MotorBike.gr

BIG FOUR: Όλοι οι Ιάπωνες μαζί για την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του μέλλοντος

07/09/2020

Τέσσερις μαζί στην πρίζα!

Παρότι οι τέσσερις Ιάπωνες – οι “Big Four” όπως ονομάζονται – Honda, Yamaha, Kawasaki και Suzuki, είναι μακροχρόνιοι αντίπαλοι, ένωσαν πρόσφατα τις δυνάμεις τους για να συνεργαστούν στην εξέλιξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων και για να φέρουν πιο σύντομα αποτελεσματικές μοτοσυκλέτες στην αγορά.

Οι Honda, Yamaha, Kawasaki και Suzuki έχουν συμφωνήσει στον προγραμματισμό ενός κοινού σχεδίου για να επιταχυνθεί η εξέλιξη νέων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, έτσι ώστε να μη χαθεί άσκοπα πολύτιμος χρόνος σε εσωτερικές τριβές και ανταγωνισμούς που δεν θα κάνουν καλό σε κανέναν.

Μπορεί οι “Big Four” να έχουν πολύ έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τους, αλλά τώρα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πορευτούν όλοι μαζί, μιας και ο στόχος δεν είναι οι πειραματισμοί, αλλά η παρουσίαση αξιόλογων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, μηδενικών εκπομπών, που θα καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες των πελατών τους.

Τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτρικά δίτροχα οχήματα σημείωσαν τεράστια πρόοδο με στόχο να προσφέρουν στην αγορά κατάλληλα μοντέλα για κάθε χρήστη. Παράλληλα, προσπάθησαν να μην αλλοιώσουν την ουσία της μοτοσυκλέτας όσον αφορά διάφορους τομείς – όπως για παράδειγμα αυτόν της εμφάνισης – στην αγορά, χωρίς να στρεβλώνουν υπερβολικά τη συνολική αξία-ιδέα τους.

Ήδη από πέρσι οι τέσσερις γίγαντες της μοτοβιομηχανίας είχαν δημιουργήσει μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη κοινών μπαταριών, που προορίζονται να τροφοδοτήσουν μελλοντικές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τυποποιώντας την τεχνολογία έτσι ώστε κάθε μπαταρία να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες διαφορετικών εταιριών. “Μια μπαταρία για όλους”, με λίγα λόγια.

Τώρα η συνεργασία προχωράει ένα βήμα παραπάνω. Επιλέχθηκε η πόλη της Οζάκα, η οποία θα αποτελεί και τον χώρο δοκιμών, δημιουργήθηκε το πρόγραμμα e-Yan Osaka και αυτοί που θα ερευνήσουν την υπόθεση είναι οι φοιτητές και το προσωπικό του Πανεπιστημίου της Οζάκα. Αυτοί θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάζουν μοτοσυκλέτες και να χρησιμοποιούν τους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών που θα είναι εγκατεστημένοι μέσα στους χώρους και το campus του Πανεπιστημίου.


Ο Noriaki Abe, Διευθύνων Σύμβουλος της Honda Motor, είπε:
“Ως αποτέλεσμα επανειλημμένων συνεργασιών μεταξύ των τεσσάρων γιαπωνέζικων εταιρειών μοτοσυκλετών, καταφέραμε να συνεργαστούμε δημιουργώντας το πρόγραμμα e-Yan Osaka για να επαληθεύσουμε τις κοινές προδιαγραφές των ανταλλάξιμων μπαταριών”.

“Γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν στην πορεία προς την εξάπλωση της χρήσης των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κι έτσι εμείς θα εργαστούμε για τη βελτίωση τους. Η κάθε εταιρία θα συμβάλλει σε τομείς  στους οποίους έχει εξελίξει τις καλύτερες λύσεις”.

Φυσικά, ο παράγοντας ανταλλαγής κοινών μπαταριών (αφήνεις την άδεια – παίρνεις τη γεμάτη) είναι θεμελιώδης όταν πρόκειται για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και σκούτερ με περιορισμένη αυτονομία. Πολύ σημαντική είναι η δημιουργία υπηρεσίας (σταθμών) μπαταριών κοινής χρήσης, και συνεργασίες όπως αυτή των Ιαπώνων κατασκευαστών θα μπορούσαν να επιταχύνουν τους χρόνους ανάπτυξης και εξέλιξης νέων τεχνολογιών, που στοχεύουν στην παραγωγή πιο εύχρηστων και αποτελεσματικών μπαταριών. Ταυτόχρονα βεβαίως μειώνεται και το κόστος εξέλιξης για κάθε εταιρία, αφού λειτουργούν όλοι μαζί και όχι ο καθένας μόνος του.

Ευσεβής πόθος μας είναι αλλά… δεν θα ήταν καθόλου άσχημο οι τέσσερις ιαπωνικοί γίγαντες – με αφορμή αυτή την πρόσφατη εξέλιξη – να δημιουργήσουν ευρύτερες συνεργασίες, από τις οποίες θα προκύψουν μεγάλα οφέλη για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!