Μα τι ωραία δουλειά!
Μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει στον κόσμο της τεχνολογίας κινητήρων αυτός ο μικροκαμωμένος κινεζικός 50άρης, διάταξης V-12 από μια άγνωστη εταιρία, την Chuanqi.
Ο δωδεκακύλινδρος κινητήρας που βλέπουμε και στο βίντεο, διαθέτει 3,9 κυβικά ανά κύλινδρο και αν δεν έχετε ξανακούσει την εταιρία Chuanqi, υπάρχει λόγος. Η κινεζική εταιρία ξεκίνησε το 2021 και ειδικεύεται σε μικροσκοπικούς κινητήρες για μοντελισμό.
Έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα έναν V8 με 277 κυβικά εκατοστά και 27 ίππους, ενώ το τελευταίο της επίτευγμα είναι ο, περισσότερων κυλίνδρων και μικρότερου κυβισμού, κινητήρας που παρουσιάζουμε σήμερα.
Ο κορυφαίος λοιπόν κινητήρας της Chuanqi (προφέρεται Τσουάν-Κουί) είναι ένας δωδεκακύλινδρος με το όνομα Chuanqi V12 Engine DSF-V12, που ζυγίζει μόλις μόνο 8 κιλά, ενώ ο V8 ζύγιζε 18 κιλά, και έχει 210 mm μήκος, 116 mm πλάτος, 160 mm ύψος!
Η γωνία των κυλίνδρων είναι μικρότερη από 90 μοίρες και ο κυβισμός 47 cc, άρα αντιστοιχούν 3,9 κυβικά μέτρα ανά κύλινδρο.
Η διάμετρος επί διαδρομή είναι μόλις 16,68 επί 18 χιλιοστά και όπως θα δείτε στο περιεκτικό βίντεο κατά τη συναρμολόγηση, τα τσιμπιδάκια είναι πιο χρήσιμα από τα κλειδιά…
Μιας και ο κινητήρας είναι τετράχρονος με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, το σύνολό τους φτάνει τις 24 βαλβίδες, ενώ υπάρχει ένας εκκεντροφόρος (ohc) που κινείται από οδοντωτό ιμάντα.
Ο Chuanqi V12 είναι επίσης υδρόψυκτος, επομένως διαθέτει αντλία νερού και ανεβάζει μέχρι τις 12.000 rpm!
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αποδίδει κάτι λιγότερο από 3 ίππους και κοστίζει περίπου 3.000 δολάρια, δηλαδή κοντά στα 2.900 ευρώ, ενώ η εταιρία προσφέρει και ένα 4άρι σασμάν που προσαρμόζεται πάνω στον κινητήρα, με τιμή στα 1.200 δολάρια.
Κάποιος να μας εξηγήσει γιατί μετά την παρουσίαση αυτού του κινητήρα-μινιατούρα – με τον συγκλονιστικό ήχο/ουρλιαχτό είναι αλήθεια – αρχίζουν να μπαίνουν ιδέες στα μυαλά διάφορων μοτοσυκλετιστών/μηχανικών/οραματιστών;
Περισσότερες πληροφορίες: www.chuanqiengine.com