MotorBike.gr

VERTIGO MOTORS: Μοτοσυκλέτες-“ακρίδες” από την Καταλονία

27/05/2019

Παράδοση στο άθλημα

Κάτι περίεργο συμβαίνει στην Καταλονία. Δεν εξηγείται αλλιώς το ότι είναι μέσα στη φύση των Καταλανών να αγαπούν σε τέτοιο βαθμό τις μοτοσυκλέτες και ιδιαίτερα τις μοτοσυκλέτες τράιαλ (trial). Άλλη μία εταιρία που φτιάχνει τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες στην περιοχή είναι η Vertigo, και οι μοτοσυκλέτες της τραβούν την προσοχή μας, μιας και παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατασκευαστικά.

Η Καταλονία μπορεί να θεωρηθεί η παγκόσμια πρωτεύουσα των μοτοσυκλετών τράιαλ, αφού είναι η “μητέρα” ουκ ολίγων εταιριών όπως Montesa, Bultaco, Gas Gas, OSSA κ.α., που παρουσίασαν πολύ σημαντικά μοντέλα και διακρίθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αριστουργηματικές είναι οι Vertigo, που έρχονται κι αυτές από την χώρα των Καταλανών. Επειδή μάλιστα είναι ειδικές κατασκευές για χρήση τράιαλ – με συγκεκριμένη δομή και μορφή – το τελικό αποτέλεσμα δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που κυκλοφορεί στους δυο τροχούς. Ιδιαίτερα λιγνές είναι οι μοτοσυκλέτες, με πολύ χαμηλό το τμήμα όπου θα έπρεπε κανονικά να υπάρχει η σέλα, η οποία όπως βλέπετε είναι ανύπαρκτη. Αν ο αναβάτης θελήσει να καθίσει σε αυτό το τμήμα, απλά θα βρεθεί πάνω σε ένα κομμάτι σκληρού πλαστικού.

Η απουσία σέλας δικαιολογείται από την μηδενική της χρησιμότητα. Στο τράιαλ ο αναβάτης οδηγεί διαρκώς όρθιος, πάνω στα μαρσπιέ. Ελάχιστες στιγμές μπορεί να καθίσει, άρα μια σέλα με αφρώδες θεωρείται περιττή. Το πίσω φτερό είναι υπερυψωμένο για να δίνει χώρο στον αντίστοιχο τροχό και την ανάρτησή του, αλλά και να μην εμποδίζει τις κινήσεις της μοτοσυκλέτας, ιδίως στα κάθετα ανεβάσματα, που είναι πολύ συνηθισμένα στο άθλημα.

Η μοτοσυκλέτα που βλέπουμε στις παραπάνω φωτογραφίες είναι η Vertigo Vertical R 300, η οποία θεωρείται από τις ισχυρότερες του χώρου. Το πιρούνι είναι συμβατικό, αφού τα ανάποδα πιρούνια δεν προτιμούνται στις μοτοσυκλέτες τράιαλ, το ψαλίδι είναι από αλουμίνιο και χρησιμοποιούνται δισκόφρενα (μικρής διαμέτρου: 185 mm το μπροστινό και 150 mm το πίσω) και στους δυο τροχούς.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το πλαίσιο, που είναι περιμετρικό όπως στις περισσότερες τράιαλ μοτοσυκλέτες και μάλιστα χωροδικτύωμα, από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα, με πολύ πρωτότυπη σχεδίαση και όψη.

Ένα ακόμα χωροδικτύωμα κρατάει το υπέροχα διαμορφωμένο τελικό της εξάτμισης που εφάπτεται στο πίσω φτερό. Μίνιμαλ και “αόρατος” είναι ο προβολέας (τι προβολέας δηλαδή, το “φωτάκι”) που βρίσκεται ανάμεσα στα δυο καλάμια του πιρουνιού, ενώ το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας που έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος και βάρος.

Κορυφαία μοτοσυκλέτα της γκάμας της Vertigo είναι η Combat 300, με δίχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα, ιπποδύναμης 31 ίππων στις 9.200 rpm και πολλή ροπή 4,9 kgm στις 4.500 rpm.

Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό (!), το ντεπόζιτο, που είναι χωμένο ανάμεσα στις σωλήνες του πλαισίου, έχει χωρητικότητα 2,3 λίτρων μόλις, και το εντυπωσιακό φυσικά είναι το βάρος, το οποίο δεν ξεπερνάει τα… 68 κιλά! Ναι, βγαίνουνε ελαφριά τ’ άτιμα… ενώ αν θελήσει κάποιος, με τη χρήση των ελαφρύτερων ανταλλακτικών της εταιρίας, μπορεί να φτάσει και τα 62 κιλά.

Η Vertigo Motors είναι μια καταλανική εταιρεία που κατασκευάζει αποκλειστικά μοτοσυκλέτες τράιαλ και βρίσκεται στο Palau-Solita i Plegamans στην επαρχία της Βαρκελώνης. Η εταιρία ιδρύθηκε το 2012 από τον Manel Jané, γνωστού μέχρι τότε ως κατασκευαστή παιδικών καροτσιών! Απ’ ό,τι φαίνεται, το πάθος του Jané δεν ήταν τα καρότσια αλλά το τράιαλ, αφού στη Vertigo έχει επενδύσει περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η Vertigo έχει καταφέρει να κατακτήσει κάποιες καλές θέσεις στο βάθρο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Trial και σε διεθνείς αγώνες. Πρεσβευτής της Vertigo, αλλά και αναβάτης εξέλιξης είναι ο θρυλικός πολυπρωταθλητής Βρετανός Dougie Lampkin. Ήδη από το 2014 ο Lampkin άρχισε να κερδίζει σημαντικούς αγώνες, όπως για παράδειγμα επανειλημμένα (4 φορές συνεχόμενα) το Scottish Six Days Trial. To SSDT είναι ένας εξαήμερος αγώνας τράιλ που γίνεται στη Σκωτία από το 1909, καλύπτει πάνω από 160 χιλιόμετρα εντός και εκτός δρόμου την ημέρα και θεωρείται ο αρχαιότερος και ο πιο απαιτητικός στον κόσμο. Ο Lampkin πριν από λίγα χρόνια είχε κάνει και το γύρο του Isle of Man σε μια ρόδα, όπως θα δείτε και στο βίντεο παρακάτω, μετά το βίντεο παρουσίασης της εταιρίας.

Πηγή: vertigomotors.com

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!