Μεγάλη αύξηση πωλήσεων μεν, μικρές πωλήσεις δε
Μας αρέσουν δεν μας αρέσουν οι ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι πρόκειται να ξημερώσει αύριο, τι μας ετοιμάζουν οι νομοθέτες και το σύστημα εν γένει, αλλά και πώς θα αντιδράσουν οι κατασκευαστές. Ρίχνουμε μια ματιά στο τι έγινε στην Ιταλία τη χρονιά που μας πέρασε.
Η τάση της αγοράς προς την ηλεκτρική ενέργεια αυξάνεται διαρκώς και αυτό συνέβη και το 2021.
Τα δίτροχα με μηδενικές εκπομπές ρύπων σημείωσαν μεγάλη ανάπτυξη το 2021, με ένα συνολικό + 32,6% σε σύγκριση με το 2020.
Είναι η βιομηχανία αυτοκινήτου που προωθεί κυρίως το πέρασμα προς την ηλεκτροκίνηση και γενικά το όλο ζήτημα γύρω από το αν, πώς και γιατί αλλά και κατά πόσο θα “σωθούμε” με τον ηλεκτρισμό, χωράει πολλή συζήτηση.
Οι φωνές αμφισβήτησης είναι πολλές και έχουν και πολύ σοβαρά επιχειρήματα. Αυτό όμως είναι ένα θέμα για επόμενο άρθρο.
Τα αυτοκίνητα λοιπόν έχουν τη μερίδα του λέοντος στην υποστήριξη προς τον ηλεκτρισμό και αύξηση πωλήσεων κατά +448,8%!
Στο κομμάτι των δύο τροχών είναι κυρίως οι παραγγελίες από εταιρίες που ασχολούνται με το Scooter Sharing που έκαναν αισθητή την αύξηση (αγοράζοντας κατά εκατοντάδες), και αυτό στο χώρο των σκούτερ, τα οποία εξακολουθούν να καταγράφουν ένα + 5% αύξησης στις πωλήσεις με περισσότερες από 6.300 μονάδες ταξινομημένες μέσα στη χρονιά.
Αυτή που πλήττεται περισσότερο όλων, είναι η αγορά των μοτοποδηλάτων (τα 50cc), η μόνη κατηγορία που το 2021 είχε πτώση πωλήσεων στην Ιταλία, ταξινόμησε κοντά στα 3.900 κομμάτια και σημείωσε ένα -10,5%. Είναι και η κατηγορία που θα δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα από την έλευση των ηλεκτρικών στην αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι και η απόδοση των μοτοσυκλετών: από τα 388 κομμάτια που πωλήθηκαν το 2020, το 2021 πωλήθηκαν 606, ένα ακόμη σημάδι της τάσης των ιδιωτών προς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Επίσης η κινητικότητα της αγοράς χαρακτηρίζεται από την αύξηση της προσφοράς προϊόντων και την αυξανόμενη παρουσία νέων εμπορικών σημάτων.
Για τον Gary Fabris, πρόεδρο της ένωσης Ιταλών κατασκευαστών γύρω από τη μοτοσυκλέτα, την ANCMA, “η αύξηση της αγοράς των ηλεκτρικών δίτροχων είναι αναμφισβήτητη, τονίζεται από τους αριθμούς και το ενδιαφέρον για αυτά τα οχήματα, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πρόσφατη έκθεση της Eicma στο Μιλάνο”.
Ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις επηρέασαν τελικά την αγορά, κι αυτό είναι το πραγματικό ‘θερμόμετρο’ ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Όλες οι εταιρίες του κλάδου εργάζονται για να παράγουν ολοένα και πιο αποδοτικά και γοητευτικά μοντέλα για το ευρύ κοινό.
“Περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αναμένεται επίσης χάρη στην κρατική χρηματοδότηση για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, σκούτερ, μοτοποδήλατα, τρίκυκλα και τετράτροχα ATV, που για την Ιταλία ανέρχεται στο ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2026”, συνεχίζει ο κ. Fabris.
“Το 2021, καταναλώθηκαν περίπου 28 εκατομμύρια ευρώ, ποσό υψηλότερο από αυτό των 20 εκατομμυρίων που διατέθηκε για το 2020. Αναμενόμενα, η δόση των 20 εκατομμυρίων που θα διατεθεί για το 2022 στην Ιταλία δεν θα είναι επαρκής και ως εκ τούτου θα είναι απαραίτητη μια ένεση ρευστότητας για τη στήριξη της αγοράς”.