Η Yamaha επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει και το 2026 την πώληση των YZF-R1 και YZF-R6, αλλά αποκλειστικά σε μορφή «Race Base Models», δηλαδή εκδόσεις που προορίζονται μόνο για χρήση πίστας.
Η απόφαση αυτή είχε ανακοινωθεί πέρυσι και σηματοδότησε το τέλος μιας μακράς πορείας των τετρακύλινδρων supersport της εταιρίας στους δημόσιους δρόμους.
Η R6 είχε ήδη αποσυρθεί από την αγορά εδώ και καιρό, ενώ το 2025 ακολούθησε και η εμβληματική R1, η οποία βέβαια συνέχισε να εξελίσσεται με βάση τις ανάγκες των αγώνων.
Για το 2026 η εικόνα παραμένει ίδια: τα δύο μοντέλα διατίθενται σε ένα μόνο χρώμα, το Matte Dark Gray Metallic 6, με τις τιμές να μην αλλάζουν στην ιαπωνική αγορά, περίπου στις 14.000 ευρώ για την R1 και στις 8.000 ευρώ για την R6, χωρίς φόρους.
Οι παραγγελίες γίνονται σε δύο κύματα, το πρώτο από τις 4 έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2025 και το δεύτερο από τις 19 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 28 Νοεμβρίου.
Οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2026 αντίστοιχα.
Για την Ευρώπη παραμένει ασαφές αν θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία ή αν θα υπάρξουν διαφορετικοί όροι.
Η YZF-R1 που παρουσιάστηκε το 2025 είχε δεχθεί αρκετές σημαντικές επεμβάσεις, με πιο χαρακτηριστική την προσθήκη μεγάλων αεροδυναμικών φτερών από ανθρακονήματα, εμπνευσμένα από την εμπειρία της Yamaha στο MotoGP.
Ο στόχος ήταν η καλύτερη διαχείριση της ανύψωσης του μπροστινού τροχού μέσω του ηλεκτρονικού anti-wheelie, καθώς και η αύξηση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες.
Το μπροστινό σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι KYB με ανεξάρτητες ρυθμίσεις συμπίεσης και επαναφοράς ανά καλάμι, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δαγκάνες Brembo Stylema monobloc και ακτινική τρόμπα.
Η σέλα απέκτησε επένδυση με καλύτερη πρόσφυση (ώστε ο αναβάτης να μην “γλιστράει” προς τα εμπρός στο έντονο φρενάρισμα), ενώ για το 2026 η μοτοσυκλέτα παραμένει αμετάβλητη στα τεχνικά της χαρακτηριστικά.
Όπως συνηθίζεται σε αγωνιστικές βάσεις, η R1 παραδίδεται χωρίς φώτα, καθρέφτες, φτερά, κόρνα, μαρσπιέ συνεπιβάτη ή διακοσμητικά γραφικά.
Η YZF-R6 βασίζεται στην ευρωπαϊκή έκδοση των ετών 2020-2022, με προσαρμογές ώστε να λειτουργεί ως καθαρά αγωνιστικό μοντέλο.
Διαθέτει το ίδιο μπροστινό σύστημα ανάρτησης και τα φρένα που χρησιμοποιήθηκαν στην R1 του 2024, μαζί με ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως traction control και quickshifter.
Η ουσία είναι ότι πρόκειται για μια προσιτότερη βάση πίστας, με πιο συμβατικές επιδόσεις σε σχέση με την R1, αλλά με την ίδια φιλοσοφία: πλήρης απουσία εξοπλισμού δρόμου και εστίαση αποκλειστικά στην αγωνιστική χρήση.
Με την επιλογή να διατηρήσει τα δύο αυτά μοντέλα μόνο για πίστα, η Yamaha δείχνει ξεκάθαρα πού βλέπει το μέλλον των τετρακύλινδρων supersport: στο περιβάλλον των πιστών και όχι στην καθημερινή χρήση.
Για πολλούς αναβάτες είναι μια απογοητευτική εξέλιξη, καθώς τα Yamaha R1 και R6 υπήρξαν εμβληματικά σύμβολα της κατηγορίας και σημεία αναφοράς στη σπορ οδήγηση δρόμου.
Από την άλλη, η κίνηση αυτή ίσως δείχνει μια στρατηγική που θέλει τα σπορ μοντέλα να παραμένουν ζωντανά αλλά περιορισμένα στον φυσικό τους χώρο, εκεί όπου μετρούν περισσότερο: στις πίστες.