTRADA 950 |
21 |
DUCATI MULTISTRADA 1260 |
21 |
|
39 |
HONDA CRF 250 L |
20 |
40 |
DAYTONA R310 |
19 |
Πηγή: ΣΕΑΑΔ