Πιο μικρό, ακόμα πιο συμπαθητικό
Μετά από μερικές δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις παπιών Honda, το σωτήριο έτος 1997 βρίσκει την εταιρία να παρουσιάζει ένα συμπαθέστατο μοντέλο με όμορφες διχρωμίες, που το ονομάζει Honda Little Cub 14 και κάτι δεν πάει καλά στην εμφάνισή του…
Γιατί το λένε “Little Cub”, και γιατί το λένε “14”; Μετά από δεκαετίες επιτυχιών και καμιά 70αριά εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι τότε, το ’97 η Honda αποφασίζει να “κοντύνει” το θρυλικό της μοντέλο, να του χαμηλώσει τη σέλα, να το κάνει ακόμα πιο χρηστικό.
Πως; Μα μικραίνοντας τη διάμετρο των τροχών από τις 17 στις 14 ίντσες. Γι’ αυτό το λόγο το μοντέλο ονομάζεται Little Cub 14, δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση “Μικρό Παπί 14”.
Λόγω του ότι τα παπιά στην Ιαπωνία ανέκαθεν χρησιμοποιούνταν σαν επαγγελματικά δίτροχα πόλης και μικρομεταφορών, τα Little Cub με το μονόσελο και τη σχάρα πίσω κάνουν θραύση.
Οι μικρότεροι τροχοί κάνουν το δίτροχο εξαιρετικά ευέλικτο στα δύσκολα περάσματα και στο μποτιλιάρισμα των ιαπωνικών μητροπόλεων.
Στο Honda Little Cub 14 που είναι εφοδιασμένο με …. έκπληξη… έναν κινητήρα μόλις 50 κυβικών οι γιαπωνέζοι ντελιβεράδες τοποθετούν και μπροστινή σχάρα για να μεταφέρουν περισσότερες εφημερίδες, πακέτα, κουτιά και ότι άλλο φανταστεί κανείς που μπορεί να μεταφερθεί σε δύο τροχούς, έτσι κι αλλιώς το παπί αντέχει το βάρος, όπως και τα φαρδιά του λάστιχα.
Ο διβάλβιδος αερόψυκτος κινητήρας του Honda Little Cub 14, με καρμπυρατέρ είναι μόλις 49cc, αποδίδει μόλις 4,5 ίππους (7.000rpm) και η εκκίνησή του γίνεται με μανιβέλα.
Η ροπή βρίσκεται στα 0.52kgm, σε χαμηλές στροφές, στις 4.500rpm. To σαζμάν είναι τριών σχέσεων μόλις.
Είναι ο συνδυασμός όμως της χαμηλής ιπποδύναμης (πηγαίνεις τέρμα γκάζι), οι μικροί τροχοί (ταχύτητα αντιδράσεων) η ροπή (βλ υποτετράγωνος κινητήρας στα 39.0 x 41.40mm) και το χαμηλό βάρος (μόλις 78 κιλά) που κάνουν το Little Cub άπιαστο στην κίνηση.
To τελευταίο χαρακτηριστικό γίνεται γρήγορα αντιληπτό από τους “πολίτες”, νέους και κοπέλες που αρχίζουν να το προτιμούν. Άσε που είναι και cult, θρύλος εκτός των άλλων…
Το μοντέλο υποτίθεται ότι παράγεται για δύο μόνο χρόνια για το 1997 και το 1998, αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επανέρχεται στο προσκήνιο και την παραγωγή με διάφορες δικαιολογίες: στα 50 χρόνια της εταιρίας στα 55, σε διάφορες επετείους και ευκαιρίες με διάφορους χρωματισμούς και λεπτομέρειες.
Επίσης παραμένει μέχρι σήμερα στη γκάμα της εταιρίας σαν επαγγελματικό σε δύο κυβισμούς 50 και 110 (δείτε τα εδώ).
Μπορεί στην Ιαπωνία τα Honda Little Cub 14 να μην είναι ιδιαίτερα σπάνια ή συλλεκτικά, όμως στον υπόλοιπο κόσμο, την Ευρώπη και την Ελλάδα ισχύει το αντίθετο.
Συναντήσαμε, όχι ένα-αλλά δύο, Honda Little Cub 14 στο κατάστημα Honda Καρακώστας στο Γαλάτσι παρκαρισμένα το ένα δίπλα στο άλλο και δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να τα απαθανατίσουμε.
Σε άριστη κατάσταση και τα δύο, με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ με εμφανές το χαρακτηριστικό του χαμηλού ύψους σέλας και των μικρότερων τροχών να τα κάνει ακόμα πιο συμπαθητικά.
Ένας από τους λόγους που αποφασίσαμε αυτή τη φωτογράφιση και να αφιερώσουμε λίγες γραμμές για τα Honda Little Cub 14 είναι το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα δεν είναι προς πώληση, αλλά αποτελούν μέρος της προσωπικής συλλογής του Γιώργου Καρακώστα… όπως οφείλει να κάνει κάθε λάτρης των Honda και των θρυλικών παπιών. Απολαύστε τα…