Ηλεκτρικό εντούρο Royal Enfield, αλλά όχι πριν από το 2026 – ’27
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο Royal Enfield Electric Himalayan που αποκαλύφθηκε στην έκθεση της EICMA 2023 και προλείαινε το δρόμο για ένα μοντέλο παραγωγής, δεν θα κάνει το ντεμπούτο του πριν το 2026 ή και αργότερα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες… αν και υπάρχει μεγάλη περίπτωση όλη αυτή η ιστορία να μπει για τα καλά “στο ράφι με τα αζήτητα”.
Δύσκολα τα πράγματα για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, που υποτίθεται ότι θα αποτελούσαν το μέλλον στους δύο τροχούς ανά τον κόσμο…
Με την Royal Enfield να τα πηγαίνει πολύ καλά στην αγορά των συμβατικών μοτοσυκλετών, όχι μόνο στην Ινδία αλλά και στην Ευρώπη, η ινδική κατασκευάστρια ήθελε να “βάλει πόδι” και στην αγορά των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και για αυτό το λόγο έκανε μια πρώτη κίνηση (έστω και για τα προσχήματα) στην έκθεση του Μιλάνου EICMA το 2023.
Το πρωτότυπο Royal Enfield Electric Himalayan ή Him-E (από το HΙΜalayan-Electric) που παρουσιάστηκε εκεί, οπτικά ακολουθεί κατά προσέγγιση τη μορφή του μοντέλου με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Royal Enfield δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά για την τεχνολογία του μοντέλου ή έστω για την απόδοση του κινητήρα, μιας και το ηλεκτρικό πρωτότυπο είναι μια πλατφόρμα εξέλιξης – με μπροστινό τροχό είναι 21 ιντσών, ενώ ο πίσω είναι 18 ιντσών, αμφότεροι με ακτίνες.
Eνδιαφέρον παρουσιάζει και η ύπαρξη κιβωτίου ταχυτήτων, λεβιέ συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων!
Εκτός από δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα, η Royal Enfield αναφέρει ότι το ηλεκτρικό εντούρο θα εξελιχθεί και θα δοκιμαστεί κυρίως στα Ιμαλάια, κατά παράδοση των μοντέλων που υιοθετούν αυτό το όνομα.
Στις αρχές Αυγούστου 2023, ο Siddhartha Lal, διευθυντής της Eicher, της μητρικής εταιρίας της Royal Enfield, είχε ανακοινώσει ότι η κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού Royal Enfield στην αγορά προγραμματιζόταν σε περίπου 2 χρόνια από τότε, δηλαδή το 2025.
“Δεν θέλουμε να φέρουμε μοντέλα που δεν έχουν εξελιχθεί σωστά στην αγορά και έχουμε την πρόθεση να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό δυναμικά. Εργαζόμαστε σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο πάνω στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και θέλουμε χρόνο για να βγάλουμε στην παραγωγή κάτι αξιόλογο”.
Τώρα όμως τα ινδικά μέσα των δύο τροχών λένε πως το ηλεκτρικό Himalayan ίσως να εμφανιστεί στην αγορά πολύ αργότερα, παρότι η Royal Enfield έδειξε σαν teaser περισσότερο μερικά λογότυπα μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων δύο για υποτιθέμενες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά Enfield θα καθυστερήσουν για τουλάχιστον 2-3 χρόνια ακόμα, με την εταιρία να βάζει τα σχέδια σε αναμονή με κύριο λόγο την έλλειψη ζήτησης για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, όχι μόνο στην Ινδία, αλλά και παγκοσμίως.
Αν υποθέσουμε ότι η Royal Enfield θα προχωρήσει στην παρουσίαση μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας (οn/off ή δρόμου ή κλασικής ή οτιδήποτε άλλου) μην περιμένετε πως αυτό θα συμβεί πριν το 2026, το 2027 ή ακόμα και το 2028.
Την ίδια στρατηγική (της πολύ προσεκτικής προσέγγισης έναντι της ηλεκτροκίνησης) ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές ανά τον κόσμο, όπως η BMW για παράδειγμα, ενώ όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προγενέστερο άρθρο, η Harley-Davidson που δραστηριοποιήθηκε πιο δυναμικά στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες LiveWire έχει αρχίσει και ανασκουμπώνεται, αφού υφίσταται μεγάλη οικονομική αιμορραγία, λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος για τα μοντέλα που έχει παρουσιάσει.