MotorBike.gr

Kawasaki ZX-10RR: Τίτλοι τέλους για την Ευρώπη ή ανανέωση;

01/10/2025

Με την Kawasaki ZX-10RR να απουσιάζει από τις τελευταίες παρουσιάσεις, η αγωνία των φίλων της Ninja κορυφώνεται

Η Kawasaki παρουσίασε τη γκάμα των Ninja sport και supersport για το 2026, φέρνοντας νέους χρωματισμούς για τα ZX-4R, ZX-6R, Ninja 650 και Ninja 500, αφήνοντας όμως εκτός από την ανακοίνωση το μοντέλο που παραδοσιακά αποτελεί τη ναυαρχίδα της σειράς: το Ninja ZX-10R, μαζί με την ακόμη πιο εξειδικευμένη έκδοση ZX-10RR.  

Η απουσία αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη, καθώς πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται σταθερά στη γκάμα της εταιρείας από το 2004, με ισχυρή παρουσία τόσο στην αγορά όσο και στους αγώνες.  

Όταν ένας κατασκευαστής αποσύρει προσωρινά ένα μοντέλο από τις επίσημες παρουσιάσεις, οι πιθανότητες είναι δύο: είτε πρόκειται για προετοιμασία μιας μεγαλύτερης ανανέωσης που θα παρουσιαστεί με ξεχωριστή βαρύτητα, είτε για σταδιακή απόσυρση 

Και στις δύο περιπτώσεις, οι φίλοι του ZX-10R έχουν λόγους να ανησυχούν. 

Η πραγματικότητα είναι πως η Kawasaki δεν αναβάθμισε το ZX-10R το 2025 ώστε να συμμορφώνεται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 5+, επιλέγοντας αντ’ αυτού να ρίξει το βάρος της αγωνιστικής της δραστηριότητας στο Bimota KB4 Rimini, μια superbike που βασίζεται σε κινητήρα Kawasaki και αποτελεί τη μοτοσυκλέτας της εταιρίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.  

Αυτό από μόνο του σήμανε για πολλούς μια πιθανή αλλαγή στρατηγικής, καθώς άλλες εταιρίες, όπως η Yamaha, επενδύουν σε νέες κατηγορίες (βλέπε Yamaha R7 και R9), όπως επίσης και σε μεγαλύτερους δικύλινδρους κινητήρες, αφήνοντας πίσω τους τις κλασικές τετρακύλινδρες supersport. 

Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες από την Ινδία δείχνουν ότι το ZX-10R δεν εγκαταλείπεται.  

Η Kawasaki ανακοίνωσε πως η μοτοσυκλέτα θα διατεθεί το 2026 με τον ίδιο 998cc τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε και στο περσινό μοντέλο. 

Παρόλα αυτά, τα νούμερα ισχύος έχουν διαφοροποιηθεί, με την απόδοση να φτάνει τους 193 ίππους στις 13.000 rpm και τη ροπή στα 112 Nm στις 11.400 rpm, δηλαδή χαμηλότερα από τους 200 ίππους και τα 115 Nm που διαφήμιζε το ZX-10R του 2025.  

Η μείωση αυτή θα μπορούσε να αποδοθεί σε μια προσπάθεια συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι η Kawasaki ίσως όντως ετοιμάζει μια νέα γενιά της Ninja ΖΧ-10R για τις ευρωπαϊκές αγορές. 

Το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή παρουσίαση του ZX-10R δεν έγινε παράλληλα με τα υπόλοιπα Ninja αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η Kawasaki να επιφυλάσσει ξεχωριστή ανακοίνωση για το εμβληματικό της superbike 

Η εταιρία μας έχει συνηθίσει άλλωστε σε περιπτώσεις όπου ένα μοντέλο παρουσιάζεται αργότερα, με περισσότερη προβολή και ίσως με μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές πέρα από τους αριθμούς ισχύος.  

Αν τελικά το ZX-10R επιστρέψει το 2026 με απλώς νέους χρωματισμούς, θα μιλάμε για μια μικρή απογοήτευση· αν όμως συνοδευτεί από τεχνολογικές βελτιώσεις και ουσιαστικές παρεμβάσεις, τότε η αναμονή θα έχει αξία.  

Μέχρι να φτάσει εκείνη η στιγμή, οι φήμες για το μέλλον του ZX-10R θα συνεχίσουν να πυκνώνουν, τροφοδοτώντας την αγωνία των φίλων των supersport που αναζητούν ακόμα το επόμενο μεγάλο βήμα της Kawasaki. 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!