MotorBike.gr

Yamaha Tracer 7 2025: Σχόλια από τα πρώτα τεστ του εξωτερικού

09/07/2025

Εμφανώς βελτιωμένο το Yamaha Tracer 7 του 2025, σύμφωνα με τα σχόλια των συναδέλφων που το οδήγησαν στην παγκόσμια παρουσίαση

Το Tracer της Yamaha αποτελεί μια εμβληματική σειρά μοτοσυκλέτων που έχει κερδίσει το μοτοσυκλετιστικό κοινό τα τελευταία χρόνια. Και ενώ το Tracer 9 με τον τρικύλινδρο κινητήρα λάμβανε πάντα όλα τα τεχνολογικά… καλούδια, το “μικρό αδερφάκι του”, Tracer 7 έμενε λίγο παραπονεμένο.

Αυτό, όμως, αλλάζει τώρα, με τα Tracer 7 και Tracer 7 GT να δέχονται σημαντικές και ουσιαστικές αναβαθμίσεις για το 2025.

Η παγκόσμια παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία και είχαμε έτσι την ευκαιρία να πάρουμε τις πρώτες πληροφορίες για το πώς είναι στην οδήγηση το νέο μοντέλο, από τους συναδέλφους του εξωτερικού που βρέθηκαν εκεί.

Από το προηγούμενο Tracer 700 στο νέο Tracer 7, η Yamaha έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο βήμα, με σημαντικές αλλαγές στην εμφάνιση, το πλαίσιο, τα ηλεκτρονικά και την άνεση, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε όλες τις δοκιμές.

Το νέο Tracer 7 παρουσιάζεται πιο ώριμο, πιο στιβαρό και πιο ευέλικτο, με βάση τα σχόλια από Visordown, MCN, Bennetts BikeSocial και inmoto.

Καταρχάς, μια μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στο μπροστινό.

Το τηλεσκοπικό συμβατικό πιρούνι του προηγούμενου μοντέλου έχει αντικατασταθεί με ανεστραμμένο πιρούνι από την KYB (41 mm), με δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης επαναφοράς.

Υπάρχει επίσης θετική αλλαγή στα φρένα: τώρα έχουν τοποθετηθεί νέες, ακτινικές, τετραπίστονες δαγκάνες στους δίσκους των 298 mm εμπρός, προσφέροντας πιο γραμμική αίσθηση και πιο προοδευτική λειτουργία.

Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί σε σημεία και το ψαλίδι πίσω είναι μακρύτερο κατά 40mm, γεγονός που αυξάνει τη στιβαρότητα και σταθερότητα, ιδίως στις υψηλές ταχύτητες και όταν το φορτώνεις.

Μαζί με αυτά, έχει αλλάξει και η γεωμετρία: το τιμόνι είναι ψηλότερο κατά 30 mm και ευρύτερο κατά 50 mm, αυξάνοντας την άνεση και φέρνοντας μια πιο όρθια στάση οδήγησης.

Η θέση οδήγησης έχει επίσης δεχθεί αναβάθμιση με μια νέα σέλα, με δυνατότητα ρύθμισης ύψους κατά 20 mm, με πιο μεγάλο και άνετο τμήμα για τον συνεπιβάτη (στην έκδοση GT), ενώ και το ντεπόζιτο έχει μεγαλώσει στα 18 λίτρα αντί για 17 που ήταν στο προηγούμενο μοντέλο, κάτι που ανεβάζει την αυτονομία σε περίπου 435 χιλιόμετρα.

Όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις, η σέλα είναι ψηλότερη στο GT (845 mm έναντι 830 mm) στο βασικό μοντέλο, ενώ το εργονομικό τρίγωνο μαρσπιέ – σέλας – τιμονιού έχει βελτιωθεί, δημιουργώντας πιο φυσικές γωνίες.

Στον τομέα της τεχνολογίας, το νέο Tracer 7 φέρει ηλεκτρονικό γκάζι – ride-by-wire – με τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Street, Custom), traction control δύο επιπέδων και cruise control, το οποίο πλέον είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις.

