MotorBike.gr

Honda Fury 1300: Μπόλικη ροπή και τόλμη… εδώ και 14 χρόνια!

24/05/2023

100% Αμερικάνικη σχολή

To ενδιαφέρον είναι τριπλό γι’ αυτή την τόσο ιδιαίτερη και ξεχωριστή μοτοσυκλέτα της Honda, η οποία διατίθεται μόνο στην αμερικάνικη αγορά: πρώτον είναι παντελώς άγνωστη σε όλο τον υπόλοιπο μοτοσυκλετιστικό κόσμο, δεύτερον δεν είναι καινούργια αλλά παράγεται από το 2009 (!), 14 χρόνια αδιάκοπα χωρίς την παραμικρή αλλαγή και τρίτον δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε μοντέλο παραγωγής σε στυλ american cruiser έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Η Honda Fury έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στη Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Νέας Υόρκης τον Ιανουάριο του 2009, ριζοσπαστικά σχεδιασμένη και τοποθετημένη στο χώρο, ώστε να προκαλεί αμέσως τον παρατηρητή. Mια καθαρόαιμη chopper, αλλά παραγωγής.

Η εμπειρία που θέλει να μεταφέρει η Fury έχει να κάνει με τον ιδιαίτερο δεσμό μεταξύ αναβάτη και του μεγάλου V-2 κινητήρα, ο οποίος παράγει αυτή την χαρακτηριστική πλούσια ροπή και ηχητική νότα που συνεπαίρνει τους μοτοσυκλετιστές και τους λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η μοτοσυκλέτα ήταν προορισμένη να γίνει μοτοσυκλέτα-ορόσημο, σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις της Honda, γιατί “το Fury  αιχμαλωτίζει την αγνή, άσπιλη ουσία του cruiser, με την ποιότητα και την αξιοπιστία της Honda. Μια ριζοσπαστική ιδέα σε μια μοναδική συσκευασία, ένας συνδυασμός που δεν προσφέρθηκε ποτέ μέχρι σήμερα”. Αυτή ήταν η τοποθέτηση της γιαπωνέζικης εταιρίας τότε, αυτή είναι και σήμερα, αφού τίποτε δεν έχει αλλάξει πάνω της.

Μόνο τα χρώματα αλλάζουν κάθε χρόνο και το 2023 έχει φέρει ένα έντονο και μάλλον “ιδιότροπο” κίτρινο!

Είναι ή δεν είναι του γούστου μας – καμία σημασία δεν έχει – το σχήμα του ντεπόζιτου είναι “συγκλονιστικό”, πολύ τολμηρό και ιδιαίτερο, όχι “σταγόνα”, όχι “δάκρυ” αλλά κάτι ακόμα πιο ακραίο, νομίζεις ότι κάθεται πάνω στο σωληνωτό πλαίσιο κάπως άτσαλα, ενώ το ρωμαλέο μοτέρ των 1300 cc από κάτω του, όπως και η “παχιά” ουρά/τροχός κάνουν την αντίθεση.

Εντύπωση προκαλεί και το κενό μπροστά και πάνω από τον κινητήρα μέχρι τον λαιμό του πιρουνιού, όπως ακριβώς κάνει το “απομακρυσμένο” από το σύνολο πιρούνι με μεγάλη γωνία κάστερ (38,0°!), αλλά και το πόσο λεπτές είναι οι σωλήνες του πλαισίου! Δείτε επίσης τον “έντονου” σχήματος, χρωμιωμένο προβολέα, σχήματος σφαίρας (bullet).

Προσέξτε ότι πάνω στη Fury (που σημαίνει “οργή” στα αγγλικά) δεν αναγράφεται εμφανώς το όνομα της Honda, ούτε στο ντεπόζιτο καν, παρά μόνο χαμηλά στα πλαϊνά καπάκια, κι αυτό διακριτικά. Πολύ κομψή είναι φυσικά και η ουρά της μοτοσυκλέτας με “εγωιστικό” μονόσελο και πλατύ, γενναίο πίσω φτερό, αλλά και πανέμορφη κατάληξη εξατμίσεων με δύο σωλήνες.

Μυώδες V-twin: δύναμη, ήχος και αίσθηση, με καθαρή εμφάνιση και εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια” λέει η Honda για τον κινητήρα των 1312cc, που είναι υγρόψυκτος (παρότι σε πείθει για το αντίθετο) V-2 52°, με έντονα υποτετράγωνες διαστάσεις (Διάμετρος x Διαδρομή: 89,5 mm x 104,3 mm!) για μπόλικη ροπή με τρεις βαλβίδες ανά κύλινδρο, ψεκασμό PGM-FI με ένα σώμα γκαζιού 38 mm, δύο μπουζί ανά κύλινδρο, κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και τελική μετάδοση κίνησης με άξονα.

Με το πίσω αμορτισέρ καλά κρυμμένο, η μοτοσυκλέτα δίνει την εντύπωση “hard tail” – χωρίς οπίσθια ανάρτηση δηλαδή – ενώ το φαρδύ πίσω ελαστικό σειράς 200, σε συνδυασμό με το λεπτό και μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστινό ελαστικό 21 ιντσών παίζουν και αυτά με τους “χοντρούς-λεπτούς” όγκους.

Το πιρούνι έχει 45άρια καλάμια και λίγο μεγαλύτερη διαδρομή από το κοντό πίσω αμορτισέρ, ενώ τα φρένα είναι κι αυτά εντυπωσιακά με μονό δίσκο μπροστά διαμέτρου 336 mm (!) με δαγκάνα δύο εμβόλων και μονό δίσκο πίσω 296 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.

Το ντεπόζιτο χωράει 12,8 λίτρα, το μεταξόνιο είναι “ατέλειωτο” στα 1.808 mm και το βάρος φτάνει τα 300 κιλά… ακριβώς.

Η τιμή της, μεγαλύτερου κυ5σμού, cruiser-chopper μοτοσυκλέτας της Honda είναι πάνω από 11.500 δολλάρια και για κάποιο λόγο κάθε χρόνο ανεβαίνει και λίγο, παρότι τίποτα δεν αλλάζει, ούτε βελτιώνεται πάνω της, εδώ και 14 χρόνια…

Μια ακόμα καινοτομία της μοτοσυκλέτας είναι πως ήταν η πρώτη αρχετυπικής μορφής chopper παραγωγής που βγήκε από μεγάλο κατασκευαστή, θυμίζοντας περισσότερο δημιουργία του Orange County Chopper του Paul Teutul Sr. ή του Arlen Ness ή των West Coast Customs και ότι όταν εμφανίστηκε το 2009 (που ήταν η περίοδος της ανάπτυξης της σκηνής των chopper και των custom) ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα του είδους που διέθετε ABS στα φρένα της.

Παρόλη τη δουλειά που έχει γίνει πάνω στην Honda Fury, παρ’ όλη την επιμονή της εταιρίας να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα στη γκάμα της δεν μπορούμε να πούμε πως έγινε εμπορική επιτυχία (το αντίθετο) γιατί η σκηνή των chopper και των custom “ξεφούσκωσε” τόσο γρήγορα όσο ξεπετάχτηκε στην αγορά.

Α, ναι να πούμε και μια κουβέντα για την ιπποδύναμη… ε, η ροπή της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 10,0 kgm στις μόλις 3.700 rpm. Kαι η ιπποδύναμη;

Μόλις πενήντα επτά ίπποι στις 4.300 rpm βγάζει ο κινητήρας… αλλά από ροπή… σούπερ.  Αμερικάνικο έπος το Fury!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!