MotorBike.gr

Γερμανία 2021: Ανακάμπτει η αγορά το Α’ 6μηνο, αλλά όχι για όλους

06/07/2021

Πέφτουν η Harley-Davidson και η Suzuki

Τη στιγμή που η γερμανική αγορά των δύο τροχών ανακάμπτει, διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν. Μπορεί η BMW να επιστρέφει την κορυφή των πωλήσεων, αλλά η Piaggio την πλησιάζει επικίνδυνα. Παράλληλα, Harley-Davidson, Aprilia και Suzuki σημειώνουν πολύ μεγάλες πτώσεις στις πωλήσεις τους

Η αγορά της Γερμανίας παρουσίασε ένα απίστευτο φαινομενικά +309,1% το 2020, αλλά αυτό δεν ήταν κάτι άλλο πάρα το αποτέλεσμα της μαζικής ταξινόμησης μοντέλων Euro 4, τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, πριν την αλλαγή του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 είναι πιο αντιπροσωπευτικό στη σύγκρισή του με το 2020 και το 2019, και η εικόνα που παρουσιάζεται είναι… ανάμεικτη, με ορισμένους κατασκευαστές να χαμογελούν και άλλους να σημειώνουν μεγάλες απώλειες στις πωλήσεις τους.


Η Γερμανία ως αγορά, είναι αυτή στην οποία
συγκεντρώνονται τα μεγαλύτερα στοκ μοτοσυκλετών σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στην Ευρώπη.

Το 2020, και με την πανδημία του κορωνοϊού σε εξέλιξη, επέδειξε σθεναρή αντίσταση το πρώτο εξάμηνο, ενώ από το καλοκαίρι και μετά, εν όψει της καταληκτικής ημερομηνίας για τη διάθεση των Euro 4 μοντέλων (δεν είχε ακόμα αποφασιστεί η παράσταση της διάθεσής τους για ένα ακόμα έτος) ξεκίνησαν οι προσφορές και οι μαζικές ταξινομήσεις για τους λόγους που εξηγήσαμε πιο πάνω.

 

Αυτό δεν προκάλεσε μόνο μια εντυπωσιακή ε μεγάλο βαθμό πλασματική) αύξηση στις ταξινομήσεις, αλλά επέσπευσε και τις αγορές πολλών αναβατών που, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές προσφοράς, έκαναν την υπέρβαση και αγόρασαν μοτοσυκλέτες το φθινόπωρο (2020) μια περίοδο όπου παραδοσιακά η αγορά της Γερμανίας σημειώνει κάμψη.

Οι εξελίξεις αυτές επηρέασαν λοιπόν την εικόνα του πρώτου τριμήνου για το 2021, που με 46.944 ταξινομήσεις, παρουσίασε ύφεση κατά -1.9% σε σχέση με το 2020 και κατά -10,9% σε σχέση με το 2019, συγκρίνοντας πάντα τις αντίστοιχες περιόδους των ετών αυτών.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, η κατάσταση έδειξε σημάδια σταθεροποίησης (52.547) με τις συνολικές πωλήσεις από την αρχή του έτους (α΄εξάμηνο) να είναι 99.491, κάτι που μεταφράζεται ως +6% σε σύγκριση με το 2020 και ως -3,5% σε σχέση με το 2019.

Σε ό,τι αφορά τις εταιρίες, για το πρώτο μισό του 2021, η BMW ηγείται της αγοράς, με 15.959 πωλήσεις και αύξηση +10,3%, ενώ δεύτερη είναι η Piaggio, με 12.640 ταξινομήσεις και εντυπωσιακή αύξηση +23,3%.

 

 

Θα σταθούμε λίγο στην Piaggio, καθώς έκλεισε το 2020 ως η top seller εταιρία στη γερμανική αγορά (!), με συνολικά 31.326 μονάδες και αύξηση +25,6%, ξεπερνώντας την παραδοσιακά πρώτη BMW που στο τέλος της περσινής χρονιάς κατετάγη δεύτερη.

H Piaggio λοιπόν συνεχίζει αυτή την κούρσα και για το 2021 και όπως όλα δείχνουν αυτό οφείλεται εν πολλοίς στις πωλήσεις των σκούτερ της (Piaggio και Vespa) και όχι στη Moto Guzzi και την Aprilia, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Ίσως λοιπόν να έχουμε την “μετάλλαξη” (είναι και επίκαιρη σαν λέξη) της γερμανικής αγοράς, η οποία παρουσιάζει μια ευρύτερη αποδοχή στα σκούτερ, κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.

Στη τρίτη θέση των εταιριών με τα πιο θετικά πρόσημα κατατάσσεται η Honda, με 11.580 μονάδες και ποσοστό αύξησης +7,5%.

Πάμε τώρα στην διαμετρικά αντίθετη εικόνα, με τις κατασκευάστριες που παρουσίασαν τις μεγαλύτερες υποχωρήσεις στις πωλήσεις τους  το α΄εξάμηνο του 2021 στη γερμανική αγορά.

Η Aprilia δεν φαίνεται να κερδίζει με το ελπιδοφόρο RS660, αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις μοτοσυκλετών, λόγω του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με τους ημιαγωγούς και τα τσιπάκια στην παγκόσμια αγορά. Το -34% στις ταξινομήσεις της, πάντως, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό.

Ακολουθεί η HarleyDavidson, με -35,3%, κάτι αναμενόμενο αν σκεφτεί κανείς ότι βρίσκεται σε κατάσταση επαναπροσδιορισμού της γκάμας της στην Ευρώπη, τα «μικρά» Sportster έχουν καταργηθεί (ξεπούλησαν το 2020) και το Pan America είναι φρέσκο στην αγορά, έχοντας ως αντίπαλο τις εκδόσεις των BMW R/GS. Στη Γερμανία… δύσκολο!

Τη χειρότερη επίδοση την παρουσιάζει η Suzuki, με -49% (!) υποχώρηση στις ταξινομήσεις της, απόρροια της καθυστέρησης στην ανανέωση της γκάμας σε Euro 5 και έχοντας μια «συγκρατημένη» Euro 4 σειρά μοντέλων να είναι διαθέσιμα για ένα ακόμη έτος.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!