Με την καρδιά ενός παπιού
To πάθος για τις μοτοσυκλέτες, αλλά και για οτιδήποτε είναι εφοδιασμένο με μηχανή, είναι μια υπόθεση που περνάει και από την Ιταλία.
Οι μικρές μοτοσυκλέτες περιορισμένης παραγωγής και υψηλής τέχνης της Moto Bylot το αποδεικνύουν για άλλη μια φορά, χρησιμοποιώντας κινητήρες που προορίζονταν για παπιά.
Δεν σπανίζει το φαινόμενο μικροί κατασκευαστές να παίρνουν έτοιμους μικρούς κινητήρες και να φτιάχνουν γύρω τους το πλαίσιο που αυτοί πιστεύουν ότι αξίζει να κατασκευαστεί, σχεδόν πάντα χειροποίητα.
Ένας από αυτούς είναι και ο Enrico Farina ένας έμπειρος μηχανικός που κατασκεύασε πριν από μερικά χρόνια στη Μόντσα της Ιταλίας την πρώτη του μοτοσυκλέτα την Moto Bylot Six Days 175.
Ο Farina χρησιμοποίησε έναν “παπίσιο” αεροελαιόψυκτο κινητήρα της Daytona (190 FDX 4) τετραβάλβιδο, με κυβισμό 187 cc, ιπποδύναμης 20 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με 4άρι σαζμάν με καρμπυρατέρ Keihin 28 mm. Με τον κινητήρα να ζυγίζει 21,5 κιλά και το χειροποίητο πλαίσιο στα 13 κιλά ήταν σίγουρο ότι το ρετρο-εντουρο-παπί θα έβγαινε ελαφρύ.
Το πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 35 mm και διαδρομή 190 mm – όπως τα εντούρο του ’70, ενώ στην πίσω ανάρτηση δυο Bitubo προσφέρουν διαδρομή τροχού 130 mm. Τα ταμπούρα είναι κωνικά και οι τροχοί 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω. Το ντεπόζιτο φτιαγμένο από αλουμίνιο χωράει 9,5 lt με το συνολικό βάρος να μην ξεπερνάει τα… 77 kg
Πέρα από το μοντέλο εντούρο Six Days 175 υπάρχει και το μοτοκρός, που ονομάζεται Bylot Fangone Cross είναι ακόμα πιο λιτό από πλευράς εξοπλισμού, είναι εφοδιασμένο με περισσότερα αλουμινένια εξαρτήματα και χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο, αναρτήσεις και κινητήρα με το μοντέλο εντούρο.
Δυο απίθανα δείγματα ρετρό μοτοσυκλετών που με τη χρήση κινητήρων παπιών ενσαρκώνουν το όραμα του δημιουργού τους. Ξαναλέμε ότι η ποικιλία και η φαντασία πάνω στους δυο τροχούς δεν είναι είδος προς εξαφάνιση… το αντίθετο συμβαίνει.
Περισσότερα: www.motobylot.it