MotorBike.gr

ANARCHY IN THE UK: Η βασιλική οικογένεια και οι μοτοσυκλέτες

09/07/2021

Γαλαζοαίματοι πάνω σε δυο τροχούς

Η βασίλισσα Ελισάβετ πάνω σε μοτοσυκλέτα να κόβει βόλτες στο χώμα, οι πρίγκιπες και οι λόρδοι να ακονίζουν τις ικανότητές τους πάνω σε δυο τροχούς, κι όλα αυτά με το βασιλικό αίμα να τρέχει στις φλέβες τους; Γίνονται αυτά τα πράγματα; Στη Μεγάλη Βρετανία γίνονται…

Ας μας συγχωρέσουν οι Sex Pistols για το δάνειο του τίτλου “Anarchy in the UK”, αλλά πιστεύουμε ότι ταιριάζει απόλυτα με το θέμα, τουλάχιστον αν αυτό προσεγγιστεί με το ελληνικό στερεότυπο, που θεωρεί ότι οι Βρετανοί γαλαζοαίματοι δεν μπορούν και δεν θα έπρεπε να ασχολούνται με μοτοσυκλέτες. Και όμως, ασχολούνται!

Πρώτα απ΄όλα να διευκρινίσουμε κάτι: ουδεμία συμπάθεια θρέφουμε για τη βασιλική οικογένεια και τη μοναρχία γενικότερα. Δεν έχουμε δει ούτε το Crown. Ναι, τέτοιοι είμαστε. Τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό, ας ξεκαθαρίσουμε και τον σκοπό του άρθρου που δεν είναι άλλος από το να καταδείξει τις διαφορές στην μοτοσυκλετιστική κουλτούρα.

 

Στην Ελλάδα θα θεωρούταν αδιανόητο, τουλάχιστον σε παρελθόντα έτη, κάποιος αξιωματούχος να οδηγούσε μοτοσυκλέτα ή να εκδήλωνε απροκάλυπτα το ενδιαφέρον του και την αγάπη του για τους δύο τροχούς.

Ακόμη και στις μέρες μας, που οι δύο τροχοί τυγχάνουν σαφώς μεγαλύτερης αποδοχής από το κοινωνικό σύνολο, το να οδηγεί κάποιος πολιτικός ή δημόσιο πρόσωπο μοτοσυκλέτα, γίνεται θέμα σε cringy τηλεοπτικά ρεπορτάζ με γελοίους τίτλους του τύπου «ο Καμικάζι» ή «η Αμαζόνα» , ενώ στο 99% των περιπτώσεων, η μουσική υπόκρουση είναι το Born to be Wild των Steppenwolf.

Δεν πα να οδηγεί καθαρόαιμο, σκούτερ ή Adventure το «σελέμπριτι», το Born to be Wild θα επιλέξει η παραγωγή του τηλεοπτικού σταθμού και αυτό είναι άλλο ένα σημειολογικό στοιχείο που καταδεικνύει την ασχετοσύνη και την έλλειψη υποτυπώδους μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας στην Ελλάδα.

Στην Αγγλία ποτέ δεν ήταν, ούτε είναι έτσι τα πράγματα, κι αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η Μ. Βρετανία αποτέλεσε μια από τις χώρες στις οποίες γεννήθηκε και διαμορφώθηκε η μοτοσυκλέτα στις αρχές του περασμένου αιώνα, ενώ για πολλές δεκαετίες, στο διάστημα του μεσοπολέμου, οι κραταιές κατασκευάστριες, τουλάχιστον στην Ευρώπη, ήταν βρετανικές.

Η μοτοσυκλέτα για τους Άγγλους, αποτελούσε ένα εθνικό προϊόν και τους στοίχισε πάρα πολύ όταν η ιαπωνική επέλαση σάρωσε τα πάντα, αλλά αυτό μάλλον αποτελεί ένα ξεχωριστό θέμα από μόνο του. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ακόμα και η πιο εξέχουσα οικογένεια της Αγγλίας, η βασιλική, έχει ισχυρούς δεσμούς με την μοτοσυκλέτα!

Η παράδοση αυτή ξεκινά από τον Γεώργιο τον έκτο, δηλαδή τον πατέρα της νυν βασίλισσας Ελισάβετ, ο οποίος μετά χαράς έκανε την μετάβαση από τα άλογα στις μοτοσυκλέτες, όταν ήταν νεαρός και ως αξίωμα είχε τον τίτλο του πρίγκιπα.

