Το τέλος της “περιόδου αμνηστίας” στα ηλεκτρικά δίτροχα
Η ολλανδική κυβέρνηση προφανώς σταμάτησε να συμπαθεί και να προωθεί τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και έτσι τις επιβαρύνει με τεράστιους φόρους.
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ υπόκεινται πλέον σε φόρο ιδιωτικών οχημάτων στην Ολλανδία, ενώ έχουν αρθεί και οι απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας.
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που κάποτε θεωρούνταν από πολλούς ως ο λαμπρός φάρος του μέλλοντος της μετακίνησης, παραπαίουν διαρκώς και μάλιστα το πλήγμα σήμερα έρχεται από έναν λαό και μια χώρα, την Ολλανδία, που είχε δηλώσει σφόδρα ερωτευμένη με την ηλεκτροκίνηση από την αρχή.
Η γοητεία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και σκούτερ που είχε ξεκινήσει πριν από μερικά χρόνια και η αύξηση της ζήτησης κατά την εποχή της πανδημίας, τροφοδότησε την καινοτομία, δίνοντας την εντύπωση πως το όλο σχέδιο θα προχωρούσε καλπάζοντας.
Αυτό οδήγησε τους κατασκευαστές – και όσους φιλοδοξούσαν να γίνουν νέοι κατασκευαστές – να αναπτύξουν ολοένα και περισσότερες ηλεκτρικές προτάσεις, με τη μόνη διαφορά πως η πραγματικότητα τους προσγείωσε ανώμαλα.
Παρότι τους τελευταίους μήνες καταγράφεται ένας μεγάλος αριθμός νεοσύστατων εταιριών ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη και όχι μόνο, αλλά κυρίως ο κόσμος και το καταναλωτικό κοινό τραβάει χειρόφρενο.
Εδώ και αρκετό καιρό, η Ολλανδία φιλοξενεί αρκετές startup εταιρίες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, αλλά παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να εφαρμόσει έναν τεράστιο φόρο “ιδιωτικών οχημάτων” στα ηλεκτρικά δίτροχα.
Αυτό στην πράξη σημαίνει πως μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που πριν στοίχιζε (είναι και πανάκριβες συνάμα!) 30.000 ευρώ, θα ανεβάσει την τιμή της στις 35.000 ευρώ, μετά την επιβολή του φόρου.
Ένα άλλο σημαντικό εμπόδιο έρχεται με τη μορφή της κατάργησης των επιδοτήσεων που προσφέρονταν σε αγοραστές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, αφού προηγουμένως δεν χρειαζόταν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, μαζί με τις προαναφερθείσες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ολλανδία δεν αποτελεί μεγάλη αγορά (έχουν στόλο 700.000 περίπου δίκυκλων), αλλά ήταν γνωστή η προτίμηση των Ολλανδών (όπως και των Βέλγων) στα μοτοποδήλατα, τα μικρά ή μεγαλύτερα ηλεκτρικά σκούτερ και τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Γι’ αυτό και η πρόσφατη απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.