MotorBike.gr

Kawasaki: Νέος εξακύλινδρος κινητήρας!

30/06/2025

Νέα κινητήρια μονάδα για μοτοσυκλέτες; Μάλλον όχι…

Πρόσφατα η Kawasaki παρουσίασε έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα Turbo που μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 375 ίππους, αλλά στην έκδοση που θα κυκλοφορήσει θα αποδίδει μόνο 240…

Πέρα από τον νέο εξακύλινδρο σε σειρά της Kawasaki που παρουσιάζουμε σήμερα, η εταιρία ετοιμάζει την παραγωγή και ενός V12, με κυβισμό 9.000 cc με 1.360 ίππους και όπως καταλάβατε δεν θα προορίζεται για μοτοσυκλέτες, αλλά για αεροπλάνα.

Το ίδιο θα κάνει και ο νέος εξακύλινδρος, με λίγο κάτω από 2,1 λίτρα κυβισμό, που θα μπορεί να φτάνει και τους 375 υπερτροφοδοτούμενους ίππους στις “χαλαρές” 8.500 rpm, ενώ ακολουθώντας τη στρατηγική για κινητήρες υδρογόνου της Kawasaki, αυτοί οι κινητήρες θα είναι επίσης διαθέσιμοι και για τέτοια χρήση.

Με άλλα λόγια, αυτοί οι κινητήρες θα μπορούν να καίνε καθαρό υδρογόνο, όπως ακριβώς το πρωτότυπο που έχουμε δει να επιδεικνύει η Kawasaki συχνά και βασίζεται στο Ninja H2 SX, το οποίο εξελίσσεται διαρκώς.

Σύμφωνα με την Kawasaki, η βάση του 6κύλινδρου κινητήρα της νέας γενιάς είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας H2R που φτάνει τους 325 ίππους, αν και σε σημαντικά υψηλότερες στροφές – 14.000 rpm.

Ωστόσο, ο νέος εξακύλινδρος σε σειρά της Kawasaki θα παράγει την ονομαστική του ισχύ μόλις στις 8.500 rpm. Η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακά απλή σε σχεδιασμό, σε βαθμό που και να ήθελε κάποιος δεν θα ταίριαζε πάνω σε μοτοσυκλέτα, ενώ οι διαστάσεις του είναι υποτετράγωνες, με τη διάμετρο 73,9 των χιλιοστών να είναι μικρότερη από τη διαδρομή των 76 χιλιοστών.

Αντίστοιχα, η διαδρομή του στροφαλοφόρου άξονα του εξακύλινδρου είναι 76 χιλιοστά, το ίδιο μήκος με την διάμετρο, πράγμα που σημαίνει ότι η Kawasaki επέλεξε να αποδίδει καλύτερα ο κινητήρας στον τομέα της ροπής.

Η Kawasaki ανακοινώνει 117 ή 240 ίππους για τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του εξακύλινδρου, πράγμα που σημαίνει ότι οι υπερσυμπιεστές θα επιτρέπουν αύξηση ισχύος κατά 70 και 56% αντίστοιχα. Πρόκειται για τεράστια νούμερα που απαιτούν εξαιρετική ροπή.

Η Kawasaki κατασκευάζει εμβολοφόρους κινητήρες για αεροσκάφη για πρώτη φορά για την πολιτική αεροπορία, για αεροσκάφη με έλικα ικανά να πετούν σε μέγιστο υψόμετρο 25.000 ποδιών.

Και αυτό, φυσικά, εξηγεί τον σχεδιασμό του κινητήρα, ο οποίος είναι ακατάλληλος για μοτοσυκλέτεςδυστυχώς.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!