MotorBike.gr

Yamaha TW 200 (1987-2025): Γιορτάζοντας μια κληρονομιά 38 ετών!

23/07/2025

Χαιρετισμός σε ένα εμβληματικό μοντέλο

Από τη δεκαετία του 1980 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με μοτοσυκλέτες on/off,  διπλής προσωπικότητας που λέγαμε εμείς, οι οποίες τα κατάφερναν τόσο στην πόλη όσο και στο χώμα. Ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες με έντονη παρουσία στην κατηγορία βρισκόταν και η σειρά TW της Yamaha. Ρίχνουμε μια ματιά στο εμβληματικό αυτό γιαπωνέζικο μοντέλο. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Η άνθηση αυτών των ψευδοεντούρο μοτοσυκλετών είχε ξεκινήσει από πολύ νωρίς, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ενώ το ιδιαίτερης εμφάνισης TW200 (το “τζιπ” των δύο τροχών) κυκλοφόρησε από την Yamaha το 1987.


Ήταν μια compact μοτοσυκλέτα για κίνηση εντός και εκτός δρόμου με τα χαρακτηριστικά “μπαλονάτα”, χοντρά τρακτερωτά ελαστικά και έναν απλό, αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 196cc με έναν εκκεντροφόρο και δύο μόλις βαλβίδες.

 

 

Το “TW” στο όνομά του σήμαινε “Trailway”, που αναφέρεται σε μικρά μονοπάτια, μιας και ήταν ένα μοντέλο εξειδικευμένο για οδήγηση εκτός δρόμου.

Εν τω μεταξύ, η μοτοσυκλέτα της Yamaha με το ασυνήθιστο σχήμα και τη μέγιστη ισχύ των 16 ίππων, παρότι είχε φτιαχτεί για τους νέους αγνοήθηκε από αυτούς και έτσι στην Ιαπωνία έγινε ένα μοντέλο που οδηγούσαν μόνο λίγοι και ενθουσιώδεις. Αντίθετα στην Ευρώπη και στην Αμερική το μοντέλο σημείωσε αρκετή επιτυχία.

 

 

Ο καιρός έχει γυρίσματα όμως. Το Yamaha TW200, ενώ όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ιαπωνία δεν ήταν δημοφιλές, περίπου 10 χρόνια μετά την κυκλοφορία του άρχισε ξαφνικά  να γίνεται ευρέως γνωστό και να πουλάει!

Οι άνεμοι  της αλλαγής για το TW άρχισαν να φυσούν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990. Η άνθηση των τετρακύλινδρων 250αριών, 400αριών αγωνιστικών supersport replica που είχε φτάσει στα όρια της τρέλας στην Ιαπωνία έφτανε στο τέλος της και ξεκινούσε η άνθηση των γυμνών και των on/off μοτοσυκλετών.

 

 

Καθώς οι καιροί άλλαζαν, ορισμένοι νέοι άρχισαν να χρησιμοποιούν εξατομικευμένες, προσαρμοσμένες, custom μοτοσυκλέτες βασισμένες σε μοντέλα εκτός δρόμου, όπως για παράδειγμα το Honda FTR250, ένα αντίγραφο αμερικάνικης μοτοσυκλέτας αγώνων flat track, που έγινε αίφνης δημοφιλές στην Ιαπωνία (στην Ελλάδα το είχαμε δει μέσω παρα-εισαγωγών), ίσως λόγω του χαμηλού ύψους της σέλας και του έντονου αμερικανικού look.

Honda FTR 250

 

Suzuki Grasstracker 250

Ωστόσο και το FTR250 ήταν ένα μη δημοφιλές μοντέλο όταν πρωτοκυκλοφόρησε και το περίεργο είναι πως έγινε περιζήτητο όταν σταμάτησε η παραγωγή του!

 

 

Έτσι, το ενδιαφέρον στράφηκε προς το Yamaha TW200, ένα τρέχον μοντέλο στην αγορά, με παρόμοια μορφή με το FTR και χαμηλή τιμή.

Πολλοί στην Ιαπωνία πήραν το απλής σχεδίασης και εμφάνισης TW200 και πρόσθεσαν τα δικά τους εξαρτήματα, μετατρέποντάς το σε custom μοτοσυκλέτα γεμάτη στυλ.

Kawasaki 250TR

Suzuki Van Van 200

Η επιτυχία του TW είχε σημαντικό αντίκτυπο στους άλλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών, με την Honda να ξαναφέρνει το FTR στην αγορά, σαν FTR223 όμως, τη Suzuki να κυκλοφορεί το (άγνωστο σε εμάς) γλυκύτατο Grasstracker και τοπαχουλό” Van Van 200, και την Kawasaki να κυκλοφορεί το 250TR, μεταξύ άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων.

 

 

Η Honda για το FTR223 σε στυλ street tracker, ακολούθησε τον σχεδιασμό του FTR250, ωστόσο, το πλαίσιο και ο κινητήρας ήταν διαφορετικά από το 250.

Honda FTR 225

Custom TW

Το Suzuki Van Van 200, μια αναβίωση του ονόματος οικογένειας μοτοσυκλετών αναψυχής με χοντρά λάστιχα και το όνομα RV, που ήταν δημοφιλής τη δεκαετία του 1970, κατά κάποιο τρόπο θύμιζε το TW, ενώ το 250TR της Kawasaki κατάφερε να γίνει επίσης ένα κοσμαγάπητο μοντέλο, μέσα από το δικό του κομψό στυλ.

 

 

Το Yamaha TW200 κυκλοφόρησε το 1998 με στρογγυλό προβολέα και ο χαρακτηριστικός τετράγωνος προβολέας εξαφανίστηκε για λίγο καιρό από την οικογένεια.

Το μπροστινό φρένο άλλαξε σε δισκόφρενο και υιοθετήθηκαν πιο ασφάλτινα ελαστικά, ενώ διάφορα εξαρτήματα επανασχεδιάστηκαν για χρήση στο δρόμο.

Φυσικά, το ντεμπούτο του FTR223 της Honda το 2001 είχε αντίκτυπο στις πωλήσεις του TW200 στην Ιαπωνία.

Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, η Yamaha παρουσίασε το TW225 το 2002, το οποίο ουσιαστικά βασίστηκε πάνω στο TW200, αλλά ήταν εξοπλισμένο με τον κινητήρα του Serow 225.

Το Yamaha ΤW γιόρτασε την 20ή του επέτειο το 2007 με ένα σπέσιαλ μοντέλο (όχι τόσο εντυπωσιακού βαψίματος, είναι αλήθεια), και παρότι η ιαπωνική αγορά του γύρισε την πλάτη μετά από λίγα χρόνια, η μοτοσυκλέτα συνέχισε και συνεχίζει να παράγεται κανονικά και να πωλείται στην αγορά των ΗΠΑ.

Ναι, το Yamaha TW είναι μια μοτοσυκλέτα που παραμένει στην παραγωγή (έστω και σε διάφορες εκδόσεις) από το 1987 μέχρι σήμερα, δηλαδή… 38 χρόνια!

Αθάνατο!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!