MotorBike.gr

Kawasaki: Γύρος επίδειξης της H2 HySE στο Le Mans

25/04/2025

Η μοτοσυκλέτα υδρογόνου της Kawasaki έκανε το ντεμπούτο της πριν τον 24ωρο αγώνα του Le Mans

Ο 24ωρος αγώνας αντοχής του Le Mans είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς αγώνες μοτοσυκλέτας και κομμάτι του ημερολογίου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Μοτοσυκλέτας.

Στην 60ή αναμέτρηση στην θρυλική γαλλική πίστα, πέραν του αγώνα υπήρξε και η επίδειξη της πρωτότυπης Kawasaki H2 HySE, της μοτοσυκλέτας που έχουν ετοιμάσει οι “Πράσινοι” και κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο, μαζί με τον δοκιμαστή αναβάτη της, Matthias Höppner!

H Kawasaki είναι μέλoς του HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology Association) και χρησιμοποιώντας ως βάση την Ninja, δημιούργησε αυτό το πρωτότυπο που τροφοδοτείται από δύο μεγάλες φιάλες υδρογόνου, οι οποίες βρίσκονται δεξιά και αριστερά στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

 

 

 

Μόλις 15 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έκανε έναν γύρο επίδειξης στην μήκους 4,13 χιλιομέτρων πίστα, σε “δύσκολες συνθήκες” μάλιστα καθώς το όλο εγχείρημα έλαβε χώρα υπό καθεστώς βροχής.

“Η έρευνά μας στο υδρογόνο τονίζει τις αρχές της Kawasaki, όχι μόνο στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, αλλά και στη χρήση τους στην πράξη”, ανέφερε ο Matthias Höppner.

 

 

 

“O γύρος επίδειξης μεταδόθηκε παγκοσμίως στην τηλεόραση και το μεγάλο πλήθος οπαδών στην πίστα πραγματικά εκτίμησε την ευκαιρία να δει από κοντά ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς μια μοτοσυκλέτα μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με υδρογόνο”.

 

Ήδη οι τέσσερις μεγάλοι Ιάπωνες (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki) δουλεύουν και μεμονωμένα αλλά και μαζί (με την στήριξη και της Toyota) πάνω στο μέλλον των κινητήρων, ρίχνοντας αρκετό βάρος στο υδρογόνο.

Το πλεονέκτημα είναι, βεβαίως, οι μηδενικοί ρύποι και το γεγονός ότι με μια μικρή τροποποίηση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

 

Το μεγάλο μειονέκτημα, από την άλλη, είναι το βάρος. Οι δύο μεγάλες δεξαμενές επηρεάζουν τόσο το συνολικό βάρος όσο και το κέντρο αυτού, καθώς, όμως, η τεχνολογία προχωράει, περιμένουμε να βρεθούν λύσεις για μικρότερες και πιο “κεντρισμένες” λύσεις.

Προς το παρόν η H2 HySE δεν είναι κάποιο μοντέλο που περιμένουμε να δούμε στην αγορά, καθώς περισσότερο αποτελεί πεδίο δοκιμών για την περαιτέρω τεχνολογική εξέλιξη της υδρογονοκίνησης στη μοτοσυκλέτα, ένα πεδίο που οι Ιάπωνες (παρά την ταυτόχρονη επένδυσή τους στην ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα) δεν έχουν εγκαταλείψει ως μια πιθανή βιώσιμη λύση για το μέλλον.

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!