Sold Out το Pan America…. στο Αμέρικα!
Το Harley-Davidson Pan America, το πρώτο Adventure της αμερικανικής εταιρίας, είναι μια μοτοσυκλέτα που θα κληθεί να κερδίσει πολλά στοιχήματα. Ένα από αυτά, είναι και η αποδοχή του μοντέλου από την παραδοσιακή πελατειακή βάση της εταιρίας στις ΗΠΑ, που αρέσκεται κλασικά στα cruiser. Όπως όλα δείχνουν,λοιπόν, το στοίχημα αυτό φαίνεται να το κερδίζει το Pan America, αφού πουλάει σαν… ζεστό ψωμί!
Οι πληροφορίες μας έρχονται από ρεπορτάζ της οικονομικής εφημερίδας Milwaukee Business Journal, ύστερα από επικοινωνία που είχε με επίσημους αντιπρόσωπους της Harley–Davidson, στην πολιτεία του Wisconsin.
Σε αυτή την πολιτεία άλλωστε βρίσκεται και το Milwaukee, ή έδρα της Harley–Davidson, κι αν όλο αυτό σας φαίνεται σαν στημένο άρθρο, απλά σας ενημερώνουμε ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα έχει στο παρελθόν αναδείξει με εκτενή ρεπορτάζ την άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρία, οπότε όχι, δεν χαρίζεται σε κανέναν.
Στο σχετικό άρθρο της εφημερίδας, λοιπόν, πρώτα απ΄όλα καταγράφονται οι απόψεις των αντιπροσώπων για τη μοτοσυκλέτα μετά την οδήγησ;h της και οι εντυπώσεις όλων είναι πολύ θετικές. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι» αναφέρει ένας αντιπρόσωπος από την Kenosha, που βρίσκεται ανάμεσα στο Milwaukee και το Σικάγο, «την οδηγήσαμε όλοι, εγώ, ο υπεύθυνος πωλήσεων και ο μηχανικός μας και συμφωνήσαμε ότι είναι μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα».
Ένας άλλος αντιπρόσωπος στο Thiensville, αναφέρει ότι «Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοντέλο! Ως αντιπρόσωπος, η ανησυχία μου ήταν η τιμολόγηση από την Harley–Davidson, αλλά όταν ανακοινώθηκε η τιμή (σημ. στις HΠΑ οι τιμές ξεκινάνε από τα 17.000 $) υπήρξε μεγάλη ανακούφιση, είναι ακριβώς εκεί που έπρεπε».
Στη συνέχεια του άρθρου υπάρχουν αναφορές για την πορεία των πωλήσεων της Pan America, η διάθεση της οποίας στις ΗΠΑ ξεκίνησε την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου (2021). Εν ολίγοις, η πρώτη παρτίδα έχει ήδη ξεπουλήσει και οι αντιπρόσωποι έχουν ξεκινήσει λίστες αναμονής για να διαχειριστούν την αυξημένη ζήτηση.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης, όπως αναφέρουν πολλοί αντιπρόσωποι, ότι ανάμεσα στους αναβάτες που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τη μοτοσυκλέτα συμπεριλαμβάνονται οι επί σειρά ετών κάτοχοι cruiser μοντέλων της Harley–Davidson αλλά και πολλοί κάτοχοι BMW GS, που θέλουν να αλλάξουν σε κάτι «αυθεντικά αμερικανικό» (εντάξει το έχουν αυτό το κόλλημα στις ΗΠΑ).
Αναμφίβολα είναι θετικά τα πρώτα μηνύματα, αλλά το ζητούμενο είναι βέβαια η αγορά της Ευρώπης, αφού σε αυτήν στοχεύει κυρίως το Pan America, θέλοντας να διεισδύσει σε μια κατηγορία με πολύ υψηλές πωλήσεις.
Στη Γηραιά Ήπειρό η μοτοσυκλέτα έχει να αντιμετωπίσει πολύ σοβαρό ανταγωνισμό, ενώ θα χρειαστεί επίσης μια αλλαγή στην αντίληψη των Ευρωπαίων αναβατών, που έχουν συνδέσει την Harley–Davidson με την cruiser κατηγορία. Υπάρχουν δε και κάποιες παράλληλες εξελίξεις, που μπορούν να τινάξουν στον αέρα την όλη προσπάθεια.
Συγκεκριμένα, στα πλαίσια του εμπορικού πολέμου που ξέσπασε επί προεδρίας Τραμπ ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, η ΕΕ έχει εξαγγείλει νέες δέσμες μέτρων που μεταξύ άλλων επιβάλλουν 50% φόρο στις εισαγόμενες μοτοσυκλέτες «αμερικανικών συμφερόντων». Προσέξτε, όχι απλά των «Made in USA» μοτοσυκλετών αλλά όλων, ανεξαρτήτως του πού έχουν κατασκευαστεί.
Προς το παρόν το μέτρο αυτό (ή αντίμετρο αν προτιμάτε) δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή και έχει λάβει παράταση ως ένδειξη καλής θέλησης και πρόθεσης έναρξης νέων διαβουλεύσεων, μεταξύ των «αντιμαχόμενων» πλευρών. Aν, όμως, τα πράγματα στραβώσουν, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, το Pan America θα αποκτήσει ένα τεράστιο μειονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Υπενθυμίζουμε ότι η τιμή του στην Ελλάδα έχει ανακοινωθεί με σημείο έναρξης τα 18.590 ευρώ για το Pan America και τα 21.990 ευρώ για το Pan America Special.