Ο ανηφορικός δρόμος
Αν και οι πωλήσεις της 4ης γιαπωνέζικης εταιρίας συρρικνώθηκαν στην Ευρώπη, οι παγκόσμιες πωλήσεις της αντίθετα αυξήθηκαν το 2021 κατά 33%! Το μέλλον όμως της Suzuki εξαρτάται απόλυτα από τη γραμμή του μάρκετινγκ που έχουν αποφασίσει τα μεγάλα κεφάλια – αν θα είναι δηλαδή επιθετική ή αμυντική στο μέλλον.
“Αμυντική” είναι η στάση που κρατάει σήμερα στην ευρωπαϊκή, αλλά και την παγκόσμια αγορά η Suzuki, παρουσιάζοντας μια γκάμα με λίγα μοντέλα “ασφαλείας”, που κρατούν το ενδιαφέρον του κόσμου σε χλιαρά επίπεδα.
Πρόσφατα, μετά την παρουσίαση της νέας Hayabusa, είδαμε το τμήμα σχεδίασης να εκμοντερνίζεται, μαζί με τα αντίστοιχα μοντέλα που εμφανίστηκαν και να πνέει, έστω και μικρό, ένα αεράκι φρεσκάδας.
Το μέλλον θα είναι δύσκολο για την Suzuki, που ελπίζουμε να αποφασίσει τη δυναμική τακτική, αντί για αυτή της “άμυνας” στις κινήσεις της όσον αφορά την παρουσίαση νέων μοντέλων.
Μέχρι τότε όμως… οι παγκόσμιες πωλήσεις της Suzuki κατέγραψαν μεγάλη αύξηση το 2021, αφού ενισχύθηκαν κυρίως από την ισχυρή ανάκαμψη στην Κίνα (+93%).
Το έτος έκλεισε με 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, αυξημένες κατά 33,3%, παρά το γεγονός πως οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 29%!
Αυτό το σχεδόν -30% αποτυπώνει την έντονη υποχώρηση της εταιρίας στη Γηραιά Ήπειρο.
Το μεγάλο στοίχημα για τη Suzuki είναι το κατά πόσο θα επιλέξει να εξελιχθεί μαζί με την αγορά των μοτοσυκλετών και τις νέες τάσεις (κατηγοριών, σχεδίασης, κ.λπ) ενώ πρέπει να έχει και το νου της προς την πλευρά της ηλεκτροκίνησης, όπου διάφοροι νέοι κατασκευαστές αναδεικνύονται πολύ ισχυροί με το πέρασμα του χρόνου και κερδίζουν διαρκώς έδαφος.
Πριν από την “καλή” χρονιά του 2021, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Suzuki είχαν παρουσιάσει μείωση την τελευταία δεκαετία, αν σκεφτεί κανείς το 2012 η εταιρία είχε καταγράψει παραπάνω από 2 εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις, με καλή κερδοφορία.
Τα τελευταία εννέα χρόνια, οι πωλήσεις της Suzuki παγκοσμίως είχαν τάση πάντα πτωτική τάση.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν από τα 2 εκατομμύρια του 2012 στα 1,5 εκατομμύρια το 2019, πιθανότατα λόγω έλλειψης παρουσίασης ανταγωνιστικών μοντέλων, αφήνοντας τους άμεσους αντιπάλους της στον εμπορικό στίβο να περάσουν μπροστά.
Πηγές αναφέρουν ότι η ύπαρξη της εταιρίας κατασκευής αυτοκινήτων της Suzuki – που είναι σαφώς πιο κερδοφόρα – δυσκολεύει τα πράγματα για το τμήμα των δύο τροχών.
Εμείς απλά θα συστήναμε στους Γιαπωνέζους φίλους μας να συνεχίσουν να τιμούν το μεγάλο όνομα της Suzuki στη μοτοσυκλέτα… όπως της αρμόζει.