MotorBike.gr

FEMA – Ευρώπη: Διαμαρτύρονται οι Ευρωπαίοι μοτοσυκλετιστές για την ποιότητα των δρόμων, κι εμείς εδώ στην Ελλάδα… γελάμε!

28/08/2023

Ποια Ευρώπη; Η Ελλάδα να δείτε πως είναι οι δρόμοι!

Η πάντα δραστήρια και δυναμική Ομοσπονδία Ευρωπαίων Μοτοσυκλετιστών, η FEMA, δημοσίευσε άρθρο σχετικά με τη βελτίωση των δοκιμών και της πρόσφυσης των δρόμων και πόσο ζωτικής σημασίας είναι για την ασφάλεια των σκουτεριστών-μοτοσυκλετιστών. Κι εμείς στην Ελλάδα κουνάμε το κεφάλι μας απογοητευμένοι, γιατί εδώ δεν έχουμε δρόμους… αλλά δοκιμαστικούς διαδρόμους για πατινάζ. “Επαγγελματικό”, να προσθέσουμε.

Πρόσφατα φίλος γύρισε από ταξίδι σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και επιβεβαίωσε για ακόμα μια φορά αυτό που γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες. Η Ελλάδα έχει μακράν τους χειρότερους δρόμους της Ευρώπης (για να μην μιλήσουμε για τους οδηγούς, που είναι μια άλλη τραγική υπόθεση).

Κι όταν οι Ευρωπαίοι μιλούν για βελτίωση των δικών τους δρόμων, εμείς αισθανόμαστε τουλάχιστον σαν τους φτωχούς Βαλκάνιους (ή μήπως Αφρικανούς) συγγενείς…

Λέει λοιπόν η FEMA για την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών και γενικά όλων των δικυκλιστών (με σκούτερ, μοτοποδήλατα, κ.λπ) το προφανές: “το επαρκές κράτημα ενός δίτροχου στο δρόμο είναι ζωτικής σημασίας, επειδή έχει μόνο δύο τροχούς και αν χαθεί η πρόσφυση στον έναν τροχό δημιουργείται αυτόματα πρόβλημα”.

Η απώλεια πρόσφυσης δεν σημαίνει μόνο ολίσθηση αλλά και πιθανή απώλεια ισορροπίας και σύγκρουση/πτώση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό οι μετρήσεις αντίστασης ολίσθησης (μέτρηση πρόσφυσης των δρόμων με ειδικό αυτοκίνητο) να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας, κάτι που δεν συμβαίνει τώρα”.

Πού να ξέρανε πως στην Ελλάδα όχι μόνο δεν διενεργούνται τακτικά δοκιμές πρόσφυσης των δρόμων (“έλα μωρέ τώρα, τι να μετράς, δεν ξέρεις πως γλιστράει;”) αλλά κι όποτε γίνονται, μια στο τόσο, τα αποτελέσματα είναι “τρομακτικά” – όχι μόνο επειδή δεν υπάρχει ούτε καν “βασική”, οριακή πρόσφυση κατωτάτου επιπέδου στο ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά κι επειδή οι δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και ανωμαλίες, διαρκώς χαλώντας-μηδενίζοντας τις μετρήσεις!

Η FEMA έχει συντάξει μια τεχνική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει σαφείς συστάσεις προς τις οδικές αρχές σχετικά με τον τρόπο δοκιμής και βελτίωσης της πρόσφυσης των δρόμων.

Καταλαβαίνετε τι ζητάει η FEMA; Ζητά δρόμους με ακόμα υψηλότερη πρόσφυση! Μιλάμε για τους ίδιους δρόμους που έχουν εντυπωσιάσει όποιον έχει ταξιδέψει στην Ευρώπη και έχει δει τα λάστιχά του να φθείρονται ταχύτατα (μετά από 3-4.000 χιλιόμετρα), λόγω της ήδη υπάρχουσας υψηλής πρόσφυσης!

Σε αντίθεση, στην Ελλάδα τα ίδια λάστιχα θα πρέπει διανύσουν και 8 και 10.000 χιλιόμετρα για να σημειώσουν την ίδια φθορά!

Λέει η FEMA ολοκληρώνοντας: Απώλεια πρόσφυσης μπορεί να συμβεί όταν ένα οδόστρωμα έχει χάσει μέρος του συντελεστή τριβής που πρέπει να προσφέρει λόγω φθοράς, λόγω του καιρού (νερό, χιόνι, πάγος) και λόγω ζημιάς της ασφάλτου, κακώς εκτελεσμένες επισκευές, καλύμματα φρεατίων, σήμανση δρόμων (λευκές γραμμές που γλιστρούν), εσφαλμένη επιλογή αδρανών υλικών, χαλίκια, λάδια και χώμα στο δρόμο κ.λπ.”.

Είναι σαν να περιγράφουν επακριβώς τους δικούς μας ελληνικούς δρόμους, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, βεβαίως … οι οποίοι, κλασικά, επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!