Ο Χόρχε πήρε το σφυρί του
Μια στο καρφί και μια στο πέταλο βαράει ο Χόρχε. Μύγα τσε-τσε τσιμπάει τον Χόρχε, τον Λορένθο, τον αναβάτη της Ducati από τη Μαγιόρκα, ο οποίος πήρε φόρα και δε σταματάει για κανένα λόγο, για δεύτερο αγώνα. Με “take no prisoners” τακτική κερδίζει πάλι, αυτή τη φορά στον αγώνα της Καταλονίας και τους αφήνει όλους στα κρύα του λουτρού. Kείμενο: MotoGP Guru- o “άνθρωπος που τα ξέρει όλα” για τα GP μοτοσυκλέτας, Φωτογραφίες: Michelin, Honda, Yamaha, Ducati
* “Το καρφί και το πέταλο” του Jorge Lorenzo ήταν τα παρακάτω, γι’ αυτό και έσκασε μετά τον τερματισμό με ένα μεγάλο σφυρί στο χέρι. Το “καρφί” ήταν η νίκη μέσα στην Ιταλία: η πρώτη του νίκη ever με Ducati. Μέσα στο σπίτι της Ducati. Στεναχώρια οι Ιταλοί που δεν ήταν ο αγαπημένος τους Andrea Dovizioso, από την άλλη χαρά που κέρδισε ιταλική μοτοσυκλέτα. Το “πέταλο” ήταν ο αγώνας της Καταλονίας, το Μοντμελό που λένε, κοντά στη Βαρκελώνη. Πάρε άλλη μια αποστομωτική νίκη, πάνω στη μοτοσυκλέτα που μέχρι και πριν από λίγο καιρό “δεν πήγαινε με τίποτα”.
* Δύο εβδομάδες μετά τη νίκη του στην Ιταλία, ο Χόρχε ξανα-ματα-ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου μπροστά σε περισσότερους από 90.000 θεατές, αυτή τη φορά μέσα στην πατρίδα του. Ο αναβάτης της Ducati που ξεκίνησε από την 1η θέση έχοντας κάνει τον καλύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά, έκανε μέτρια εκκίνηση, βρέθηκε στην 3η θέση, αλλά με το τέλος του πρώτου γύρου όρμηξε μέσα σ’ όλα και πέρασε στην πρώτη θέση… όπου απλά παρέμεινε μέχρι την πτώση της καρό σημαίας!
* Ο Ισπανός πολυπρωταθλητής, με τρεις τίτλους στα MotoGP – εκτός από τους 2 ακόμα που έχει στα 250 cc – το 2010, 2012 και 2015, μετά τη δεύτερη φετινή νίκη του ισοβαθμεί πλέον στην 7η θέση της βαθμολογίας, μαζί με τον έτερο εργοστασιακό αναβάτη της Ducati, τον Andrea Dovizioso που στην Καταλονία είχε μία πτώση στο 16ο γύρο και εγκατέλειψε, ενώ βρισκόταν στην 3η θέση.
* Ρε σεις αυτοί που τον βρίζανε τον Jorge Lorenzo και μάλιστα δημόσια, πως έγινε τώρα και έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους; Που πήγαν οι ειρωνείες για κοτόπουλα, κοτέτσια και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο, για… κοτομπουκίτσες ίσως;
* Το είπε με ειλικρίνεια ο μέγας Marc Marquez, o οποίος στην Καταλονία είχε βουτήξει το δεξί του χέρι – αυτό που ανοίγει το γκάζι – μέσα στη λογική και σοφά κάνοντας έμεινε δεύτερος μέχρι το τέλος του αγώνα. Ξέρετε τι είπε μετά τον αγώνα; “Σήμερα προσπάθησα να οδηγήσω έξυπνα. Πίεσα πολύ στην αρχή, γιατί ήταν σημαντικό να μείνω κοντά στο Jorge, για να χτίσω μία διαφορά από αυτούς που ακολουθούσαν. Όταν φτιάξαμε διαφορά ασφαλείας, διαχειρίστηκα το ρυθμό μου. Έκοψα μάλιστα λίγο στους τελευταίους γύρους, καθώς ήταν αδύνατο να ακολουθήσω τον Lorenzo. Είδα πολλές πτώσεις που με έβαλαν σε σκέψεις”. Το είπε, και μπράβο του, ότι δηλαδή ήταν αδύνατο να ακολουθήσει τον Lorenzo… θα μπορούσε να πει ότι γλιστρούσαν τα λάστιχά του για παράδειγμα. Ξέρετε αυτό σημαίνει αναγνώριση της ανωτερότητας του αντιπάλου. Ξανά-μπράβο του.
