Σκληρή δοκιμασία για άνθρωπο, μηχανή και ελαστικά
Ελαστικά Metzeler Karoo 4 και Honda Africa Twin σκαρφάλωσαν μέσα σε σχεδόν 8 ώρες σε 4 περάσματα Ιμαλαΐων και συνολικό υψόμετρο 21.400 μέτρων!
Ήταν μια αποστολή που πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο υψόμετρο στην περιοχή Ladakh της Ινδίας με αυστηρά στοκ μοτοσυκλέτες και ελαστικών εμπορίου, σε πολύ δύσκολες συνθήκες και επίσης σε πολύ απαιτητικές διαδρομές εκτός δρόμου.
Τα ελαστικά Metzeler Karoo 4, τοποθετημένα σε έξι Honda Africa Twin, ήταν οι πρωταγωνιστές ενός πολύ ιδιαίτερου εγχειρήματος, που διοργάνωσε η Honda, το οποίο επέτρεψε να εκτιμηθούν οι επιδόσεις τόσο των μοτοσυκλετών όσο και των ελαστικών σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τερέν – αυτό των Ιμαλαΐων, στην περιοχή Ladakh της Ινδίας.
Μια ομάδα αναβατών που οδηγούσαν έξι μοτοσυκλέτες Honda Africa Twin, χάρη σε ένα σχολαστικό πρόγραμμα προετοιμασίας, κατέστησαν δυνατό να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που σχετίζονται με τα μεγάλα υψόμετρα, ανέβηκαν σε τέσσερα περάσματα των Ιμαλαΐων που κάλυψαν συνολικά πάνω από 300 χιλιόμετρα για συνολικό υψόμετρο 21.400 μέτρων και σε χρόνο ρεκόρ μόλις πάνω από 8 ώρες.
Η ομάδα αποτελούνταν από τους Carlo Fiorani (Honda), Salvo Pennisi (Metzeler), δημοσιογράφους Thorsten Dentges (Motorrad) και Carlo Pettinato (Due Ruote), καθώς και την αναβάτη Francesca Gasperi και τον Ολυμπιακό Πρωταθλητή και δημιουργό περιεχομένου Marco Aurelio Fontana.
Όλοι οι παραπάνω ταξίδεψαν κατά μήκος μιας μικτής διαδρομής εκτός δρόμου και ασφάλτου, παραμένοντας συνεχώς πάνω από 4.500 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, μέσω των περασμάτων Tsaga La, Photi La, Umling La και Nurbu La για υψόμετρο που αθροιστικά είναι ίσο με 21.400 μέτρα και συνολικά χρόνο που είναι δύσκολο να καταφέρεις.
Οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αυστηρά στάνταρ Honda Africa Twin, στις εκδόσεις ES και Adventure Sports εξοπλισμένες με ελαστικά Metzeler Karoo 4 στο πίσω μέγεθος 150/70 R18 M/C 70T M+S TL και μπροστινό μέγεθος 21 ίντσες (90/90 – 21 M /C 54T M+S TL) και 19 ιντσών (110/80 R19 M/C 59T M+S TL) αντίστοιχα, με χρήση εξατμίσεων SC-Project. Ένας συνδυασμός που αποδείχθηκε επιτυχημένος στο να ξεπεράσει εύκολα τις δυσκολίες της διαδρομής.
Η αναχώρηση έγινε από τη λίμνη Πανγκόνγκ, πολύ κοντά στα σύνορα με την Κίνα, στις 7 π.μ. Το πρώτο πέρασμα των Ιμαλαΐων – Tsaga La – επιτεύχθηκε γρήγορα μετά από περίπου 70 χιλιόμετρα ομαλής διαδρομής με περάσματα και αμμώδες έδαφος.
Η μοίρα ξεκίνησε προς το δεύτερο πέρασμα, τη Photi La, οδηγώντας κατά μήκος ενός πολύ στενού και φιδωτού θεαματικού ορεινού δρόμου με ερειπωμένη άσφαλτο, που κατά τόπους είχε καταρρεύσει.
Το υψόμετρο άνω των 5.000 μέτρων έγινε αισθητό τόσο από αναβάτες όσο και από τις μοτοσυκλέτες, αλλά δεν αποτέλεσε ιδιαίτερη πρόκληση χάρη στην καλή προετοιμασία της ομάδας και τον εξελιγμένο ψεκασμό του Africa Twins, που αντιστάθμισε τέλεια τη μείωση του οξυγόνου.
Μετά την κάθοδο από το πέρασμα Photi La, η ομάδα έφτασε γρήγορα στο υψηλότερο υψόμετρο της αποστολής, το πέρασμα Umling La, το οποίο, σχεδόν στα 5.900 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι αυτή τη στιγμή το υψηλότερο πέρασμα στον κόσμο που μπορεί να φτάσει κανείς με κάποιο όχημα.