Ο πρίγκιπας Αλβέρτος (ναι, είχε και αυτό το όνομα, εκτός από το Γεώργιος) ξεκίνησε με μια Douglas 350 στην ηλικία των 20 ετών, την οποία χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του στο πανεπιστήμιο του Cambridge όπου φοιτούσε.

Aργότερα μάλιστα πήρε μέρος και σε αγώνες μοτοσυκλέτας, όχι σαν αγωνιζόμενος αλλά σαν σπόνσορας δανείζοντας τη μοτοσυκλέτα του στον διάσημο αναβάτη της εποχής S.E.Wood.

Η αγάπη του για τις μοτοσυκλέτες παρέμεινε αναλλοίωτη και κατά τη βασιλεία του, ενώ την μετέδωσε και στην κόρη του, Ελισάβετ.

Kατά τη διάρκεια της εθελοντικής θητείας της μετά την λήξη του ΒΠΠ, όταν ακόμα ήταν πριγκίπισσα,  η Ελισάβετ επέλεξε να υπηρετήσει στο σώμα εφοδιασμού και μεταφορών, μόνο και μόνο (όπως τουλάχιστον αναφέρεται) για να εκπαιδευτεί στην οδήγηση μοτοσυκλέτας και να καταρτιστεί τεχνικά στην συντήρηση και επισκευή τους.

Μια από τις πιο δυναμικές και γνωστές φωτογραφίες της Ελισάβετ άλλωστε, είναι αυτή οπού απεικονίζεται να εκτελεί σλάλομ τύπου trial με μια στρατιωτική BSA!

Η Ελισάβετ είχε παρευρεθεί επίσης πολλές φορές στο Isle of Man TT (!), ως τιμώμενο πρόσωπο, επίσημη προσκεκλημένη και θεατής, αν και αυτό οφείλεται μάλλον περισσότερο στον προσφάτως αποβιώσαντα σύζυγο της, Φίλιππο.

Ο πρίγκιπας Φίλιππος λάτρευε της μοτοσυκλέτες και τους αγώνες και σε κάθε ευκαιρία απολάμβανε τις βόλτες του με αυτές (εντάξει, θα είχε πολλές υποθέτουμε…).

Μάλιστα η αγάπη του αυτή κράτησε μέχρι τα βαθιά γεράματά του. Ενδεικτικό είναι ότι στις εκδηλώσεις για τα 85α γενέθλια του στοWindsor, o Φίλιππος επέλεξε ένα Honda Dax για τις μετακινήσεις του από έπαυλη σε έπαυλη (έχουν πολλές…).

«Μαύρο πρόβατο» στην οικογενειακή παράδοση, τουλάχιστον όσον αφορά την αγάπη για τις μοτοσυκλέτες αποτελεί ο πρίγκιπας Κάρολος, που ούτε λίγο, ούτε πολύ, έχει δηλώσει ότι… δεν τις γουστάρει καθόλου.

Σε μια συνέντευξη του το 2010, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το θέμα είπε ότι «τις μισεί» και ότι «ποτέ δεν μπόρεσα να ισορροπήσω πάνω σε μια μοτοσυκλέτα». Εντάξει, τίμιο. Μάλλον για αυτό οι μοναδικές φωτογραφίες του Καρόλου με μοτοσυκλέτα, είναι στατικές…

Από την άλλη, οι γιοι του Κάρολου (και της λαίδης Νταϊάνας, μην βαράτε), πρίγκιπες Γουίλιαμ και Χάρι, έμοιασαν περισσότερο στον παππού τους (τον Φίλιππο ντε!) και είναι και οι δύο θιασώτες των δύο τροχών.

Έχουν φωτογραφηθεί ουκ ολίγες φορές να οδηγούν διάφορες μοτοσυκλέτες, με σαφή προτίμηση στις Triumph και στις Ducati, ενώ συμμετείχαν επίσης σε φιλανθρωπικό offroad ταξίδι, στη Νότια Αφρική το 2008, οδηγώντας Honda CRF230L.

O Γουίλιαμ, είναι επίσημος «υποστηρικτής της βρετανικής μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας» (ναι, γι’ αυτό έχει Ducati…) και ήταν αυτός που έκοψε την κορδέλα στα εγκαίνια του Factory Visitor πολυχώρου της Triumph, το 2018.

Ο Χάρι με τη σειρά του, λέγεται ότι διένυσε πολλά χιλιόμετρα στο Αφγανιστάν με μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας. Καλά, υποθέτουμε ότι δεν πήγαινε σε φάση φουλ υπηρεσιακή και εμπλοκής, αφού βρισκόταν εκεί… για την «ειρήνη» και την «ευημερία».

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!