* Μετά τη φετινή σεζόν μάλλον τελειώνει η καριέρα και του Βρετανού, από την Οξφόρδη παρακαλώ, Bradley Smith στα MotoGP. Μυστήρια ιστορία αυτό το παιδί. Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στο Παγκόσμιο από τα 125 το 2006 και μέχρι να φύγει και να ανέβει στην Moto2 το 2011 είχε πετύχει μόλις 3 νίκες! Πέντε χρόνια – τρεις νίκες. Πάμε παρακάτω ή μάλλον παραπάνω. Πήγε στη Moto2 και για τα επόμενα δυο χρόνια δεν πήρε καμία νίκη, αλλά επειδή έτρεχε με την Tech3 και ήταν Εγγλέζος – τους θέλουν τους Εγγλέζους στο Παγκόσμιο, πως να το κάνουμε; – ανέβηκε το 2013 στα MotoGP με το ίδιο team. Ανέβηκε δυο φορές στο βάθρο και το 2015 τερμάτισε στην πολύ καλή 6η θέση του πρωταθλήματος. Κι από κει ξεκίνησε ο κατήφορος. Το 2016 με Yamaha και πάλι έκλεισε τη χρονιά στην 17η θέση και το 2017 που πήγε στην ΚΤΜ κατηφόρισε προς την 21 θέση της βαθμολογίας. Πάει αυτός, πάμε γι’ άλλον…
* Ο Juan Mir τώρα, μάλλον έχει βαλθεί να τρελάνει αυτούς που τον υποστηρίζουν και μαζί τον MotoGP Guru – τον άνθρωπο που τα ξέρει όλα – εμένα δηλαδή.
* Πλάκα πρέπει να μας κάνει ο Mir που λέει ότι έκανε συζητήσεις και με την Honda εκτός από τη Suzuki. Είχε συζητήσεις με τη Honda και τελικά προτίμησε τη Suzuki; Κάποιος δεν τα σκέφτεται πολύ καλά, μου φαίνεται. Λέτε να του αφαιρέσουμε τώρα αμέσως τη “συμπάθειά” μας – εμείς που λέγαμε στο παρελθόν ότι το παιδί έχει μυαλό, ότι είναι “στρατηγός” – ή να του δώσουμε ακόμα μια ευκαιρία;
* Από την άλλη η Suzuki δηλαδή, το σκέφτηκε καλά να αφήσει τον Iannone και να κλείσει τον Mir για δυο χρόνια; Επενδύει στους νέους, μόνο έτσι δικαιολογείται η απόφαση. Με τους νέους πάντως πρωτάθλημα δύσκολα βλέπεις, απ’ ότι έχει δείξει η ιστορία ή εκτός αν το 2019 δούμε τους εργοστασιακούς μπλε Σουζουκαίους αναβάτες Mir και Rins να εκτινάσσονται στο γαλαξία των αστέρων του MotoGP. Μακάρι δηλαδή, γιατί είναι και καλά παιδιά κι οι δύο Ισπανοί.
* Ο Alex Rins τώρα, κουβαλάει κι αυτός βαρύ σταυρό ο άνθρωπος. Αν χρειαζόταν να τον χαρακτηρίσουμε με μια πρόταση θα τον λέγαμε “ο κύριος 2-3”. Το αγωνιστικό του παλμαρέ (για να μαθαίνουμε και καμιά ξένη λέξη έτσι ώστε να εντυπωσιάζουμε τους συζητητές μας) το βιογραφικό του ντε, λέει τα εξής: 2013 και 2014 τρέχει στη Moto3 και τελειώνει τη χρονιά στη δεύτερη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα της βαθμολογίας. Πάμ’ παρακάτω. Το 2015 και το 2016 τρέχει στη Moto2 και τελειώνει τη χρονιά… το μαντέψατε… στη δεύτερη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα. Το πιάσατε το υπονοούμενο; Το ψευδώνυμο “κύριος 2-3” του ταιριάζει μάλλον.
