SuperPapi

HONDA SUPER CUB C125: Έκανε θραύση στην… Ιταλική αγορά!

17/03/2021

Ποιοι είναι αυτοί που αγαπούν τα παπιά τελικά;

Ποιος να το περίμενε, ποιος να το φανταζόταν; Μια αγορά, η ιταλική στην προκειμένη περίπτωση, που “ουδεμία σχέση” είχε με τα παπιά, αγκάλιασε το “επετειακό” Honda Super Cub C125 τόσο στοργικά όσο καμία άλλη στην Ευρώπη. Στο μεταξύ, ήταν κάποια άλλη χώρα που έπρεπε να έχει φερθεί στο σημαντικό αυτό μοντέλο με περισσότερη στοργή και δεν το έκανε.

Ποια να είναι άραγε αυτή η χώρα που έπρεπε να τιμήσει στην πράξη ένα δίτροχο, το οποίο έχει γράψει μια μοναδική ιστορία, πουλώντας πολλές δεκάδες χιλιάδες από αυτά, ενώ παράλληλα είναι παγκοσμίως το best seller δίτροχο όλων των εποχών;

HONDA SUPER CUB C125

Για να βοηθήσουμε, η χώρα αυτή βρίσκεται στην άκρη της Βαλκανικής χερσονήσου, ανάμεσα σε Ιταλία και Τουρκία και μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει μακράν τα περισσότερα παπιά της Honda, αλλά και πολλών άλλων εταιριών.

Καμιά άλλη αγορά στην Ευρώπη δεν την πλησιάζει καν στο θέμα παπί, ενώ κάποιοι λένε χαριτολογώντας ότι “αυτή η χώρα έχει χτιστεί από παπιά” αφού διαχρονικά τα παπιά αποτελούσαν και αποτελούν ένα από τα βασικότερα και πολυπληθέστερα δίτροχα μετακίνησης, δουλειάς, διασκέδασης, κ.λπ.

HONDA SUPER CUB C100 1958

HONDA SUPER CUB C100 1958

Πώς φέρθηκε όμως η “παπομάνα Ελλάδα” σε ένα από τα πιο σημαντικά παπιά των τελευταίων ετών, στο Honda Super Cub C125, το εμβληματικό, το “Iconic”, όπως το είχε ονομάσει η εταιρία;

Καταρχάς να πούμε για ποιο λόγο ήταν σημαντικό; Επειδή αντέγραφε σε μεγάλο βαθμό το σχήμα, τα χρώματα, τις λεπτομέρειες και τη συνολική αύρα του Honda Super Cub C100 – μητέρας όλων των παπιών, που είχε παρουσιαστεί εξήντα χρόνια πριν (το 1958) και είχε αποτελέσει τη θεμέλια λίθο για μια εταιρία που σύντομα θα γινόταν παγκόσμια δύναμη, την Honda.

Γιατί με τον ερχομό του, το 2018, το Honda Super Cub C125  γιόρταζε με τον καλύτερο τρόπο και με πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής ένα δίτροχο που είχε σπάσει τα ρεκόρ και τα ταμεία έχοντας πουλήσει πάνω από 100 εκατομμύρια κομμάτια μέσα σε έξι δεκαετίες! Σήμερα το νούμερο αυτό έχει ξεπεράσει τις 115.000.000 μονάδες και συνεχίζει…

HONDA SUPER CUB C125

Το πώς φέρθηκε λοιπόν η Ελλάδα στο Honda Super Cub C125 θα μας το πουν οι αριθμοί των πωλήσεων. Αυστηρά, αποστειρωμένα και ξεκάθαρα.

Το 2019, πρώτη χρονιά που άρχισε να πωλείται στην αγορά το Super Cub C 125, πέτυχε τον συγκλονιστικό αριθμό των 43 τεμαχίων… Υπολογίστε ότι το πρώτο σε πωλήσεις παπί της χρονιάς ήταν το Yamaha Crypton S 115 με 1.761 μονάδες!

