Πρώτες εντυπώσεις συναδέλφων από τα νέα Suzuki DR-Z4 κατά την Πανευρωπαϊκή Παρουσίαση
Μετά την παγκόσμια παρουσίαση των νέων DR-Z4S και DR-Z4SM στις Η.Π.Α., η Suzuki προχώρησε και στην Πανευρωπαϊκή τους παρουσίαση στη Γερμανία, όπου συνάδελφοι από όλη την Ευρώπη είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να οδηγήσουν τα νέα αυτά μοντέλα.
Σταχυολογώντας τα σχόλιά τους, παίρνουμε μια ακόμα καλύτερη εικόνα για τα νέα μοντέλα της Suzuki, εν αναμονή της δοκιμής τους επί ελληνικού εδάφους.
Σύμφωνα λοιπόν με τους ίδιους, η ποιότητα κατασκευής θυμίζει παλιές καλές εποχές της ιαπωνικής βιομηχανίας: στιβαρά πλαστικά, ανθεκτική βαφή και αίσθηση αξιοπιστίας που δύσκολα συναντάς σήμερα σε αυτή την κατηγορία.
Το πλαίσιο είναι νέο, ατσάλινο διπλό, με ενισχυμένη κάτω (του λαιμού) δοκό για αντοχή και προστασία, ενώ η διάταξη του ρεζερβουάρ λαδιού ψηλά δίνει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και καλύτερη αντοχή σε χτυπήματα.
Όπως θα δείτε και σε φωτογραφία που ακολουθεί ουδεμία σχέση έχει με το πλαίσιο του παλαιότερου DR-Z 400 – ούτε καν εξέλιξη αυτού, αφού το παλιό πλαίσιο ήταν μονής ραχοκοκκαλιάς! – όπως λανθασμένα έχει τονιστεί από έγκυρο μέσο του ελληνικού Ειδικού Τύπου.
Η έκδοση S δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι αγαπάει το χώμα: τροχοί 21” μπροστά και 18” πίσω, ακτινωτοί, με χωμάτινα ελαστικά IRC, αναρτήσεις KYB μεγάλης διαδρομής και φρένα Nissin με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ABS.
Η εργονομία είναι καθαρά off-road, με 935 mm ύψος σέλας, τιμόνι και μαρσπιέ στη σωστή θέση για όρθια οδήγηση και άνετη σέλα για μικρές ασφάλτινες διαδρομές ανάμεσα στους χωματόδρομους.
Στο χώμα, η S δείχνει αμέσως φιλική και προβλέψιμη. Ο κινητήρας δεν είναι “αγχωμένος”, έχει ροπή χαμηλά, είναι “γεμάτος” στα μεσαία και έχει ικανοποιητική επιτάχυνση ψηλά, χωρίς να σε κουράζει.
Οι τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις και οι ρυθμίσεις traction control (με ειδική ρύθμιση “G” για gravel) σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά στις ανάγκες σου.
Σε πιο τεχνικά κομμάτια, η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων απορροφά πέτρες, ρίζες και νεροφαγώματα, ενώ το ζύγισμα του πλαισίου προσφέρει έλεγχο ακόμη και σε γλιστερές ανηφόρες.
Η SM φοράει 17άρες ζάντες με ασφάλτινα, motard ελαστικά, έχει μικρότερη διαδρομή αναρτήσεων και χαμηλότερη σέλα.
Αυτό σημαίνει πιο εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, ιδανική για μικρόσωμους αναβάτες ή όσους κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε “μεγάλη” μοτοσυκλέτα.
Η ευελιξία της είναι χαρακτηριστική, με μικρή ακτίνα στροφής και σβέλτες αλλαγές πορείας.
Στις στροφές, η SM σε προκαλεί να παίξεις, ενώ το ABS στον πίσω τροχό μπορεί να απενεργοποιηθεί για ελεγχόμενα drift.
Ο κινητήρας, με μόλις 38 ίππους, δείχνει ζωντανός στην επιλογή “Map A”, αν και η “Map B” προσφέρει πιο ομαλή απόκριση στην πόλη.
Οι μαλακές αναρτήσεις εξασφαλίζουν άνεση, αλλά οι πιο απαιτητικοί ίσως θελήσουν λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση για ακριβέστερη συμπεριφορά σε γρήγορο ρυθμό.
Ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης κάνει την αλλαγή ταχυτήτων “βούτυρο”, ακόμα και σε γρήγορα κατεβάσματα.
Σύμφωνα με τον Danilo Chissale του motorbox, και οι δύο εκδόσεις αποπνέουν την αίσθηση της “μοτοσυκλέτας-εργαλείο” που μπορεί να σε πάει παντού, χωρίς να απαιτεί εξειδικευμένες ικανότητες. Η S θα σε βγάλει σε μονοπάτια και χωμάτινες διαδρομές με αυτοπεποίθηση, η SM θα σε γεμίσει χαμόγελα σε ορεινές, επαρχιακές στροφές και θα σε αφήσει εξίσου να παίξεις και μέσα στην πόλη.
Η τιμή των Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα 8.495€, μια τιμή σημαντικά χαμηλότερη από ό,τι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, παρά τους έξτρα δασμούς που υπάρχουν στις εισαγωγές εδώ.
Περισσότερα για τα Suzuki DR-Z4 μπορείτε να δείτε εδώ.
Τις εντυπώσεις από την Παγκόσμια παρουσίαση των μοντέλων μπορείτε να δείτε εδώ.