Η Z 1100 RS της Kawasaki σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα είναι “κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν” της ZXR 1200R
Εδώ και καιρό έχει αποκαλυφθεί μια επερχόμενη Kawasaki Z 1100, καθώς και μια έκδοση RS που θα την συνοδεύει.
Η πληροφορία αυτή έχει έρθει από ένα έγγραφο του CARB (California Air Resources Board), στο οποίο εμφανίζεται ο κωδικός ZRT 10 GT.
Τα συγκεκριμένα έγγραφα αποτελούν ουσιαστικά τις εγκρίσεις τύπου που αφορούν τους ρύπους για όλα τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στις Η.Π.Α. και μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τους κινητήρες τους.
Έτσι, από εκεί αποκαλύπτεται το μηχανικό υπόβαθρο της νέας Kawasaki Z 1100: ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 1.099 κ.εκ., με απόδοση γύρω στους 136 ίππους στις 9.000 rpm και 112 Nm ροπής στις 7.600 rpm, ο ίδιος ουσιαστικά κινητήρας που χρησιμοποιείται ήδη στη νέα Versys 1100, η οποία αποκαλύφθηκε πέρυσι στην EICMA.
Αν και στο τεχνικό κομμάτι οι βάσεις μοιάζουν ξεκάθαρες, στην εμφάνιση φαίνεται πως η Kawasaki θέλει να παίξει με την παράδοση.
Οι τελευταίες διαρροές μιλούν για μια μοτοσυκλέτα που θα αντλεί έμπνευση από τη ZRX 1200 R, με τετράγωνο προβολέα, κλασικές ρετρό γραμμές και τον lime green χρωματισμό που έχει γίνει συνώνυμος της Kawasaki, με ρετρό γραφικά.
Αν οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιωθούν, τότε το μήνυμα είναι σαφές: η Kawasaki με την Z 1100 RS απευθύνεται σε όσους νοσταλγούν την εποχή των “muscle bikes” των ‘80s και ‘90s και σε εκείνους που είχαν αγαπήσει τη σειρά Zephyr και τη φιλοσοφία της.
Το πλαίσιο πάντως παραμένει ένα ερωτηματικό. Κάποιοι εκτιμούν ότι θα χρησιμοποιηθεί το αλουμινένιο πλαίσιο της Ninja 1100 SX, όμως δεν αποκλείεται και η επιλογή ενός ατσάλινου χωροδικτυώματος, που θα ταιριάζει καλύτερα με το κλασικό χαρακτήρα μιας RS.
Η απόφαση αυτή δεν θα είναι απλή τεχνική λεπτομέρεια, αλλά θα καθορίσει την ίδια την προσωπικότητα της μοτοσυκλέτας: το αλουμίνιο θα σημαίνει χαμηλότερο βάρος και πιο σύγχρονη συμπεριφορά, το ατσάλι θα δώσει πόντους στην αυθεντικότητα της «ρετρό» εικόνας.
Η Kawasaki, πάντως, έχει δείξει ότι ξέρει να ισορροπεί σε αυτό το δίπολο, όπως έκανε με τη Z 900 RS, όπου η vintage αισθητική συνδυάστηκε με τεχνολογία αιχμής – αν και με λίγο πιο «μαζεμένη» ισχύ σε σχέση με τη γυμνή Z 900.
Αν όλα κυλίσουν όπως αναφέρουν οι μέχρι τώρα πληροφορίες, δεν θα αργήσουμε πολύ να δούμε την τελική μορφή του νέου μοντέλου.
Η EICMA 2025 φαντάζει το ιδανικό σκηνικό για την επίσημη αποκάλυψη, πιθανότατα τόσο της βασικής Z 1100 όσο και της έκδοσης RS.
Μέχρι τότε, υπάρχουν μόνο διαρροές και εικασίες αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως η επιστροφή μιας Z 1100 θα αποτελέσει γεγονός, με την μία ή την άλλη μορφή.