MotorBike.gr

AΦΙΕΡΩΜΑ: Η Κινέζικη μοτοβιομηχανία και το μέλλον

18/11/2016

Το μέλλον έρχεται και πάλι από την Ανατολή

Δεν είναι όλα τα κινέζικα προϊόντα ίδια. Υπάρχουν φτηνά και οικονομικά, υπάρχουν ποιοτικά, που είναι ακριβότερα”, σοφή λαϊκή ευρωπαϊκή παροιμία. Kείμενο: Νίκος Παντελούς

Εννοείται ότι όλα τα κινεζικά προϊόντα δεν είναι ίδια από πλευράς ποιότητας. Αυτό μπορεί να το καταλάβει ο καθένας αρκεί… να κοιτάξει την τιμή τους και να την συγκρίνει με άλλα παρόμοια “μη-κινεζικά” προϊόντα. Άρα τι λέμε; Το προφανές: ότι η ποιότητα του προϊόντος εξαρτάται από την τιμή.

wuyang-honda

Οι κινεζικές εταιρίες παπιών, σκούτερ, μοτοσυκλετών, δικύκλων γενικότερα μπορούν να φτιάξουν (θεωρητικά τουλάχιστον και μέχρις ενός βαθμού) ότι τους ζητηθεί από τον πελάτη.

Τα περίφημα Joint Venture (οι διεθνές κοινοπραξίες) μεταξύ ιαπωνικών και ευρωπαϊκών εταιριών έχουν αποδειχθεί πολύτιμα για την κινεζική βιομηχανία μοτοσυκλέτας ήδη από την ίδρυσή τους. Στην πραγματικότητα μέσω των Joint Venture η τεχνογνωσία μοιράζεται και γίνεται γνωστή και στους κινέζους κατασκευαστές, ενώ δεν έχουν δουλέψει για να την αποκτήσουν. Τεχνογνωσία δίνουν οι Ιάπωνες-Ευρωπαίοι και φτηνό εργατικό δυναμικό μαζί με φτηνές πρώτες ύλες προσφέρουν οι Κινέζοι.

Honda Wave 110 και Yamaha Crypton T110, αμφότερα κινεζικής κατασκευής

Η πιο πρόσφατη νομοθεσία της κυβέρνησης της Κίνας, για την αυτοκινητο-μοτο-βιομηχανία ορίζει ότι οι ξένοι επενδυτές επιτρέπεται να ελέγχουν μερίδια άνω του 50 τοις εκατό της κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους, εφόσον οι κοινές επιχειρήσεις τους κατασκευάζουν προϊόντα που θα διατεθούν σε εξαγωγές. Μια προσοδοφόρα δραστηριότητα και για τα δύο μέρη.

Οι κοινοπραξίες έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και με διάφορους συνδυασμούς όπως για παράγειγμα η πρόσφατη αγορά από την κινεζική εταιρία Shineray μιας παλιάς ιταλικής φίρμας, της SWM, που είχε κλείσει από τις αρχές της δεκαετίας του ’80. Παρόμοια περίπτωση είναι και η απόκτηση της Benelli από την Qianjiang-Κeeway, η την μεταφορά τεχνογνωσίας και μηχανημάτων στην κινεζική Loncin για την κατασκευή κινητήρων για την βαυαρική BMW.

s3

Επίσης στη λίστα των κοινοπραξιών συμπεριλαμβάνεται και η Zongshen με την Piaggio, η Wuyang με την Honda, η Qingqi με την Peugeot και την Suzuki κλπ. Παράλληλα υπάρχουν και οι συνεργασίες για εκπροσώπηση των διεθνών σημάτων μέσω αντιπροσωπειών: η Lifan για παράδειγμα έχει αναλάβει την αντιπροσώπευση της MV Agusta στην Κίνα και η CFMoto την αντιπροσώπευση της KTM στην αγορά.

06

Στις αρχές του 2012, που είχε καταγραφεί το χειρότερο έτος όσον αφορά στα στις ζημίες για την κινεζική βιομηχανία μοτοσυκλέτας, με τις πωλήσεις των περισσότερων από τους κατασκευαστές να πέφτουν, οι κοινοπραξίες Wuyang-Honda, Jianshe-Yamaha, Sundiro-Honda, Jinan-Suzuki είχαν θέσει υψηλούς στόχους πωλήσεων.

Ο προγραμματισμός και οι δράσεις τους ήταν τέτοιες – θέτοντας προηγουμένως υψηλούς στόχους πωλήσεών – που σύντομα φάνηκε η ανάκαμψη.

Gemini Ark 125

Η κινεζική Jianshe κατασκευάζει παπιά για την Yamaha και την ελληνική μάρκα Gemini

Το 2013 η Honda κατασκευάζει σχεδόν 1,6 εκατομμύρια δίτροχα (παπιά, σκούτερ, μοτοσυκλέτες) μαζί με τους 3 κινέζους εταίρους της και για το 2016 έχει θέσει στόχο το φράγμα των 2 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η Honda έχει πετύχει να εξάγει κινεζικά μοντέλα στην Ιαπωνία, την Ευρώπη καθώς και άλλες ασιατικές αγορές.

ff

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις των Wuyang-Honda μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2015 αφορούσαν 896.000 μονάδες, και οι πωλήσεις των Sundiro-Honda ήταν στις 830.000 μονάδες, με τις Jinan (Qingqi) -Suzuki και Jianshe-Yamaha να παραμένουν σταθερές τα 4 τελευταία χρόνια.

Όπως γίνεται σαφές η κινεζική βιομηχανία, είτε μέσω κοινοπραξιών, είτε μόνη της, έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και παραγωγής και εξελίσσει ποικιλία προϊόντων που μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες. Προσεχώς θα επεκταθεί και σε μεγαλύτερους κυβισμούς και όχι μόνο σε επίπεδα παπιών και σκούτερ μικρών κυβισμών.

Οι Κινέζοι απ’ όσο δείχνουν τα πράγματα, θα κατακτήσουν σε παγκόσμιο επίπεδο και την αγορά των δύο τροχών. Το μόνο που μένει είναι το πως και το πότε.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!