MotorBike.gr

ΚΙΝΑ 2019: Κάτω η αγορά, κατά 1,5 εκ. πωλήσεις το ’19!

14/05/2019

Η κρίση, οι απαγορεύσεις και ο παραλογισμός

Η μείωση των πωλήσεων των δίτροχων στην Κίνα και τη δυναμική της ντόπιας βιομηχανίας θα  έχει αργά ή γρήγορα αντίκτυπο και στην παγκόσμια αγορά, γι’ αυτό οι γνώστες του χώρου την παρακολουθούν από κοντά. Τα νούμερα της αχανούς ασιατικής χώρας προκαλούν πονοκέφαλο.

Η αγορά δίκυκλων (μοτοσυκλετών, σκούτερ, παπιών) της Κίνας αντιπροσωπεύει το 24,9% των παγκόσμιων πωλήσεων.

Η μία στις τέσσερις μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται στον κόσμο πηγαίνει στην Κίνα.

Για το πρώτο τρίμηνο του έτους που διανύουμε, η κινεζική αγορά, με απώλεια διψήφιου αριθμού σε ποσοστό, σημείωσε τέτοια μείωση πωλήσεων που υπολογίζεται να φτάσει σε μεγάλους αριθμούς μέχρι το τέλος του 2019.

Η αγορά των μοτοσυκλετών στην Κίνα συνεχίζει να σημειώνει μεγάλη πτώση, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% παρά τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων, ειδικά στην κατηγορία των ηλεκτρικών σκούτερ, και με την ολοκλήρωση του έτους προβλέπεται να σημειωθεί πτώση κοντά στις 1,5 εκατομμύρια μονάδες!


Παρά τις τεράστιες πωλήσεις, η κινεζική αγορά μοτοσυκλετών δεν αποτελεί πλέον την ατμομηχανή της παγκόσμιας βιομηχανίας, ειδικά μετά την απόφαση της κυβέρνησης να αποκλείσει, από το 2015 και μετά, τις μοτοσυκλέτες και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα αστικά κέντρα, με στόχο τη μείωση της ρύπανσης.

Η αγορά έχασε σχεδόν 10 εκατομμύρια μονάδες μέσα σε ένα χρόνο και άλλαξε τη δυναμική, η οποία από την προηγούμενη ταχεία ανάπτυξη οδηγήθηκε σε μια σταθερή μείωση.

Παράλληλα, η τοπική βιομηχανία αναπτύσσει διαρκώς τους ηλεκτρικούς κινητήρες που θα αντικαταστήσουν τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης. Ένα βασικό στοιχείο είναι πως τα σημαντικότερα δίτροχα στην Κίνα και τις πόλεις της είναι πλέον τα ηλεκτρικά ποδήλατα, των οποίων οι πωλήσεις ξεπερνούν τις 30 εκατομμύρια το χρόνο.

Στο μεταξύ, οι πωλήσεις μοτοσυκλετών-σκούτερ-παπιών μειώθηκαν και το 2018, με την αγορά να φτάνει τις 15,5 εκατομμύρια μονάδες, κατά 7 εκατομμύρια περίπου κάτω από την παγκόσμια κορυφαία αγορά, που είναι η Ινδική.

Η αρχή του 2019 ήταν ακόμη χειρότερη στην Κίνα, λόγω της χαμηλής ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά και της επίμονης πολιτικής κατά της ρύπανσης με απαγορεύσεις σε όλες τις μεγάλου και μεσαίου μεγέθους πόλεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε η Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, οι πωλήσεις μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο, κατά 22,9% τον Ιανουάριο, 11,6% τον Φεβρουάριο και 0,6% τον Μάρτιο. Οι συνολικές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο έφτασαν τα 3,4 εκατομμύρια και ήταν μειωμένες κατά 12%, σε σχέση με το 2018.


Η συνολική ετήσια πρόβλεψη για ετήσια απώλεια περίπου 1,5 εκατομμυρίων μονάδων φέτος, με συνολικό όγκο να προβλέπεται να ανέλθει στις 14 εκατομμύρια μονάδες.

Το οικονομικό περιβάλλον προβλέπεται δύσκολο, αφού παρότι οι εξαγωγές επεκτάθηκαν με ταχύτερο ρυθμό το πρώτο πεντάμηνο του ’19, η οικονομική ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί φέτος λόγω της υποτονικής παγκόσμιας ζήτησης, των εσωτερικών τρωτών σημείων, του σχεδίου της κυβέρνησης για μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, αλλά και τις εμπορικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ που θα διαμορφώσουν τις οικονομικές προοπτικές για την Κίνα.

Η βιομηχανία μοτοσυκλετών της Κίνας είναι από τις ισχυρότερες στον κόσμο και επικεντρώνεται σε τρεις περιοχές – επαρχίες: την Guangdong, την Zhejiang και την Chongqing.

Οι εγχώριες πωλήσεις μοτοσυκλετών της Κίνας έφτασαν στο ρεκόρ όλων των εποχών το 2014 με 26,9 εκατομμύρια πωλήσεις.


Κατά τη διάρκεια του 2015, η κινεζική κυβέρνηση έλαβε τη δραματική (και απίστευτη συνάμα) απόφαση να απαγορεύσει τις μοτοσυκλέτες από τα αστικά κέντρα, αφήνοντας τα αυτοκίνητα χωρίς περιορισμούς! Έτσι προκλήθηκε στον κλάδο μια τεράστια πτώση, με την αγορά να πέφτει το 2016 στα 16,8 εκατομμύρια.

Η κυβέρνηση δικαιολόγησε την παράλογη αυτή απόφαση, σαν μια προσπάθεια για μείωση της αστικής ρύπανσης κι έκανε έκκληση προς τους κατοίκους των πόλεων να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το 2017 σημειώθηκε μικρή ανάκαμψη, όταν η αγορά αυξήθηκε κατά 2% στα 17,1 εκατομμύρια, αλλά το 2018 η εμπορική μάχη μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας μείωσε την εγχώρια ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά και ο τομέας των δύο τροχών χτυπήθηκε και πάλι. Το έτος έληξε με 15,5 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων, χάνοντας 9,1% από το προηγούμενο έτος.

Η κινεζική αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο μετά την Ινδία και μπροστά από την Ινδονησία και το Βιετνάμ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!