MotorBike.gr

Honda: Δοκιμάζει υπερτροφοδοτούμενο Africa Twin!

12/05/2023

Ένα Africa με φτερά!

Πώς θα σας φαινόταν ένα Honda Africa Twin “τούρμπο”; Η Honda κατοχυρώνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με υπερτροφοδοτούμενο δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά, άμεσου ψεκασμού, ενώ παράλληλα πειραματίζεται, εξελίσσει και δοκιμάζει τέτοιες λύσεις και στη μοτοσυκλέτα.

Αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας από τη Honda εμφανίστηκαν ξανά στο διαδίκτυο – όπως και πριν από τρία περίπου χρόνια – αυτή τη φορά δείχνοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο Africa Twin.

Η πατέντα αφορά τον κινητήρα 1100 της Africa Twin Honda με διπλό υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό, που θα μπορεί να εφαρμοστεί στα Africa Twin, αλλά και τα NT 1100, CMX 1100 Rebel και Hawk 11 (σε επιλεγμένες αγορές) που χρησιμοποιούν το ίδιο μοτέρ.

Ο υπερσυμπιεστής μπαίνει πίσω από τους κυλίνδρους, πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων, θα είναι πολλαπλής και άμεσης έγχυσης και θα αποδίδει πολύ περισσότερους ίππους και ροπή από τον απλό κινητήρα.

Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι από καιρό διαδεδομένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά δεν ισχύει το ίδιο με τις μοτοσυκλέτες.

Στο χώρο των δύο τροχών οι κινητήρες τούρμπο είχαν μια σύντομη καριέρα τη δεκαετία του 1980, αλλά στη συνέχεια εξαφανίστηκαν.

Η προηγούμενη πατέντα της Honda στο παρελθόν αφορούσε κινητήρες διάταξης V, η οποία δεν ταιριάζει πλέον σε έναν δικύλινδρο σε σειρά.

Η μονάδα συμπιεστή βρίσκεται πίσω από τους κυλίνδρους, πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων και οδηγείται μηχανικά από εκεί. Ο αέρας εισαγωγής ρέει μέσω ενός συστήματος σωληνώσεων από την περιοχή της κεφαλής του τιμονιού προς τον συμπιεστή.

Μια βαλβίδα παράκαμψης είναι ενσωματωμένη στον κατακόρυφο σωλήνα στην περιοχή εισαγωγής, προκειμένου να απελευθερωθεί η υπερβολική πίεση ώθησης εάν είναι απαραίτητο. Στη συνέχεια, δύο  εισαγωγές οδηγούν προς τα κάτω στους δύο κυλίνδρους.

Τα ακροφύσια έγχυσης (μπεκ) τοποθετούνται στις πολλαπλές εισαγωγής, εναλλακτικά ή επιπρόσθετα στην κυλινδροκεφαλή απευθείας στις βαλβίδες εισαγωγής – ως λεγόμενος άμεσος ψεκασμός.

Περισσότερη ισχύς λοιπόν με ίδιο κυβισμό και κυρίως με τον υπάρχοντα κινητήρα, κι επίσης περισσότερη ροπή, αλλά με την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου.

 

Με 1.084 cc, το Africa Twin έχει ονομαστική ισχύ 102 ίππων (75 kW) στις 7.500 rpm και η μέγιστη ροπή είναι 105 Nm στις 6.250 rpm.

Με έναν υπερσυμπιεστή, αυτές οι τιμές θα μπορούσαν να αυξηθούν σημαντικά – με τον ίδιο κυβισμό – ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα επίπεδα ενός κινητήρα 1200-1300 cc.

Τώρα το αν η Honda θα βάλει όντως έναν κινητήρα με συμπιεστή στην παραγωγή όπως η Kawasaki μένει να φανεί, μιας και ο όγκος των συστημάτων αυτών ταιριάζει περισσότερο σε αυτοκίνητα και όχι στις μοτοσυκλέτες.

Κανείς δεν ξέρει πώς θα κινηθεί η Honda επί του θέματος, ενώ προς το παρόν το μόνο σίγουρο είναι… η πατέντα ευρεσιτεχνίας.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!