Tρεις διαφορετικοί κόσμοι – Ένας στόχος… Adventure
Tρεις προτάσεις, τόσο κοντά όσο και μακριά η μία από την άλλη, στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών: Yamaha Tenere 700, Zontes 703F και Honda Transalp 750 στήνονται δίπλα δίπλα και επιδεικνύουν τις χάρες και τα προσόντα τους
Απόδραση τώρα! Πάρτε τη μοτοσυκλέτα σας και φύγετε για “όπου να ‘ναι”! Το όνειρο κάθε μοτοσυκλετιστή: “Θα πάρω το μηχανάκι μου και θα εξαφανιστώ”, πόσες φορές δεν το έχουμε πει αυτό σε καλές και κακές στιγμές;
Και τα νέα είναι καλά. Χρήματα να υπάρχουν, είτε λιγότερα, είτε περισσότερα κι όπως θα δούμε στο σημερινό άρθρο, όρεξη για περιπέτειες και χιλιόμετρα… και όλα γίνονται.
Οι μοτοσυκλέτες διπλής προσωπικότητας/διπλής χρήσης, αυτές που σήμερα λέμε Adventure, δεν ήταν ποτέ τόσες πολλές στην αγορά, πολύχρωμες, πολυτάλαντες… και συναρπαστικές. Πέρασαν οι μέρες που οι μοτοσυκλέτες περιορίζονταν σε λίγες επιλογές.
Πλέον, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν μοντέλα πολύ προσεκτικά από την αρχή και προσφέρουν πολλές εναλλακτικές, ενώ η κάθε μια μοτοσυκλέτα όπως θα δούμε παρακάτω έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: για συνταγή πρόκειται εντέλει – βάλε λίγο από αυτό, βάλε λίγο από ‘κείνο…
Yamaha Ténéré 700 / Rally
Η Yamaha Ténéré 700 επέστρεψε, πιο κομψή από ποτέ. Με 70.000 μονάδες να έχουν πωληθεί στην Ευρώπη από το 2019, δέχεται ένα μικρό facelift χωρίς να διακυβεύεται το καθαρόαιμο DNA της.
Εξακολουθεί να κινείται από τον διάσημο δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά CP2 689cc, φυσικά, που διατίθεται τώρα σε δύο εκδόσεις: Standard και Rally.
Το ίδιο περιπετειώδες πνεύμα, αλλά με ξεχωριστό επίπεδο εξοπλισμού και περιφερειακών. Η βασική έκδοση λάμπει για την ευελιξία, την ισορροπία και την ευκολία χειρισμού της. Εκσυγχρονίζει την εμφάνισή της (νέες εισαγωγές αέρα, βελτιωμένο ρεζερβουάρ καυσίμου, κάθετη οθόνη TFT) διατηρώντας παράλληλα την απλότητα και την αποδοτικότητά της.
Η έκδοση Rally διευρύνει τα όρια στις δυνατότητες εκτός δρόμου: μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης, στυλ εμπνευσμένο από τη δεκαετία του ’80, ελαστικά για μεγαλύτερη χρήση εκτός δρόμου και βελτιωμένος εξοπλισμός.
Στο δρόμο, η Standard έκδοση παραμένει ζωηρή και παιχνιδιάρικη. Εκτός δρόμου τα καταφέρνει με αυτοπεποίθηση.
Η Rally είναι ακόμα καλύτερη στο χώμα, αλλά στην άσφαλτο είναι πιο απαιτητική από πλευράς χειρισμού.
Και στις δύο περιπτώσεις, το Ténéré διατηρεί το μινιμαλιστικό πνεύμα και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, ενώ ενσωματώνει λίγο πιο προσεγμένα ηλεκτρονικά (ride by wire, ABS 3 λειτουργιών, έλεγχο πρόσφυσης, πλοήγηση GPS).
Ελαφριές, εύχρηστες για το βάρος τους και σχετικά προσιτές (από 11.600 μέχρι 12.900€), παραμένουν σημεία αναφοράς.
Πρόκειται για δύο μοτοσυκλέτες, πιστές στο πνεύμα των πρωτοπόρων των ραλί ερήμου, κατασκευασμένες για χρήση εντός και εκτός δρόμου.
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 689 cc
Ισχύς: 74 hp
Βάρος: 208 kg (πλήρης υγρών)
Honda XL750 Transalp
Η Honda XL750 Transalp του 2025 αντιπροσωπεύει την ωριμότητα μιας μοτοσυκλέτας ψευδοεντούρο που έχει αναγεννηθεί χωρίς να αρνείται το παρελθόν της.
