Έγγραφα πιστοποίησης από τις Η.Π.Α. κάνουν λόγο για μια “διάδοχο” της Zephyr 1100!
Μόλις πριν λίγο καιρό είχε επιβεβαιωθεί η έλευση της Kawasaki Z 1100, και τώρα οι ειδήσεις συνεχίζουν να έρχονται απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, καθώς εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά στις ΗΠΑ μια ακόμη Kawasaki με κινητήρα 1.099 cc.
Ο κωδικός μοντέλου που εμφανίζεται σε έγγραφα πιστοποίησης παραπέμπει ξεκάθαρα σε νέα έκδοση RS, αλλά αυτή τη φορά με τον μεγάλο, τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που έκανε την εμφάνισή του πέρυσι στα Ninja 1100 και Versys 1100.
Οι πρώτοι παραλληλισμοί με την παλιά, αγαπητή Zephyr 1100 (1992-1998) και τον διάδοχό της ZRX 1100 (1998-2000) μοιάζουν αναπόφευκτοι. Το νέο ακρωνύμιο ZRT10 GT φανερώνει μάλλον την πρόθεση της Kawasaki να επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα των μοντέλων της που βασίζονται στον 1099άρη κινητήρα. Ήδη κυκλοφορούν οι Ninja 1100 SX και Versys 1100, ενώ η naked έκδοση Z 1100 έχει ουσιαστικά επιβεβαιωθεί μέσω σχετικών καταχωρίσεων. Αυτό που λείπει είναι μια retro RS εκδοχή, και όλα δείχνουν πως το ZRT10 GT ίσως κρύβει ακριβώς αυτό.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως τα παλιά Zephyr 1100 και ZRX 1100 αναφέρονταν εσωτερικά ως ZRT10 A, B και C. Οπότε όταν εμφανίζεται και πάλι το “ZRT10”, δεν είναι απλώς ένας αριθμός: είναι μια σαφής αναφορά στη γενεαλογία των μεγάλων, ρετρό Kawasaki.
Ο κινητήρας του φημολογούμενου Kawasaki Z 1100 RS είναι ήδη γνωστός: ένας τετρακύλινδρος σε σειρά 1.099cc, παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιείται στα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς.
Το ενδιαφέρον εδώ επικεντρώνεται στη ρύθμισή του, καθώς η Z 900 RS αποδίδει 13 ίππους λιγότερους από τη “γυμνή” Z 900, με τη δεύτερη να φτάνει τους 124 ίππους. Άρα, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση στις ρυθμίσεις του κινητήρα για να ταιριάξει με τον πιο ρετρό χαρακτήρα της RS έκδοσης.
Στην περίπτωση των Ninja και Versys 1100, ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 136 ίππους στις 9.000 rpm και 112 Nm στις 7.600 rpm.
Αν διατηρηθούν αυτοί οι αριθμοί και στην περίπτωση της Kawasaki Z 1100 RS, τότε θα έχουμε μπροστά μας τη δυνατότερη retro μοτοσυκλέτα της αγοράς. Με διαφορά. Ακόμη και η Yamaha XSR900 με τους 119 ίππους και τα 93 Nm, ή οι μεγαλύτεροι δικύλινδροι κινητήρες της Triumph Speed Twin 1200 RS και της BMW R12, μένουν πίσω – τουλάχιστον στα χαρτιά.
Αναπόφευκτο είναι και το ερώτημα για το πλαίσιο. Οι υπάρχουσες RS εκδόσεις – όπως η Z 900 RS – βασίζονται στα γυμνά μοντέλα όχι μόνο ως προς τον κινητήρα αλλά και στη βασική αρχιτεκτονική πλαισίου, που είναι ατσάλινο σωληνωτό.
Ωστόσο, στη σειρά των 1100, η Kawasaki έχει ακολουθήσει άλλη προσέγγιση: πλαίσιο από αλουμίνιο, με αποσπώμενο υποπλαίσιο από ατσάλι ή αλουμίνιο, ανάλογα με την έκδοση.
Όσο για τον κωδικό “GT” στο ZRT10 GT, αυτός επιφέρει αρκετές ερμηνείες. Συνειρμικά παραπέμπει σε μια έκδοση με μισό φέρινγκ, κάτι σαν την παλιά ZRX 1200 S.
Για την ώρα, υπάρχει μόνο μια επίσημη έγκριση τύπου για το μοντέλο με τον κωδικό ZRT10 GT στις ΗΠΑ, η οποία μάλιστα αφορά μοντέλο έτους 2026 – το οποίο στην αμερικανική αγορά ξεκινά από το καλοκαίρι του 2025 και διαρκεί έως τα μέσα του 2026.
Αν η Kawasaki σχεδιάζει να ρίξει δύο νέα μοντέλα με κινητήρα 1100 μέσα στο επόμενο έτος, τότε η EICMA 2025 θα ήταν το τέλειο μέρος για να τα παρουσιάσει.