Βέβαια το Honda κόστιζε 4.000 ευρώ, το Yamaha κάτι παραπάνω από τα μισά χρήματα και φυσικά ουδεμία σχέση είχε ο εμπορικός στόχος και η χρήση του ενός και του άλλου. Το Super Cub ήταν το καλοφτιαγμένο “κόσμημα” που γιόρταζε τα 60 χρόνια ενός θρύλου και το άλλο ένας “καθημερινός εργάτης”. Σαράντα τρία κομμάτια όμως;

Πάμε τώρα στο 2020 για να δούμε αν επαναλαμβάνεται η ιστορία. Δυστυχώς ναι, και μάλιστα ακόμα πιο άσχημα: μόλις 29 Honda Super Cub C125 πωλούνται μέσα στη χρονιά και γίνεται σαφές ότι οι Έλληνες παπόβιοι είτε δεν έχουν ή δεν θέλουν να έχουν καμιά σχέση με την κουλτούρα των δύο τροχών και των παπιών, είτε δεν επιλέγουν να επενδύσουν τόσα χρήματα στο δίτροχο, που όμως υποτίθεται ότι είχαν θεοποιήσει επί δεκαετίες.

Από την άλλη, δεν πρέπει να αφαιρέσουμε από την εξίσωση την οικονομική δυσπραγία του κόσμου τα τελευταία χρόνια, που οδηγεί σε αγορές που είναι αναγκαίες και όχι διακοσμητικές.

Ιαπωνική διαφήμιση του 1958

Μεταφερόμαστε κάμποσες εκατοντάδες χιλιόμετρα προς τα δυτικά και προσγειωνόμαστε στην Ιταλία. Λοιπόν βάλτε κράνος, δέστε τη ζώνη, τα κορδόνια σας, τα κουμπιά σας κι ακούστε τι έγινε το 2020 όσον αφορά το Honda Super Cub C 125.

Καταχωνιασμένο κάπου μέσα στις ταξινομήσεις της τεράστιας ιταλικής αγοράς, “αμήχανο και απροσδιόριστου χαρακτήρα” για τους Ιταλούς,  το Super Cub βρέθηκε στην 19η θέση γενικής κατάταξης. Λέμε “αμήχανο” γιατί οι Ιταλοί δεν ήξεραν σε ποια κατηγορία να το κατατάξουν. Ούτε στα σκούτερ, ούτε στις μοτοσυκλέτες, ούτε στα μοτοποδήλατα έμπαινε, ούτε πουθενά.

Παπιά δεν υπάρχουν, ούτε υπήρχαν ποτέ στην Ιταλία (κάποτε είχε εμφανιστεί το Honda Innova 125 και έφυγε όπως ήρθε, με ελάχιστες πωλήσεις) κι έτσι το Super Cub έμεινε “μόνο και αταξινόμητο”. Οι πωλήσεις όμως δίπλα στο όνομά του έγραφαν 2.790 κομμάτια! Κι αυτά μόνο μέσα στο 2020.

Αυτό σημαίνει ότι για κάθε ένα Honda Super Cub C 125 που πουλιόταν στην παπο-μάνα Ελλάδα, αντιστοιχούσαν εκατό στην Ιταλία! Ναι, η ιταλική αγορά απορρόφησε 100 φορές παραπάνω Super Cub 125 από τη δική μας…

Αυτό πιθανά να εξηγείται από τα εξής: οι Ιταλοί έχουν πολύ μεγαλύτερη μοτοσυκλετιστική κουλτούρα από τους Έλληνες (δυστυχώς), τα οικονομικά τους είναι λίγο καλύτερα και σίγουρα ξέρουν να εκτιμούν ένα αξιόλογο δίτροχο που διαφέρει και κάτι έχει να πει σαν σχεδίαση, σαν χαρακτήρας και σύνολο. Επιπρόσθετα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2020 ήταν έτος κορωνοϊού και ήρθαν τα πάνω-κάτω.

Ιαπωνική διαφήμιση του 1958

Φαινόμενο λοιπόν το “επετειακό παπί” της Honda στην Ιταλία, κι αυτό – χωρίς υπερβολή – είναι κάτι που ούτε καν οι εξειδικευμένοι μοτο-δημοσιογράφοι δεν έχουν πάρει είδηση, αφού δεν είδαμε πουθενά, σε κανένα μέσο, περιοδικό, ιστοσελίδα να γίνεται αναφορά στο επίτευγμα “αυτού του περίεργου, ιστορικής αξίας δίτροχου”. Αυτού του δίτροχου instant classic, κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!