MotorBike.gr

Kawasaki με 48 κυλίνδρους και 4.200 cc, με τιμή εκκίνησης 47.000€!

16/02/2024

Η αδιανόητη… μοτοσυκλέτα

Φαντάζεστε τι θα μπορούσε να γράφει μια αγγελία που πουλάει τη συγκεκριμένη, μοναδική Kawasaki με το όνομα Tinker Toy; Πωλείται Kawasaki με 48 κυλίνδρους… από σέρβις”, για παράδειγμα, “… τιμή εκκίνησης 47.000 ευρώ”

Πρόκειται για μια χειροποίητη φυσικά, τρελή κατασκευή με 48κύλινδρο δίχρονο κινητήρα, κυβισμού 4.200 κυβικών εκατοστών και ιπποδύναμης άνω των 350 ίππων και για να σας πούμε την αμαρτία μας, για πολλά χρόνια νομίζαμε πως επρόκειτο για φωτομοντάζ και όχι για πραγματική μοτοσυκλέτα… ή μάλλον ήμασταν σίγουροι ότι ήταν φωτομοντάζ και όχι πραγματική μοτοσυκλέτα!

Η αδιανόητης σύλληψης και κατασκευής Kawasaki είναι έργο ενός Άγγλου μηχανικού, του Simon Whitelock, που άρχισε να κατασκευάζει έναν διαφορετικό κινητήρα με πολλούς κυλίνδρους και κατέληξε να στοιβάξει έξι 8κύλινδρους κινητήρες, δημιουργώντας έναν “μοτο-Φράνκενστάιν” που τον αποκαλεί Tinker Toy.

mbanner id=’40570′]

Κάποτε λοιπόν, παλιά, πριν την αλλαγή της χιλιετίας, ο Simon Whitelock, εμπνευσμένος από τους τεράστιους κινητήρες των αεροσκαφών – μιας ακόμα πιο μακρινής εποχής, της δεκαετίας του 1930 και του 1940 – σκέφτηκε πως θα μπορούσε να δημιουργήσει κάτι μοναδικό… πολύ μοναδικό.

Αυτό το “ένα και τέλος” δημιούργημα βγαίνει τώρα σε δημοπρασία στο Bonhams, με τιμή εκκίνησης τα 47.000 ευρώ.

Ως λάτρης των δίχρονων κινητήρων της Kawasaki, ειδικά του Kawasaki KH 250, (με τρεις κυλίνδρους), ο Simon έχει κατασκευάσει αρκετούς περίεργους κινητήρες από 6 μέχρι 9 κυλίνδρους.

Η πρόκληση εδώ ήταν πως για την κατασκευή αυτού του 48κύλινδρου κινητήρα, ο Simon έπρεπε να εφεύρει και να επινοήσει ένα σχέδιο για να συνδυάσει 16 τρικύλινδρους κινητήρες! Η λύση του ήταν να κατασκευάσει έξι οκτακύλινδρους σε σειρά κινητήρες που θα συνδυάζονται μεταξύ τους!

Για να γίνει αυτό, ο Simon χώρισε και έκοψε τις κάσες των κινητήρων, έκοψε το κιβώτιο ταχυτήτων και συγκόλλησε τα προσαρμοσμένα μέρη των κάρτερ ώστε να σχηματίσουν ένα μεγάλο μπλοκ κινητήρα. Το πώς διαμορφώθηκε ο στροφαλοφόρος άξονας (ή καλύτερα άξονες) δεν είναι σαφές.

Ένα καρμπυρατέρ τροφοδοτεί κάθε συστοιχία κυλίνδρων, με το μείγμα λαδιού/βενζίνης να ρέει από το ντεπόζιτο μέσω χάλκινων σωλήνων.

Η ισχύς των 48κυλίνδρων φτάνει σε ένα πρωτεύον κιβώτιο ταχυτήτων με περίβλημα αλουμινίου πίσω από τους κινητήρες μέσω 6 στροφαλοφόρων αξόνων. Ο Simon χρησιμοποίησε κιβώτιο ταχυτήτων και τον άξονα κίνησης από μια BMW K 100.

Για την εκκίνηση του κινητήρα χρησιμοπείται ένα μοτέρ από σκούτερ 125cc κάτι που εξηγεί το τρίτο τελικό εξάτμισης στη δεξιά πλευρά.

Ο Simon υπολόγισε ότι αυτή η μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να φτάσει περίπου τα 320 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν φτιάχτηκε για να κινείται, αφού στόχος του ήταν να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ στο βιβλίο Γκίνες για τη μοτοσυκλέτα με τους περισσότερους κυλίνδρους.

Και το ρεκόρ έγινε, ενώ ακόμα κι αν υπήρχε κάποιος που ήθελε να τιθασεύσει 48 εκρηκτικούς κυλίνδρους πάνω σε μια μοτοσυκλέτα 600 κιλών θα έπρεπε να έχει πολύ πάθος και άπειρη τρέλα.

Το 48-κύλινδρο Tinker Toy του Simon Whitelock βγαίνει σε δημοπρασία στον δημοπρατικό βρετανικό οίκο Bonhams, με την εξαιρετική μοτοσυκλέτα να αποτιμάται μεταξύ 47.000 και 70.000 ευρώ, αν και κανένα ποσό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το χρόνο και  την εφευρετικότητα που έχει επενδύσει ο Simon πάνω της. Η δημοπρασία θα γίνει στις 21 Απριλίου 2024.

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!