MotorBike.gr

Yamaha XTZ 750: Ένα Super Ténéré από την Κολομβία

19/07/2024

Μοντιφαρισμένο” ρετρό

Μιας και η κατηγορία των Adventure διανύει την καλύτερή της περίοδο καθώς οι μοτοσυκλέτες της είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ… δεκάδες προτάσεις έρχονται από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Όπως για παράδειγμα ετούτη εδώ η βελτιωμένη Yamaha XTZ 750 Super Ténéré από την Κολομβία.

Με τη Ducati να επαναφέρει με το Desert X το παρελθόν και τους στρογγυλούς προβολείς όπως και τα Honda Africa Twin 750, Cagiva Elefant και Yamaha Ténéré, αλλά και την MV Agusta να αντιγράφει στο νέο Enduro Veloce τις γραμμές μεγάλων “Ντακαρίσιων” ψευδοεντούρο μοτοσυκλετών του ’90, το ρετρό επιστρέφει στα σίγουρα!

Ιδού λοιπόν ένα ωραιότατο Yamaha XTZ 750 Super Ténéré του 1991, που αποτελεί μια γλυκιά υπενθύμιση του πώς ήταν τότε οι Adventure μοτοσυκλέτες. Το Super Ténéré είναι βελτιωμένο από τον Marco Saldarriaga στην Κολομβία, που διατήρησε τη μορφή του Ténéré, αλλά το τόνωσε εκεί που χρειαζόταν.

Ο Marco γνωρίζει πολλά για τις μοτοσυκλέτες Adventure αφού έχει συμμετάσχει στο απαιτητικό, εξαντλητικό Ράλι ερήμου Dakar, δύο μάλιστα φορές και έχει τερματίσει μία. Η εταιρία του ονομάζεται Mastech και κατασκευάζει εξαρτήματα για μοτοσυκλέτες χώματος και on/off.

Tο Super Ténéré έφτασε στα χέρια του με έναν πλήρως επισκευασμένο κινητήρα, κι έτσι ο Marco έστρεψε την προσοχή του στα περιφερειακά, βάζοντας πρώτα μια εξάτμιση Arrow για να “ακούγεται” ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, με τους χαρακτηριστικά επικλινείς κυλίνδρους.

Ένα πιρούνι Öhlins RXF 48 ειδικά για enduro και πλάκες aftermarket ήταν το επόμενο βήμα, καθώς και ένα αμορτισέρ τιμονιού Öhlins, το οποίο και δουλειά κάνει και είναι όμορφο στο μάτι.

Ο μπροστινός τροχός ήρθε από ένα KTM 450, τα φρένα είναι Brembo από ένα KTM 690, το ογκώδες πίσω φανάρι έμεινε στη θέση του, ενώ μπήκαν λεπτά φλας LED.

Ο Marco έπρεπε να σηκώσει το πίσω μέρος για να ταιριάζει με το ψηλότερο μπροστινό πιρούνι κι έτσι τοποθέτησε ένα αμορτισέρ Öhlins S46DR1 με προσαρμοσμένο σύνδεσμο για τη ρύθμιση του ύψους του.

Διατήρησε τον πίσω τροχό της Yamaha, αλλά τον ξαναέδεσε και αντικατέστησε τα ρουλεμάν και τις τσιμούχες για να γυρίζει σαν καινούργιος.

Στα φρένα, άλλαξε τους δίσκους με κυμματιστούς και έβαλε σωληνάκι υψηλής πίεσης.

Μιας και το Super Ténéré έχει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες σιλουέτες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας Adventure, ο Marco δεν ασχολήθηκε πολύ με το θέμα, αλλά τοποθέτησε εκ των υστέρων στο κλασικό φέρινγκ σε στυλ ράλι διάφορα μοντέρνα κομμάτια.

Τα συμβατικά φώτα αντικαταστάθηκαν από δύο σύγχρονες λάμπες 5,75 ιντσών 80W, χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένους βραχίονες/στήριξη.

Στα όργανα τοποθετήθηκαν δυο σύγχρονα κομμάτια με το αριστερό να είναι LCD, ενώ το τιμόνι είναι καινούργιο, ανισόπαχο, με ψηλότερα καβαλέτα. Οι προστατευτικές χούφτες χεριών από ανθρακονήματα έχουν ενσωματωμένα και τα φλας.

Λίγο πιο κάτω, ένα καλαίσθητο χαμηλό φτερό από ανθρακονήματα από την ελληνική εταιρία Perfect Fairings (!) καλύπτει τον μπροστινό τροχό.

Μετά προστέθηκε ένα προσαρμοσμένο προστατευτικό ψυγείου και αλουμινένια ποδιά κινητήρα.

Το βάψιμο του XTZ 750 που επέλεξε ο Marco μπορεί να μην είναι το αυθεντικό της δεκαετίας του 1990, αλλά είναι τόσο διακριτικό, μίνιμαλ και κομψό, που κάνει το σύνολο υπέροχο.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!