Με σαφή αναφορά στα αντίστοιχα μοντέλα της BMW, η Benda παρουσίασε έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που προορίζεται για μεγάλες Touring μοτοσυκλέτες
Στην έκθεση CIMA, που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην Κίνα, οι νέες τετρακύλινδρες 500άρες της Honda τράβηξαν τα βλέμματα, όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και το περίπτερο της Benda.
H ανερχόμενη κινεζική εταιρία δεν περιορίστηκε στην παρουσίαση της υβριδικής P51 με τον δικύλινδρο boxer των 250cc σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα, αλλά ανέπτυξε έναν καινούριο κινητήρα, με έξι κυλίνδρους εν σειρά, ο οποίος αντλεί την έμπνευσή του από τα γνωστά K 1600 της BMW.
Ο νέος κινητήρας της Benda ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τον γερμανικό εξακύλινδρο, με διάμετρο κυλίνδρων 72 χιλιοστά – ακριβώς όση και στα K 1600 – ενώ διαφοροποιείται στη διαδρομή του εμβόλου.
Αντί για τα 67,5 χιλιοστά της BMW, οι Κινέζοι πρόσθεσαν 1,5 χιλιοστό, φτάνοντας τα 69 χιλιοστά, με αποτέλεσμα η συνολική χωρητικότητα να αγγίζει τα 1.686 κ.εκ.
Έτσι, το εμπορικό όνομα “1700” που χρησιμοποιεί η Benda δεν είναι υπερβολή αλλά αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, με μια μικρή στρογγυλοποίηση προς τα επάνω.
Η διάταξη των κυλίνδρων με κλίση προς τα εμπρός, ώστε να ευνοείται το κέντρο βάρους, είναι επίσης γνώριμη από τις βαυαρικές Touring μοτοσυκλέτες.
Στο πίσω μέρος συναντάμε κίνηση μέσω άξονα (cardan), στοιχείο που ενισχύει την εικόνα ενός μοτοσυκλετιστικού αντιγράφου στα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
Εκεί που διαφοροποιείται η Benda είναι στο κιβώτιο: αντί για το εξατάχυτο μηχανικό της BMW, που από το 2011 συνοδεύεται από quickshifter αλλά και από σχόλια για τη σκληρή αίσθηση στις αλλαγές, οι Κινέζοι ανακοίνωσαν ότι θα εξοπλίσουν τον κινητήρα τους με ένα νέο EM-DCT, δηλαδή ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Αν επιβεβαιωθεί στην πράξη, θα πρόκειται για μια σημαντική καινοτομία στην κατηγορία.
Παρότι η Benda δεν έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για ισχύ ή ροπή, είναι λογικό οι συγκρίσεις να γίνονται με τα νούμερα της BMW, που αποδίδει 160 ίππους στις 6.750 rpm και 180 Nm στις 5.250 rpm.
Η πρόκληση για την Benda είναι αν θα καταφέρει να πλησιάσει αυτά τα δεδομένα και κυρίως αν θα μπορέσει να συνδυάσει την ομαλή λειτουργία ενός εξακύλινδρου με αξιοπιστία και ποιοτική αίσθηση στο δρόμο.
Το ερώτημα που μένει ανοιχτό αφορά το πότε και σε ποια μοντέλα θα δούμε τον νέο εξακύλινδρο.
Η Benda δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, ωστόσο οι εκτιμήσεις μιλούν για μεγάλες τουριστικές μοτοσυκλέτες, με στόχευση στην ίδια αγορά που μέχρι σήμερα κυριαρχεί η BMW.
Οι πρώτες μοτοσυκλέτες δύσκολα θα βγουν στην παραγωγή πριν από το 2027, αλλά τότε οι μοτοσυκλέτες αυτές αναμένεται να διατεθούν και εκτός Κίνας, στην Ευρώπη, με επίσημη παρουσία σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία.
Το σίγουρο είναι ότι η Benda δείχνει να συνεχίζει να αναπτύσσεται, με όλο και πιο φιλόδοξα πλάνα, στοχεύοντας πλέον ξεκάθαρα και στην ευρωπαϊκή αγορά.



