Ο πίνακας ελέγχου αποτελείται από μια νέα, έγχρωμη TFT οθόνη 5” με δυνατότητα συνδεσιμότητας, ενώ το παρών δίνει μια USB‑C θύρα και συστήματα όπως τα αυτο-απενεργούμενα φλας και η λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (ανάβουν αυτόματα τα αλάρμ σε απότομο φρενάρισμα για να ειδοποιήσουν τα οχήματα που κινούνται πίσω).

Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός CP2 των 689cc που αποδίδει 72 ίππους και 68 Nm ροπής, αλλά πλέον συμβαδίζει με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro 5+ και με βελτιώσεις στην ομαλότητα απόκρισης χάρη στο ride-by-wire.

Όλοι συμφωνούν πως η νέα Tracer 7 είναι πιο εύκολη στη διαχείρισή της, με περισσότερη σταθερότητα και καλύτερη συνεργασία μεταξύ του νέου, στιβαρότερου πλαισίου και των αναβαθμισμένων αναρτήσεων.

Όπως αναφέρει το Visordown, “η αίσθηση των φρένων έχει βελτιωθεί πολύ, με καλύτερη προοδευτικότητα”, ενώ για την ρύθμιση του κινητήρα, τα λόγια είναι ξεκάθαρα: “Η αυξημένη ροπή σε όλο το φάσμα σου επιτρέπει να κάνεις λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων”.

Αντίστοιχα το MCN σχολιάζει για την έκδοση GT πως οι αναρτήσεις KYB (με απομακρυσμένο ρυθμιστή προφόρτισης για το αμορτισέρ) είναι πιο στιβαρές από πριν, δίνοντας καλύτερη ανατροφοδότηση στον αναβάτη (εδώ το Visordown επαινεί τη συμπεριφορά του μπροστινού στη μέση της στροφής).

Ο εξοπλισμός της έκδοσης GT περιλαμβάνει θερμαινόμενα γκριπ, κεντρικό σταντ και σκληρά πλαϊνά βαλιτσάκια – αυξάνοντας την άνεση και τις δυνατότητες ταξιδιού, ενώ και η βασική έκδοση προσφέρει μεγάλη πρακτικότητα με τους βελτιωμένους διακόπτες και την πρόσθετη θύρα USB.

Υπάρχουν και κάποιες μικρές παρατηρήσεις: παρά τη μεγαλύτερη ζελατίνα στο GT μοντέλο, παρατηρούνται ακόμα στροβιλισμοί που φτάνουν στον αναβάτη και διακρίνεται μικρός βόμβος από πλαστικά στις υψηλές στροφές.

Συνοψίζοντας, η μετάβαση στο Tracer 7 του 2025 είναι ουσιαστική και όχι απλά αισθητική.

Με νέο πλαίσιο, ανάρτηση και ηλεκτρονικά, η νέα Tracer 7 φαντάζει ως πλήρης sport‑tourer – ευέλικτη, με στιβαρή απόδοση και πολυδιάστατη σε καθημερινή χρήση και ταξίδι.

Η έκδοση GT ανεβάζει τον πήχη, ειδικά για όσους θέλουν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με άνεση και να κάνουν λιγότερες επενδύσεις σε αξεσουάρ.

Η εμπειρία οδήγησης περιγράφεται σαν πιο ώριμη, πιο σταθερή και με καλύτερη αίσθηση φρένων και σταθερότητας – χωρίς να χάνει καθόλου τη χαρά και την ευελιξία που έκαναν το Tracer  700 δημοφιλές.

Εν αναμονή λοιπόν της δικής μας δοκιμής στην Ελλάδα, τα πρώτα μηνύματα για την Tracer 7 του 2025 δείχνουν ότι η Yamaha έκανε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα.

Πάτησε πάνω σε μια ήδη δυνατή βάση και έκανε το επόμενο βήμα, φέρνοντας το Tracer 7 στη νέα εποχή.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!