Εφοδιασμένη με τον ισχυρό δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα του Hornet 750, των 91,8 hp, και των 75 Nm, τοποθετείται σαφώς ψηλότερα από πλευράς ιπποδύναμης από το Tenere 700 της Yamaha, ενώ γέρνει ελαφρώς προς την πιο ασφάλτινη χρήση σε σύγκριση με αυτό.
Με μοντέρνο πλαίσιο και ελαφρώς μια πιο δυναμική εμφάνιση για το 2025, αυτή η ανανεωμένη έκδοση λύνει τα μικρά ελαττώματα του μοντέλου του 2023: καλύτερη εργονομία, οθόνη TFT με διασύνδεση, βελτιωμένες αλλαγές ταχυτήτων, και καλά βαθμονομημένοι χάρτες κινητήρα.
Στην πόλη, η Transalp είναι ομαλή, ευέλικτη και άνετη, με μαλακό κιβώτιο ταχυτήτων και προοδευτική απόδοση. Στους αυτοκινητόδρομους, καταβροχθίζει τα χιλιόμετρα με ηρεμία, προστατεύοντας τον αναβάτη της με μια αποτελεσματική (αν και μη ρυθμιζόμενη) ψηλή ζελατίνα, ενώ ο κινητήρας δεν βγάζει ενοχλητικούς κραδασμούς.
Εκτός δρόμου, χωρίς να έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις τα καταφέρνει με σιγουριά σε χωματόδρομους και βατά μονοπάτια, ειδικά στο mode Gravel.
Όπως συμβαίνει σε όλες αυτές τις μοτοσυκλέτες, το βάρος, το πλάτος και το ύψος περιορίζουν τις δυνατότητες στο χώμα.
Σε επαρχιακούς δρόμους, το Transalp αποκαλύπτει την αληθινή του φύση: σίγουρο, ευχάριστο, και διασκεδαστικό όταν πιέζεται, αφού μεταμορφώνεται σε μια παιχνιδιάρικη Adventure που προσφέρει χαρά στον αναβάτη της.
Διαθέσιμο στα 11.500 €, το Transalp προσφέρει τη δική του σχέση ποιότητας-τιμής.
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 755 cc
Ισχύς: 91,8 hp
Βάρος: 210 kg (πλήρης υγρών)
Πλήρης παρουσίαση του Honda XL750 Transalp
Zontes 703 F
Η Zontes μπαίνει στη μεγάλη κατηγορία με φιλοδοξία και με μια αξιόλογη μοτοσυκλέτα, που ακούει στο όνομα 703 F. Πρόκειται για μια “μυώδη” μοτοσυκλέτα, που κινείται περισσότερο στο On (άσφαλτος) παρά στο Off (εκτός δρόμου) με κομψή εμφάνιση, μελετημένη τεχνολογία και άφθονο εξοπλισμό.
Ο πρώτος τρικύλινδρος κινητήρας της Zontes, ο τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 699 cc αποδίδει 95 hp, περισσότερους από τις Yamaha και Honda!
Διαθέτει ένα αλουμινένιο πλαίσιο αντάξιο των καλύτερων, είναι κομψό, καλοφτιαγμένο και γεμάτο με γκάτζετ (ενσωματωμένες κάμερες, οθόνη TFT, ηλεκτρική ζελατίνα, κάμερα ταμπλό HD, φωτισμό Starlight κ.λπ.), το 703 F πείθει με τα κάλλη του τον πιθανό αγοραστή και είναι επιβλητικό.
Εκτός των άλλων διαθέτει και αλουμινένια ποδιά, κεντρικό σταντ, ψαλίδι τύπου KTM, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Marzocchi, και λοιπά, ενδείξεις που δείχνουν ότι η κινεζική μοτοσυκλέτα είναι σοβαρός διεκδικητής.
Η θέση οδήγησης είναι πιο “στρητάδικη” και ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την απόκριση, τη συνολική του συμπεριφορά, τις επιδόσεις και την αυτονομία του. Το quickshifter λειτουργεί μόνο προς τα πάνω, ενώ το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Αλλά και στο χώμα το 703 F τα καταφέρνει: ισορροπημένο, ζωηρό, με καλή μεταφορά ιπποδύναμης και αξιοπρεπή απόσταση από το έδαφος, μπορεί να οδηγηθεί χωρίς κόπο.
Με πολύ χαμηλή τιμή στα 8.395€, η Zontes προσφέρει μια καλοσχεδιασμένη, μοντέρνα και καλοστημένη μοτοσυκλέτα street adventure. Πρόκειται για μια σοβαρή προειδοποίηση προς τον ανταγωνισμό και μια πολύ αξιόλογη κίνηση.
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 699 cc
Ισχύς: 95 hp
Βάρος: 241 kg (πλήρης υγρών)