Αιωνόβια η Suzuki!
Η Suzuki έγινε 100 ετών. Ο ιαπωνικός κατασκευαστής είναι ένας από τους τέσσερις μεγαλύτερους ηγέτες στη βιομηχανία μοτοσικλετών. Από την ημέρα ίδρυσης της Suzuki, τον Μάρτιο του 1920, μέχρι σήμερα, κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση στα μοντέλα-ορόσημα στην ιστορία της Suzuki.
Ο Michio Suzuki ίδρυσε στην πόλη Hamamatsu την εταιρεία που φέρει το όνομά του στις 15 Μαρτίου 1920 κατασκευάζοντας μηχανήματα κλωστοϋφαντουργίας (αργαλειούς). Στη συνέχεια ονομάστηκε Suzuki Loom Manufacturing Company. Το όραμα του Michio Suzuki ήταν “η δημιουργία προϊόντων υψηλής ποιότητας με έμφαση στον πελάτη”.
Σήμερα η εταιρία του Hamamatsu έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της πέρα από τους αργαλειούς στην παραγωγή μοτοσυκλετών (1952), αυτοκινήτων (1955), εξωλέμβιων, ATV, κ.α.
Η γιαπωνέζικη κατασκευάστρια εταιρία έχει αναπτυχθεί σε όλες τις ηπείρους του κόσμου, απασχολεί πάνω 45.000 εργαζομένους, σε 35 εργοστάσια σε 23 χώρες και διαθέτει δίκτυο 133 διανομέων των προϊόντων της σε 192 χώρες.
100 χρόνια Suzuki: Τα ορόσημα
1909: Τον Οκτώβριο του 1909 ο Michio Suzuki ίδρυσε την πρώτη του εταιρία στην οποία χρησιμοποίησε το όνομά του, άρα η Suzuki γιορτάζει στην πραγματικότητα 111 χρόνια.
1920: η εταιρεία αναδιοργανώνεται, επωφελείται από την αύξηση του κεφαλαίου της και μετονομάζεται σε Suzuki Loom Manufacturing Co. Αυτή είναι η πραγματική αρχή της Suzuki ως κατασκευάστριας μηχανών και μηχανικών ανταλλακτικών. Η βασική δραστηριότητά της είναι η κατασκευή αργαλειών.
1945: Τα εργοστάσια της Suzuki υφίστανται μεγάλες απώλειες και ζημίες κατά τη διάρκεια της περιόδου του Β’ Παγκ. Πολέμου. Το 1947, η Suzuki μετακομίζει στο Hamamatsu και το 1949 η Suzuki εντάσσεται στο ιαπωνικό χρηματιστήριο και στις χρηματοοικονομικές αγορές της Ιαπωνίας.
1952: Η Suzuki ξεκινά την κατασκευή της “πρώτης μοτοσυκλέτας” της, η οποία στην πραγματικότητα είναι ένα ποδήλατο στο οποίο τοποθετηθεί ένας κινητήρας, όπως κάνουν και πολλοί άλλοι κατασκευαστές εκείνη την εποχή. Το Suzuki Power Free, όπως ονομάζεται, χρησιμοποιεί δίχρονο κινητήρα 36 cc.
1953: Εμφανίζεται το επίσης δίχρονο Suzuki Diamond Free, 60 cc, που γίνεται εμπορική επιτυχία το 1953: 6.000 μονάδες παρήχθησαν μέσα σε έναν μόλις μήνα!
1954: Η Suzuki Loom Manufacturing Co γίνεται η Suzuki Motor Co, Limited, και προετοιμάζεται για εξαγωγές.
1955: Η πρώτη αληθινή μοτοσικλέτα της Suzuki χρησιμοποιεί -για πρώτη φορά για την εταιρία – τετράχρονο κινητήρα. Το Colleda 125 ήταν ιδιαίτερα όμορφο για την εποχή του και δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τις ευρωπαϊκές κατασκευές.
1955: Ξεκινά η εμπλοκή της Suzuki με τα αυτοκίνητα. Ο Suzulight, ένας δίχρονος κινητήρας 360 cc, θα βοηθήσει την εξάπλωση του αυτοκινήτου στην Ιαπωνία.
1958: Η Suzuki υιοθετεί το εμβληματικό ιδιαίτερο και “ευρωπαϊκό” “S” ως το επίσημο έμβλημά της.
