Ο θαυμαστός νέος, “φιλικός” V4 της Ducati
Η Ducati παρουσίασε επίσημα τον ολοκαίνουργιο κινητήρα V4 Granturismo με τον οποίο για αρχή θα εξοπλίσει το νέο Multistrada V4. Οι εκπλήξεις και οι τεχνολογίες που κουβαλάει μαζί του δεν είναι λίγες.
Συμπαγής και ελαφρύς, με μπόλικη ιπποδύναμη και ροπή, ο κινητήρας V4 Granturismo έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις ανάγκες που απαιτούνται για τη χρήση ενός νέου και θαρραλέου Adventure, χωρίς ωστόσο να παραμεληθεί η σπορ πλευρά του. Το Ducati Multistrada V4, που θα παρουσιαστεί επίσημα σε είκοσι περίπου μέρες, θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα τον χρησιμοποιήσει.
Το μεγάλο νέο δεν είναι ούτε ο κυβισμός, ούτε η ιπποδύναμη, ούτε η διάταξη του νέου κινητήρα της Ducati, αλλά το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιεί για την κίνηση των βαλβίδων σύστημα desmo (δεσμοδρομικό) το εμβληματικό σύστημα, που είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό/συστατικό για τους κινητήρες της ιταλικής εταιρίας εδώ και δεκαετίες.
Οι τέσσερις βασικούς άξονες στους οποίους κινείται ο V4 Granturismo είναι: ελαφρύτερος από έναν δικύλινδρο, έχει πολλή δύναμη (170 ίπποι), πετυχαίνει ομαλή παροχή ισχύος και μεγάλα διαστήματα συντήρησης.
Με τα παραπάνω στο μυαλό, ο κατασκευαστής του Borgo Panigale έκανε την παρουσίαση του V4 Granturismo, που προέρχεται από τον V-4 που ήδη εξοπλίζει το Panigale και το Streetfighter. Στον κυβισμό των 1.103 cc που διέθεταν έχουν προστεθεί 55 cc ακόμα για να επιτευχθεί χαμηλή ροπή και ομαλή λειτουργία, κάνοντας αυτόν τον κινητήρα ευχάριστο ακόμη και σε ταχύτητες βόλτας και ταξιδιού ή σε οδήγηση εκτός δρόμου.Εν τω μεταξύ, ο ίδιος κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή του νέου crossover, Ducati Multistrada V4, το οποίο θα είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που διαθέτει τεχνολογία εμπρός και πίσω ραντάρ και θα παρουσιαστεί επίσημα στις 4 Νοεμβρίου.
Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος με προηγμένες τεχνολογίες και τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά για να εξασφαλίσει μεγάλη αντοχή και αξιοπιστία: ο V4 Granturismo, στην πραγματικότητα, διαθέτει τόσο αραιά διαστήματα συντήρησης που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε κινητήρα μοτοσυκλέτας. Οι βαλβίδες που δεν είναι δεσμοδρομικές, αλλά είναι συμβατικής κίνησης, θα ελέγχονται κάθε 60.000 χιλιόμετρα!
Ο κινητήρας παρουσιάστηκε στο κοινό μέσω ενός βίντεο στο οποίο ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati, οι μηχανικοί και οι τεχνικοί που ακολούθησαν την εξέλιξή του του, αποκάλυψαν όλα τα μυστικά και τα χαρακτηριστικά του. Όλες οι τεχνικές επιλογές που έγιναν κατά τη φάση εξέλιξης του V4 Granturismo έχουν ως στόχο τη διασφάλιση της μέγιστης ομαλότητας λειτουργίας σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την σημαντική παράταση των διαστημάτων συντήρησης.
Ο V4 Granturismo επιτυγχάνει ισχύ 170 ίππων (125 kW ) στις 10.500 rpm και μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 Kgm) στις 8.750 rpm και είναι προδιαγραφών Euro 5.
Με βάρος 66,7 κιλά, ο V4 Granturismo μπορεί να υπερηφανεύεται για ρεκόρ χαμηλότερου βάρους, αφού είναι 1,2 κιλά ελαφρύτερος από τον δικύλινδρο Testastretta που χρησιμοποιήθηκε στο προηγούμενο Multistrada 1260. Ο κυβισμός των 1.158 cc επιλέχθηκε ως σημείο συνάντησης μεταξύ απόδοσης, χαμηλού βάρους και διαστάσεων ενός κινητήρα V4.
Σε σύγκριση με τον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς, ο V4 Granturismo είναι 85mm κοντύτερος, 95mm χαμηλότερος και έχει 20mm πλάτος. Αυτές οι διαστάσεις επέτρεψαν στους μηχανικούς της Ducati να τον τοποθετήσουν στο πλαίσιο πιο αποτελεσματικά και κεντρικά, ώστε να επηρεάσουν θετικά τη θέση του κέντρου βάρους της μοτοσυκλέτας, με όλα τα επακόλουθα οφέλη.
Το V4 Granturismo κληρονομεί πολλά στοιχεία που προέρχονται από την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Ducati από τον κόσμο των αγώνων: από την επιλογή ενός στροφαλοφόρου άξονα που περιστρέφεται προς τα πίσω προσφέροντας καλύτερο χειρισμό και ευελιξία στη μοτοσυκλέτα, αλλά και την τεχνολογία “Twin Pulse”, με ανάφλεξη που δίνει “γεμάτη” απόδοση σε όλες τις στροφές.
Για να αποφευχθεί η αύξηση θερμοκρασίας στους πίσω κυλίνδρους, ο V4 Granturismo υιοθετεί σύστημα που τους απενεργοποιεί όταν η μοτοσυκλέτα σταματάει (πχ. στα φανάρια).
Τεχνικά Xαρακτηριστικά του V4 Granturismo
- Κινητήρας 1.158 κυβικά τετρακύλινδρος V, με περιεχόμενη γωνία 90 °
- Διάμετρος x διαδρομή 83 x 53,5 mm
- Συμπίεση: 14: 1
- Μέγιστη ισχύς 125 kW (170 hp) στις 10.500 rpm
- Μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 Kgm) από 8.750 rpm
- Προδιαγραφές Euro 5
- Κίνηση εκκεντροφόρων με αλυσίδα και γρανάζια
- Αντίστροφα περιστρεφόμενος στρόφαλος, offset κομβία στις 70°
- Ημίξηρο κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού
- Τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού
- Εξατάχυτο κιβώτιο με shifter Up & Down
- Διαστήματα ελέγχου διάκενων βαλβίδων κάθε 60.000 km
- Απενεργοποίηση δύο πίσω κυλίνδρων στο ρελαντί