Στη συνέχεια, οι αναβάτες κατέβηκαν στο πέρασμα Nurbula, επίσης πολύ πάνω από 5.000 μέτρα, ως το τελευταίο στάδιο αυτής της περιπέτειας σε μεγάλο υψόμετρο. Όλη η ομάδα ήταν πολύ ικανοποιημένη βλέποντας το χρονόμετρο να σταματά σε χρόνο 8 ωρών, 4 λεπτών και 14 δευτερολέπτων, ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες και τα χαρακτηριστικά αυτής της ψηλής ορεινής διαδρομής.
Ο συνδυασμός των ελαστικών Metzeler Karoo 4 και της Honda Africa Twin επιβεβαίωσε έτσι ότι είναι ένας ιδανικός συνδυασμός για ταξίδια adventure, χάρη σε ιδιότητες όπως η μεγάλη αυτονομία και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά που επέτρεψαν να ξεπεραστούν εύκολα ακόμη και δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου.
Στην πραγματικότητα, τα ελαστικά Metzeler Karoo 4 προσφέρουν υποδειγματική πρόσφυση εκτός δρόμου, επίσης σε χώμα χωρίς πάτο, σε συνδυασμό με σημαντική οδική συμπεριφορά, ανεξάρτητα από το φορτίο, χάρη επίσης στην εξαιρετική απόδοσή τους στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Σε αυτό προστίθεται η εξαιρετική αντοχή στην τριβή, και την αντοχή σε κοψίματα ή σχισίματα.
Salvatore Pennisi, Διευθυντής Δοκιμών και Τεχνικών Σχέσεων Metzeler «Αυτό το κατόρθωμα ενισχύει τη νικηφόρα μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ των ελαστικών Honda Africa Twin και Metzeler. Το 2017, με την Honda Africa Twin με ελαστικά Metzeler MC 360, πετύχαμε τρία παγκόσμια ρεκόρ σκαρφαλώνοντας στο ηφαίστειο Nevado Ojos del Salado στα σύνορα μεταξύ Αργεντινής και Χιλής. Εδώ βρισκόμαστε επτά χρόνια αργότερα με μια νέα περιπέτεια, σε ένα εξίσου απαιτητικό περιβάλλον που είδε το Honda Africa Twin, στην προκειμένη περίπτωση με ελαστικά Metzeler Karoo 4, σε μια περιπέτεια στα θρυλικά περάσματα των Ιμαλαΐων του Ladakh, στην Ινδία. Η διαδρομή αποδείχθηκε ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών τόσο για μοτοσυκλέτα όσο και για ελαστικά, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά έναν απολύτως νικηφόρο συνδυασμό. Και στις δύο εκδόσεις 19 και 21 ιντσών, ο συνδυασμός των ελαστικών Honda Africa Twin και Metzeler Karoo 4 έδειξε επιδόσεις σημείο αναφοράς στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των ταξιδιών περιπέτειας. Εκτός δρόμου ή άσφαλτος, στεγνός ή βρεγμένος, απολαύσαμε την τέλεια αλληλεπίδραση και ισορροπία μεταξύ ποδηλάτου και ελαστικών κάτω από κάθε συνθήκη. Εκτός από την τεχνική εμπειρία, υπήρχε και η ανθρώπινη πτυχή, με υπέροχη παρέα, υπέροχοι αναβάτες και φίλοι».
Carlo Fiorani, Honda Motor Europe Ltd Ιταλία “Ένα φανταστικό ταξίδι σε μια περιοχή των Ιμαλαΐων όπου ο θιβετιανός πολιτισμός μπορεί να γίνει αισθητός παντού. Εντυπωσιακοί ναοί και εντυπωσιακά πανοράματα που ανοίγονταν μετά από κάθε στροφή, ατελείωτα μονοπάτια που οδηγούν στα πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου, σκέτη χαρά για τους λάτρεις των ταξιδιών και των ράλι. Αυτή η περιπέτεια θα μείνει για πάντα στις καρδιές μας, επίσης χάρη σε μια ομάδα που πάντα την ένωνε το πάθος της για τις μοτοσυκλέτες και την ακραία οδήγηση. Ως συνοδοιπόροι, αντιμετωπίσαμε και ξεπεράσαμε κάθε δυσκολία μαζί και αναπτύξαμε μια αληθινή φιλία μοιραζόμενοι μια αξέχαστη εμπειρία. Τα Africa Twin χειρίστηκαν καλά, παρά τα ύψη που έφτασαν, και η ευκολία ελέγχου και η δύναμή τους μας επέτρεψαν να είμαστε γρήγοροι αλλά εξαιρετικά ασφαλείς, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Μια αληθινή Βασίλισσα των Ράλι!”.