1962: Η Suzuki κερδίζει το Isle of Man Tourist Trophy στην κατηγορία των 50 cc.
1967: Ανοίγει εργοστάσιό της την Ταϊλάνδη, το Thai Suzuki Motor Co Limited και ξεκινά για πρώτη φορά την κατασκευή μοτοσυκλετών εκτός Ιαπωνίας.
1970: Μπαίνει στην κατηγορία αυτοκινήτων αναψυχής 4×4, με δίχρονο και πάλι κινητήρα 360 κυβικών.
1971: Παρουσιάζει το τρικύλινδρο, δίχρονο, υγρόψυκτο GT 750, μια πραγματικά ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα για σπορ τουρισμό (της εποχής).
1974: Η εταιρία εισέρχεται σε νέους κλάδους της βιομηχανίας, όπως την κατασκευή μηχανοκίνητων ιατρικών καρεκλών και προκατασκευασμένων σπιτιών.
1976: Ξεκινά η παραγωγή των GS 400, 500 και 750.
1980: Η Suzuki αρχίζει να κατασκευάζει γεννήτριες, όπως πολλοί άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές.
1981: Παρουσιάζει το GSX 1100 S Katana, για εξαγωγές (Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες) – μια μοτοσυκλέτα που θα γίνει αντικείμενο λατρείας ειδικά από τους Ιάπωνες.
1982: Η Suzuki υπογράφει βιομηχανική συμφωνία με την Maruti Ltd., μια ινδική εταιρεία, για την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων σε ινδικό έδαφος.
1982: Παρουσιάζεται το πρώτο τετράτροχο της Suzuki, το τετράχρονο LT125.
1983: Η Suzuki παρουσιάζει το δίχρονο σπορ RG 250, μια μοτοσυκλέτα που θα γράψει ιστορία και θα πετύχει πολύ καλές πωλήσεις.
1984: Παρουσιάζεται το GSX-R 400, που προορίζεται για την ιαπωνική αγορά, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το περίφημο GSX-R 750 ένα χρόνο αργότερα. Η μητέρα των σύγχρονων σπορ μοτοσυκλετών…
1986: Μετά το GSX-R 750 έρχεται η σειρά του Suzuki GSX-R 1100.
1987: Το Suzuki DR 750, που αργότερα έγινε 800, κάνει την εμφάνισή του. Η Suzuki υπερασπίζεται την απόφαση για έναν μονοκύλινδρο κινητήρα με μεγάλο κυβισμό.
1990: Η Suzuki “προσγειώνεται” στην Ευρώπη και υπογράφει συμφωνία για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, για πρώτη φορά εκτός Ασίας.
1993: Παρουσιάζονται τα Suzuki RF600 και RF900 με εμφάνιση Sport-GT.
1996: Πολύ πριν από την τρέχουσα μόδα για ηλεκτρικά ποδήλατα, η Suzuki παρουσιάζει το Love Electric Power Assist.
1998: Η εταιρία μπαίνει στην κατηγορία των maxi scooter, με το Skywave 250 για την ιαπωνική αγορά.
1999: Παράγεται από το ’99 και διατίθεται μέχρι σήμερα (σε συγκεκριμένες αγορές) η Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, μια μοτοσυκλέτα με εντυπωσιακές αεροδυναμικές γραμμές και τελική άνω των 300 km/h.
2002: Έρχεται το Suzuki DL 1000 V-Strom με τον κινητήρα του αποτυχημένου TL 1000 S και R, θέλοντας να πάρει μερίδιο από την κατηγορία των μεγάλων ψευδοεντούρο.
2002: Το Burgman 650 κάνει την εμφάνισή του. Είναι ισχυρότερο σε ιπποδύναμη και μεγαλύτερο σε κυβισμό από το Yamaha TMAX 500, που είχε παρουσιαστεί δυο χρόνια νωρίτερα.
2013: Η εταιρεία παρουσιάζει τα GSR 600 και 750, τα οποία εξάγει σε όλο τον κόσμο.
2018: Άφιξη των GSX 125 και GSX-R 125 για την παγκόσμια αγορά με νέο κινητήρα.
2018: Το Katana επιστρέφει στην αγορά και ελπίζει στην παλιά του επιτυχία… και η ιστορία συνεχίζεται.
Περισσότερες πληροφορίες (στα γιαπωνέζικα…): www.suzuki.co.jp