* Οι άνθρωποι της Yamaha λένε ότι θέλουν τον Dani Pedrosa να τον δουν ντυμένο στα μπλε ή άντε στα όποια χρώματα θα έχει η δορυφορική ομάδα της Yamaha του χρόνου. Ο Dani σε δορυφορική; Ο αναβάτης που έχει συνηθίσει τιμές βασιλιά σε μια από τις ισχυρότερες, αν όχι την ισχυρότερη ομάδα του κόσμου; Δώδεκα χρόνια βαμμένος στα χρώματα της Repsol Honda είναι πολύυυυυς καιρός. Και ναι, θα θέλαμε να τον δούμε να οδηγάει κι άλλη, διαφορετική από Honda, μοτοσυκλέτα. Ο Dani είναι 33 χρονών. Δεν είναι ούτε μικρός, δεν είναι ούτε μεγάλος, κι έχει ακόμα ενέργεια και χρόνια για να επενδύσει στο Παγκόσμιο. Θα είναι στενάχωρο από την άλλη να τον βλέπουμε δούμε να παιδεύεται να μπει μέσα στην δεκάδα. Ή εκτός αν έχει τέτοιο ψυχικό απόθεμα που μπορεί να το ενεργοποιήσει και να μας κλείσει ολονών τα στόματα. Μακάρι…
* Πως να αισθάνεται άραγε ο Alex Marquez που βλέπει τους συναθλητές του “πρώην Moto2” να φεύγουν από την κατηγορία, να αναβαθμίζονται και να περνούν στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP, κι αυτός να μένει πίσω στη Moto2 και μάλιστα χωρίς να φαίνεται ότι μπορεί να πάει για πρωτάθλημα το ’18; Ποιοι είναι αυτοί οι συναθλητές του που έκαναν το άλμα; Πολλοί: Morbidelli, Luthi, Nakagami, Zarco, Syahrin, Rins, Rabat, Simeon και του χρόνου, ο Νο2 στο team του, ο κάτω από αυτόν Joan Mir. Ούκ ολίγοι. Ας όψεται ότι οι αγώνες μοτοσυκλέτας είναι δημοφιλέστατοι στην Ισπανία και οι σπόνσορες είναι πολλοί.
* Τι έκπληξη ήταν ετούτη στην κατηγορία Moto2 της Καταλονίας, με τον Γάλλο Fabio Quartararo (ιταλικής καταγωγής και αυτός;) που βγήκε μπροστά και δεν άφησε κανέναν να του πάρει την καρό σημαία… Ο Quartararo να ξέρετε ότι δεν είναι τυχαίος αναβάτης. Πριν έρθει στο Παγκόσμιο είχε κερδίσει έξι τίτλους στο Ισπανικό πρωτάθλημα και επειδή είχε κάνει πολλές νίκες και ρεκόρ και ήταν μόλις 15 όταν μπήκε στην Moto3, πολλοί τον συγκρίναν με τον Marc Marquez! Αυτή, στην Βαρκελώνη, ήταν η πρώτη του νίκη στα Moto2, αλλά και η πρώτη νίκη γενικά που σημειώνει σε GΡ του Παγκοσμίου σε οποιαδήποτε κατηγορία.
* Στη βαθμολογία των MotoGP προηγείται φυσικά ο Marc Marquez (Honda) με 115 βαθμούς, δεύτερος είναι ο Valentino Rossi (Yamaha) με 88 βαθμούς και τρίτος ο Maveric Vinales (Yamaha) με 77. Ακολουθούν στην 4η θέση οι Zarco (73 βαθ.), Petrucci (71 βαθ.) και ο Crutchlow (69 βαθ.). Στην 7η θέση ισοβαθμούν τρεις αναβάτες με 66 βαθμούς: Lorenzo, Dovizioso, Iannone!
Αυτό το ΣΚ που μας έρχεται μην πάτε πουθενά, να μείνετε σπίτι. Κι άμα πρέπει να πάτε κάπου να είσαστε κοντά σε τηλεόραση. Έχει Assen, Oλλανδία. Προβλέπεται να γίνει χαμός έτσι; Σε όλες τις κατηγορίες. Πως το ξέρω; Έτσι γίνεται πάντα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Αγώνες μοτοσυκλέτας είναι… δεν είναι σκάκι
ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
1 Ιουλίου – Ολλανδία – TT Circuit Assen
15 Ιουλίου – Γερμανία – Sachsenring
5 Αυγούστου – Τσεχία – Automotodrom Brno
12 Αυγούστου – Aυστρία – Spielberg Red Bull Ring
26 Αυγούστου – Μεγάλη Βρετανία – Silverstone Circuit
9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano World Circuit Marco Simoncelli
23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – MotorLand Aragón
7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang International Circuit
21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Twin Ring Motegi
28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang International Circuit
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Comunitat Valenciana Ricardo Tormo