Άλλη μια μοτοσυκλέτα της Yamaha αποκτά το αυτόματο κιβώτιο που έκανε το ντεμπούτο του στο MT-09
Ακόμα η σκόνη δεν έχει καταλαγιάσει μετά την παγκόσμια παρουσίαση της νέας Tracer 7 και η Yamaha δεν δείχνει να “χαλαρώνει” καθόλου, καθώς ήδη εμφανίζονται πληροφορίες για μια νέα Tracer 7 του 2026 με αυτόματο κιβώτιο!
Παρότι δεν έχει γίνει ακόμα επίσημη ανακοίνωση, η έκδοση με Y-AMT εμφανίστηκε σε ευρωπαϊκά έγγραφα έγκρισης τύπου, όπου καταγράφονται τέσσερις εκδόσεις του Tracer 7 με κιβώτιο “m6a” (δηλαδή χειροκίνητο 6 σχέσεων, αλλά αυτοματοποιημένο), δίπλα στις γνωστές εκδόσεις με το συμβατικό “m6”.
Η κίνηση αυτή φαντάζει απόλυτα λογική, αφού τόσο το MT-07 όσο και τα MT-09 και Tracer 9 ήδη προσφέρονται με την ίδια μετάδοση, άρα η ενσωμάτωσή της και στο Tracer 7 απαιτεί ελάχιστη επένδυση από πλευράς R&D ή παραγωγής.
Το Y-AMT είναι τεχνικά πολύ πιο απλό σε σύγκριση με το DCT της Honda. Ουσιαστικά βασίζεται στο ίδιο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά προσθέτει δύο ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές υπό την εποπτεία μιας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου που λαμβάνει δεδομένα από το γκάζι, τη σχέση στο κιβώτιο, την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές από τα “up” και “down” κουμπιά αλλαγής σχέσεων που βρίσκονται στο αριστερό γκριπ.
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο πλήρως αυτόματες λειτουργίες – D και D+ – όπου η πρώτη δίνει προτεραιότητα στην ομαλή λειτουργία και την οικονομία καυσίμου, ενώ η δεύτερη κρατάει τις στροφές ψηλά για καλύτερες επιδόσεις. Υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία “MT”, στην οποία οι αλλαγές γίνονται από τον αναβάτη μέσω ενός διπλού διακόπτη για το ανέβασμα σχέσεων (με το δείκτη) και για τα κατεβάσματα (με τον αντίχειρα), με εναλλακτική δυνατότητα αλλαγής και με πίεση του ίδιου διακόπτη προς τα εμπρός για κατέβασμα.
Η Yamaha είχε δηλώσει εδώ και καιρό την πρόθεσή της να επεκτείνει τη χρήση του Y-AMT σε περισσότερα μοντέλα και το Tracer 7 φαίνεται πως είναι το επόμενο. Σύμφωνα με τα έγγραφα έγκρισης, θα υπάρξουν τέσσερις εκδόσεις: η βασική Tracer 7 και η GT με εργοστασιακές βαλίτσες, καθεμία σε δύο εκδοχές ισχύος – πλήρη με 72 ίππους και περιορισμένη στα 35 kW για συμβατότητα με τις ευρωπαϊκές άδειες Α2.
Οι χειροκίνητες εκδόσεις θα συνεχίσουν να διατίθενται παράλληλα τουλάχιστον έως το 2026, πράγμα που σημαίνει ότι η Yamaha δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα επιλογής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Yamaha είχε ήδη παρουσιάσει μια πλήρως ανανεωμένη έκδοση του Tracer 7 για το 2025, με νέα σχεδίαση, αναβαθμισμένες αναρτήσεις και φρένα, καθώς και ηλεκτρονικό γκάζι – στοιχείο απαραίτητο για την ενσωμάτωση της Y-AMT μετάδοσης.
Παρ’όλα αυτά, επέλεξε να περιμένει μέχρι το μοντέλο του 2026 για να την προσθέσει, χωρίς άλλες αλλαγές πέρα από το νέο κιβώτιο. Το βάρος ανεβαίνει ελαφρώς: η βασική Y-AMT έκδοση ζυγίζει 206 κιλά (από 203 του χειροκίνητου), ενώ η GT φτάνει τα 214 κιλά (έναντι 212).
Με το παράλληλο δικύλινδρο του MT-07 και το τρικύλινδρο του MT-09 να έχουν ήδη προσαρμοστεί για τη χρήση της Y-AMT, είναι σαφές πως ανοίγει ο δρόμος για πολλές ακόμη εφαρμογές: από τις σπορ YZF-R7 και R9, μέχρι τα ρετρό XSR700 και XSR900, αλλά και το Ténéré 700, με ελάχιστο κόστος για την Yamaha.