MotorBike.gr

ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: Οι 2 τροχοί σε ρόλο φτωχού συγγενή

24/06/2020

Άλλη μια φορά στο περιθώριο

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση νέα μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο τη στήριξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Όμως, με μια πρώτη ματιά, φαίνεται πως για άλλη μια φορά η μοτοσυκλέτα -ακόμα και ηλεκτρική- παραμένει… ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Κείμενο: Ν. Βιτσιλάκης, Ν. Τσαμάνδουρας

Αρχικά, τα μέτρα της κυβέρνησης αναφέρουν επιδότηση σε ηλεκτρικά ποδήλατα και scooter αλλά όχι σε μοτοσυκλέτες. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της αγοράς σκούτερ ισχύει επιδότηση της τάξης του 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800€, ενώ για τα ποδήλατα αντίστοιχα το 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800€, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

Και κάπου εδώ ξαναλέμε: Για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τίποτα;

Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα οι ιθύνοντες να αγνοούν το γεγονός πως εκεί έξω υπάρχουν ήδη ισχυρές και επώνυμες μοτοσικλέτες, όπως το Livewire της Harley-Davidson. Εντάξει, ένα παράδειγμα ίσως προς αποφυγή με την τροπή που έχει πάρει η οικονομική κατάσταση της εταιρείας από το Milwaukee, αλλά και πάλι όμως, η μοτοσυκλέτα παραμένει απαγορευμένος καρπός.

Και μιλάμε για έναν καρπό που στο σύντομο μέλλον θα ευοδωθεί, καθώς και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Kawasaki και η Kymco (με τα Supernex και Revonex), ετοιμάζουν τις ηλεκτρικές τους προτάσεις.

Η τρέχουσα κατάσταση στην Ελλάδα μάλιστα κάνει απαγορευτική και την εισαγωγή μοτοσυκλετών από αμιγώς «ηλεκτρικές» εταιρείες, όπως οι Energica και Zero, καθώς οι μοτοσυκλέτες τους μάλλον θα έμεναν στα αζήτητα της γραφειοκρατίας. Θα έμεναν όμως και στα αζήτητα της αγοράς, καθώς οι τιμές τους -στις χώρες που διατίθενται- είναι πολύ υψηλές.

Ας περάσουμε όμως στην ελληνική πραγματικότητα και ας στρέψουμε το βλέμμα στις αντιπροσωπείες. Εκεί τα πράγματα είναι επίσης στάσιμα. Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις, όπως, π.χ., μικρά μοντέλα (κατηγορίας μοτοποδηλάτων) των εταιρειών Daytona, Super Soco, Gemini και Vespa, ωστόσο, παραφράζοντας τη γνωστή παροιμία, “δυο τρεις τέσσερις κούκοι δεν φέρνουν την άνοιξη”.

Αυτό που θα θέλαμε είναι η τόλμη από τις εταιρείες ώστε να δει ο κόσμος τις επιλογές που έχει. Επιλογές που δεν περιορίζονται μόνο σε -κακά τα ψέματα- χαμηλής ποιότητας ηλεκτρικά σκούτερ από τα βάθη της Κίνας.

Τολμήστε και πιέστε, λοιπόν, ώστε μέσω της αλυσίδας της προσφοράς και της ζήτησης να καταλάβει η (εκάστοτε) κυβέρνηση πώς πρέπει να κινηθεί.

Και εσείς οι καταναλωτές, να είστε πολύ προσεκτικοί σε αμφιβόλου ποιότητας και ανύπαρκτων προδιαγραφών “σκουτεροειδή πατίνια” με ή χωρίς πετάλια, μη βιαστείτε να ξοδέψετε παρά την ελάφρυνση που θα δεχθείτε από την κρατική επιδότηση.

Τέλος, τολμήστε (οι αντιπρόσωποι) και ενημερώστε και τον χώρο των δημοσιογράφων για το τι μπορεί να έχετε στις εκθέσεις σας, καθώς -και πάλι κακά τα ψέματα- η οργανωμένη μετάδοση πληροφορίας προς τον ειδικό τύπο εκλείπει από πλευράς σας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!